علم‌ الهدی: دولت به رحم اجاره‌ای تبدیل‌ شده! : آیت الله علم الهدی گفت: من تعبیری ...


آیت الله علم الهدی گفت: من تعبیری داشتم که بعضی دوستان از آن گله کردند اما در مقاطعی خودشان نیز از آن استفاده کردند، گفتم این دولت رحم اجاره‌ای برای جریان‌های سیاسی شده است؛ دانشگاه‌ها با مدیریت خاصی که امروز دارد تبدیل به زمینه‌ای شده تا جریان‌های سیاسی که در فتنه 88 مردند و حیات سیاسی خود را از دست داند از این دولت به‌عنوان رحم اجاره‌ای استفاده کرده تا دوباره احیا شوند. آیت الله علم الهدی گفت: من تعبیری داشتم که بعضی دوستان از آن گله کردند اما در مقاطعی خودشان نیز از آن استفاده کردند، گفتم این دولت رحم اجاره‌ای برای جریان‌های سیاسی شده است؛ دانشگاه‌ها با مدیریت خاصی که امروز دارد تبدیل به زمینه‌ای شده تا جریان‌های سیاسی که در فتنه 88 مردند و حیات سیاسی خود را از دست داند از این دولت به‌عنوان رحم اجاره‌ای استفاده کرده تا دوباره احیا شوند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در جمع بسیجیان دوره تربیتی و آموزشی شهید چمران در مجتمع آموزشی تربیتی امام رضا (ع) مشهد به بیان جایگاه تأثیرگذار دانشجویان ولایی، لزوم موقعیت‌شناسی آنان و تشریح شرایط موجود پرداخت و گفت: در کنار همه بحران‌هایی که برای نظام و انقلاب در عرصه جهانی به وجود می‌آید، نگاه اصلی ارادتمندان و علاقه‌مندان به این نظام و انقلاب چه در داخل کشور و نیز جوامع برون‌مرزی به سیمای شما افسران جنگ نرم دوخته‌شده است.

وی ادامه داد: فتح و پیروزی بر دشمن و تعالی و گسترش انقلاب را همه در سایه همت شما بسیجیان می‌بینند که باید در این مسیر شامل خصوصیاتی باشیم که از جمله آن، موقعیت‌شناسی است.

امام‌جمعه مشهد مقدس با تأکید بر لزوم موقعیت‌شناسی در موفقیت‌ها، اضافه کرد: غالب کسانی که در زندگی شکست‌خورده‌اند، موقعیت‌شناسی نداشتند؛ جوامع و ملت‌هایی که در حوزه زندگی اجتماعی و سیاسی خود مفلوک شده‌اند نیز جوامعی هستند که از موقعیت‌شناسی محروم بودند و درصدد توسعه و اعتلای این سطح از شناخت خود برنیامدند.

لزوم موقعیت‌شناسی در پیشرفت جامعه


وی عدم شناخت نسبت به استعدادها و توانایی‌های فردی را دیگر عامل شکست در زندگی فردی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: شما برادران جوان در عرصه زندگی فردی که در مرحله سازنده عمر خود قرار دارید، باید با همه امکانات، استعدادها و فرصت‌هایی که در این دوره در اختیار شماست، زندگی خود را بسازید اما اگر موقعیت‌شناس نباشید، استعداد قوی و نیرومندی که در درون شما ودیعه گذاشته‌شده را نادیده بگیرید، در زندگی فردی خود پیش نخواهید رفت.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: با رسالتی که شما در این نظام و انقلاب در برابر پیغمبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) دارید، اگر به فرصت خود در ایفای این رسالت در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی جامعه توجه نکنید، عوامل بحران‌ساز غوغا سالاری که در مقام سنگ‌اندازی در مسیر نظام و انقلاب می‌خواهند از نیروی پیشرفته و جوان استفاده کنند، اهمیت ندهید جامعه ما در این مقطع از عمر انقلاب شکست خواهد خورد.

 وی با تأکید بر این‌که سرنوشت امروز اسلام با سرنوشت انقلاب اسلامی گره‌خورده است، بیان کرد: امروز سرنوشت اسلام به‌اندازه‌ای به سرنوشت این انقلاب گره‌خورده که هر شکستی برای این نظام رقم بخورد متوجه اسلام و شریعت پیغمبر (ص) است.

پس از رحلت پیامبر (ص)، اسلام به عرصه قدرت‌نمایی تبدیل شد


نماینده خبرگان رهبری به موقعیت‌شناسی در جهت رسالت دینی اشاره کرد و گفت: روزی که پیغمبر (ص) مبعوث به رسالت شدند، این شریعت و مکتب را در آن دنیای تاریک و غیرانسانی جاهلی ارائه دادند و توانستند در آن تاریکی‌های متراکم، این چراغ را روشن کنند و نورافشانی این مکتب را در آن تاریکی توسعه دهند؛ پس از رحلت ایشان، مدیریت اجتماعی امت اسلام به یک جریان قدرت‌مداری منجر شد، یعنی تداوم وحی بر امت اجتماعی جهان اسلام کنار گذاشته شد و این مدیریت به مسابقه قدرتمندی تبدیل شد.

وی ادامه داد: در شعاع این ماجرا، جنگ‌ها و خونریزی‌های زیادی به وقوع پیوست که در آن بحران‌های قدرت‌یابی، مکتب اسلام به فراموشی سپرده شد و به‌جای معرفی شدن به‌عنوان یک مکتب، به‌عنوان یک تز قدرت مطرح شد؛ ائمه (ع) تلاش کردند و توانستند این تز مکتبی را در حوزه‌های فرهنگی و ایدئولوژی حفظ کنند.

تشکیل حکومت مکتبی پس از 1400 سال


آیت‌الله علم‌الهدی به حرکت امام راحل در به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: امام خمینی (ره) برحسب آن شخصیت منحصربه‌فرد و موقعیت اعجازی که داشتند، این انقلاب را پی‌ریزی کرده و به پیروزی رسید؛ پس‌ازآن حجم سرکوبی، نظام ولایی در پیروزی این انقلاب طلوع کرد، بزرگ‌ترین معجزه انقلاب ما این بود که علاوه بر سقوط نظام ستم‌شاهی، پس از 1400 سال یک نظام مبتنی بر اندیشه ولایت و امامت روی کارآمد.

وی، این اتفاق را محصول اصلی انقلاب دانست و ادامه داد: اثر دوم این انقلاب این بود که اسلامی که به‌عنوان یک چهره مکتبی در این مدت سرکوب‌شده و در چهاردیواری حسینیه‌ها و مسجدها محصور شده بود، به‌وسیله انقلاب اسلامی بر معادلات سیاسی دنیا حاکم شد و این معادلات را به هم زد.

ذلت امروز استکبار حاصل انقلاب اسلامی است

امام‌جمعه مشهد مقدس به بیان آثار و نتایج پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه پرداخت و تصریح کرد: پیش‌ازاین بااراده قدرت اول استکباری جهان، 80 میلیون عرب با داشتن فناوری و تجهیزات نظامی به فاصله 6 روز در برابر 2 میلیون صهیونیسم به ذلت کشیده می‌شدند اما امروز این معادلات به‌گونه‌ای به هم خورد که تعدادی نیروی رزمنده حزب‌اللهی بتوانند یک رژیم تادندان‌مسلح را شکست دهند.

وی بابیان این‌که شما در بستری به دنیا آمده‌اید که این دستاوردها را در اختیار ما قرار داده‌اند و باید آن را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: شما در تمام این نسل پیش‌قدم شدید نه به‌عنوان یک بسیجی بلکه به‌عنوان بسیجی ساز که بااراده و تصمیم خود در این راه قرارگرفته‌اید.

دشمن‌شناسی، دومین لازمه حفظ انقلاب

آیت‌الله علم‌الهدی دومین شناخت لازم برای حرکت در مسیر انقلاب را دشمن‌شناسی عنوان کرد و گفت: دشمن در هر مقطعی از مقاطع این انقلاب موضعی خاص اتخاذ کرده، موضع امروز دشمن با دیگر مواضعش متفاوت است؛ زمانی که انقلاب به پیروزی نزدیک شده بود، دشمن حساب کرد که مردم با این شاه بد هستند، شاه نیز توانایی کنترل وضعیت را ندارد و ازاین‌رو، ژنرال هایزر فرمانده توانمند خود را به ایران فرستاد تا انقلاب را سرکوب کند ولی نتوانست.

وی به تشکیل کمیته انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: به دنبال توطئه‌ای بودند تا این نهاد را متوقف کنند که نتوانستند، کودتای نوژه را طراحی کردند که آن نیز شکست خورد، درصدد دخالت نظامی بودند که این حرکت نیز در صحرای طبس شکست خوردند، دفاع مقدس شکل گرفت و پس‌ازآن توطئه‌های دیگر رقم خورد تا فتنه 88 به وجود آمد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که دشمن امروز به این فکر نابودی نظام است تا حیات سیاسی خود را در دنیا حفظ کند، خاطرنشان کرد: آنان قدم‌به‌قدم در مقابل ما ایستاده‌اند و شکست‌خورده‌اند؛ آمریکا به‌جایی رسیده که به هر وسیله ممکن تنها در مقام حفظ حیات خودروی کره زمین بر آمده است.

دانشگاه ها به‌عنوان زمینه اصلی برنامه‌های دشمن مطرح است

وی، دانشگاه را زمینه اصلی حرکت دشمن برای نابودی نظام دانست و گفت: موقعیتی که امروز دانشگاه‌های ما دارند در هیچ زمانی وجود نداشته است، نه آن روزی که در صف مقابله با رژیم ستم‌شاهی قرار گرفت و نه آن روز که در مسیر جنگ، سنگرها را پر می‌کرد؛ دشمن امروز به دو نکته رسیده، اول این‌که باید رشد این کشور، انقلاب و ملت انقلابی را متوقف کند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: مسئله فناوری هسته‌ای به‌عنوان بمب اتم برای دشمن مطرح نیست بلکه به‌عنوان فناوری هسته‌ای و رشد علمی و فناوری آن مطرح است.

تجدید حیات جریان‌های سیاسی مرده در فضای دانشگاه

وی افزود: دومین نقطه که دشمن به دنبال آن است، برچیدن سفره نظام و دین از زیر پای مردم به‌وسیله نفوذ جریان‌های سیاسی در دانشگاه‌هاست؛ یعنی ازیک‌طرف باید جلوی رشد علم و فناوری دانشگاه‌ها را با مشغول کردن جامعه دانشگاهی به حرکت‌های غوغا سالاری بگیرد و از طرفی با این غوغا سالاری که عامل توقف تمام عرصه‌های پیشرفت می‌شود، جریان‌های سیاسی مرده را تجدید حیات کند و به‌عنوان جریان مردمی در مقابل نظام قرار دهد.

دانشجویان در خط مقدم حفظ نظام قرار دارند

امام‌جمعه مشهد مقدس خطاب به دانشجویان بسیجی حاضر، گفت: رسالت امروز شما سنگین‌تر از هر زمان دیگری  است زیرا شما جلوتر از هر جریان دینی و مردمی مردم مؤمن در رسالت حفظ از این انقلاب قرار دارید؛ شما باید کاملاً بیدار و هوشیار باشید و حساب‌شده برنامه‌های خود را اجرا کنید.

این دولت به رحم اجاره‌ای برای تجدید حیات جریان‌های سیاسی تبدیل‌شده است

وی بابیان این‌که این دولت به رحم اجاره‌ای برای تجدید حیات جریان‌های سیاسی تبدیل‌شده است، خاطرنشان کرد: من تعبیری داشتم که بعضی دوستان از آن گله کردند اما در مقاطعی خودشان نیز از آن استفاده کردند، گفتم این دولت رحم اجاره‌ای برای جریان‌های سیاسی شده است؛ دانشگاه‌ها با مدیریت خاصی که امروز دارد تبدیل به زمینه‌ای شده تا جریان‌های سیاسی که در فتنه 88 مردند و حیات سیاسی خود را از دست داند از این دولت به‌عنوان رحم اجاره‌ای استفاده کرده تا دوباره احیا شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: آنان می‌خواهند دانشگاه را قربانی کنند و از امکانات دولت برای تجدید حیات خود استفاده کنند؛ دشمن که به این فعالیت‌ها نیاز دارد با تمام قدرت پشتیبانی می‌کند؛ بسیج دانشجویی باید در این موقعیت، قهرمانانه، با هوشیاری و زیرکی در این عرصه فعالیت کند.

وی تصریح کرد: بسیج دانشجویی ضمن این‌که مانع نفوذ دشمن و جریان‌های معاند به دانشگاه‌ها می‌شود باید از هر نوع غوغا سالاری که رشد علمی را در دانشگاه هدف می‌گیرد، جلوگیری کند؛ آنجایی که شما احساس خطر می‌کنید باید قدرتمند در برابر جریان‌های مدیریتی که می‌خواهند ابزار دشمن بشوند مقابله کنید.

امام‌جمعه مشهد مقدس به اعمال‌نظر گروه‌های فشار در زمان مدیریت افراد متدین به دانشگاه‌ها اشاره و تأکید کرد: زمانی که مدیریت دانشگاه‌ها در دست افراد متدین بود، برخی قدرتمندان و گروه‌های فشار بر مدیریت متدین دانشگاه فشار وارد می‌کردند تا عملی مطابق نظر آنان صورت گیرد اما آنچه مهم است، هوشیاری شماست، غافلگیر نشوید و عرصه را نبازید، اگر عرصه را خالی بگذارید، عرصه‌ای که شما خالی کرده‌اید را دشمن پر می‌کند.

بسیج دانشجویی به مدیریت دانشگاه‌ها اجازه انحراف ندهد

وی افزود: اگر کار به‌جایی رسید که مدیریت دانشگاه خواست دانشگاه را در اختیار جریان‌هایی قرار دهند که حیات سیاسی خود را تجدید کنند، شما اجازه این کار را ندهید؛ این موقعیت نیز موقعیتی است که به پایان می‌رسد و دشمن شکست می‌خورد.

آیت‌الله علم‌الهدی به لزوم حضور پررنگ بسیج دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی، مناظرات و مراسم‌های ملی مذهبی اشاره کرد و گفت: عدد خود را در قشر متدین دانشجو توسعه دهید، فضای دانشگاه ما از نظر متدینین یک فضای محدود نیست، تا به امروز عوامل غیر ارزشی در دانشگاه هر رشدی داشته‌اند به‌واسطه عملیات روانی خود بوده که می‌گوید مرکز آدم‌های لاابالی و بی‌دین است درحالی‌که در مقایسه خواهید دید که قشر متدین و ارزشی در دانشگاه غالب بر افراد لاابالی و بی‌دین است.


ویدیو : علم‌ الهدی: دولت به رحم اجاره‌ای تبدیل‌ شده!