علیرضا افتخاری در ۵۲ سالگی چهر ه ماندگار شد :        علیرضا افتخاری هنرمند ...



 

علیرضا افتخاری , شور عشق علیرضا افتخاری , علیرضا افتخاری احمدی نژاد

 

 

 علیرضا افتخاری هنرمند عرصه موسیقی در سن ۵۲ سالگی به عنوان یكی از چهره های ماندگار موسیقی معرفی شد. افتخاری ۱۰ فروردین ماه ۱۳۳۷در شهر اصفهان به دنیا آمد.

از جمله اساتید اول این هنرمند استاد طباطبایی نوازنده ی روشندل ویولون بود و پس از آن در سن ۱۴ سالگی نزد استاد تاج اصفهانی افتخار شاگردی داشت.

گفته می شود:شاگردی استاد بزرگی چون تاج اصفهانی نقطه عطفی در زندگی هنری افتخاری بود.

در سال ۱۳۵۷ با حضور بزرگانی نظیر دکتر صفوت، دکتر فروغ، استاد شهنازی، استاد تجویدی و ... در آزمون باربد موفق به کسب رتبه نخست شد.

افتخاری در سال ۶۳-۶۲ آلبوم «آتش دل» را به یاد استادش تاج اصفهانی خواند.وی در همین سالها نزد اساتیدی چون کسایی، شهناز و شجریان کسب علم کرد.

افتخاری در سالهای اولیه دهه شصت، اجراهای خصوصی نیز به همراه اساتیدی نظیر: کسایی، بدیعی، بیگجه خانی و شهناز داشتند.

در سال ۶۴-۶۳ با آوازی به نام «قصه گیسو» در ماهور و با نی کیانی نژاد در فیلم «امیر کبیر» صدای علیرضا افتخاری از تلویزیون پخش شد.

افتخاری بعد از «آتش دل» به درخواست پدرش تا سه سال نخواند و بعد از سه سال با موافقت آن مرحوم کارهایی نظیر «راز و نیاز» با استاد حسین علیزاده و «مهروزان» با استاد کیانی نژاد را اجرا كرد.

اواخر دهه شصت کنسرت های پیاپی در کشورهای مختلف داشت كه از جمله می توان از کنسرت «راه ابریشم» در ۲۸ شهر و کنسرت آلمان (مقام صبر به همراهی استاد مشکاتیان) و ... اشاره کرد.

علیرضا افتخاری در اوایل دهه هفتاد با ارائه آثاری نظیر «نازنگاه»، «نیلوفرانه»، «سروسیمین»، «یاد استاد» و ... در میان مردم شناخته شد.

در همین سالها در برنامه «تماشاگه راز» به همراهی اساتیدی نظیر جلال ذوالفنون ، بهزاد فروهری ، شهریار فریوسفی و ... به ارائه آثاری بداهه خوانی و نیز قطعات ضربی نمود که نمونه ای از این آثار در آلبوم «مستانه» و «شب عاشقان» بعدها عرضه شد.... / خبرگزارى ایسنا 


ویدیو : علیرضا افتخاری در ۵۲ سالگی چهر ه ماندگار شد