علم‌الهدی: دلواپس فناوری هسته‌ای هستیم : امام جمعه مشهد گفت: ما فقط دلواپس ...


امام جمعه مشهد گفت: ما فقط دلواپس هستیم و دغدغه‌مند و نظام هم باید در برابر کسانی که در خصوص مساله هسته‌ای حرفی دارند با سعه صدر برخورد کند، چرا که در غیر این صورت این امر مخالف آزادی بیان است. خبرگزاری ایسنا: امام جمعه مشهد با بیان این‌که ایران محور اقتدار در منطقه است، گفت: فناوری هسته‌ای نظام ما دارای خصوصیت بی‌نظیری است چرا که کشور ما این فناوری را خود به دست آورده است نه از طریق دیگر کشورها.

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه که در جمع زائرین و مجاورین حرم مطهر امام رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: محور توسعه کشور ما فناوری هسته‌ای است، اما متاسفانه فناوری هسته‌ای در معرض سقوط و خطر است و مدعای این امر، فرمایشات رییس سازمان انرژی هسته‌ای در گفت‌وگوی ویژه خبری است که اذعان داشت غنی‌سازی 20 درصد متوقف شده است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: آب سنگین اراک مسئله کوچکی نیست و از غنی‌سازی اورانیوم مهم‌تر است و طبق گفته‌های رئیس سازمان انرژی هسته‌ای آب سنگین اراک یک شهرک عظیم محسوب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: پلوتونیوم به دست آمده از آب سنگین اراک سبب ساخت و ساز رآکتورهای هسته‌ای است، اما در صورت تعطیلی این مراکز، فناوران هسته‌ای بیکار و تمامی مواد غنی‌سازی فسیل می‌شوند.

وی با بیان این‌که ما به دولت اعتماد داریم و دولت را زیر سوال نمی‌بریم، یادآور شد: ما فقط دلواپس هستیم و دغدغه‌مند و نظام هم باید در برابر کسانی که در خصوص مساله هسته‌ای حرفی دارند با سعه صدر برخورد کند، چرا که در غیر این صورت این امر مخالف آزادی بیان است.

‌علم‌الهدی با بیان این‌که مردم هم باید در مساله هسته‌ای دلواپس و دغدغه‌مند باشند، عنوان کرد: تنها نظامی که مردم خود می‌توانند تصمیم‌گیر باشند جمهوری اسلامی است، بنابراین نباید در رابطه با سانتریفیوژهای کشور ما بیگانگان تصمیم بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: فناوری هسته‌ای ایران واقعا چهار میلیارد نمی‌ارزد که کشورهای غربی تنها به بیمه کردن کشتی‌های ایرانی اکتفا کرده‌اند.

امام جمعه مشهد افزود: بنده نه متخصص فناوری هسته‌ای و نه متخصص حقوق بین‌الملل هستم، اما به عنوان فردی عاقل دلواپس فناوری هسته‌ای هستم.

علم الهدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درجمع نخبگان مبنی بر این‌که نظام استکبار تمام توان خویش را برای شکست جمهوری اسلامی به کار گرفته است، تاکید کرد: امروز نظام ما در دنیا 4 امتیاز داد؛ امتیاز نخست مربوط به توسعه دانش‌بنیان و فناوری هسته‌ای است که هیچ کشور در حال توسعه‌ای تاکنون نتوانسته در این زمینه با ایران رقابت نماید، و امتیاز دوم مربوط به ایجاد محور مقاومت به پیروی از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی یادآور شد: امتیاز سوم نیز آن است که هیچ کشور بزرگی نمی‌تواند بدون همکاری ایران در منطقه اقدامی انجام دهد؛ همان‌طور که ابرقدرت‌ها نتوانستند طالبان را از کابل بیرون برانند و یا نظام سوریه را براندازند.

‌علم‌الهدی تصریح کرد: آخرین امتیاز آن است که مسلمانان جهان نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر کفر به پیشوایی خود قبول دارند و خوشبختانه جمهوری اسلامی توانسته در عمق عواطف آنان نفوذ کند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: استکبار این 4 امتیاز را نشانه گرفته است و ما را به عنوان خطر تسلیح نیروی هسته‌ای متهم کرده و در مورد امتیاز تولید حلقه مقاومت نظام ما را به عنوان تروریست در دنیا معرفی می‌کند و در خصوص محور اقتدار در منطقه ما را به عنوان عامل تنش به دنیا نشان می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: هم‌اکنون جبهه استکبار قصد تعطیلی فناوری هسته‌ای را دارد، اما ملت ایران هیچ‌گاه ناامید نیست، چرا که مقام معظم رهبری باحکمت صادقانه خود تمام مسائل را دقیقا مورد بررسی و موشکافی قرار می‌دهد، و در موارد لزوم اقدام می‌نماید، همان‌طورکه بعد از تعلیق انرژی هسته‌ای پلمب‌های رآکتور هسته‌ای را شکست.


ویدیو : علم‌الهدی: دلواپس فناوری هسته‌ای هستیم