علت مرگ زودرس انسان‏‌های ناندرتال چه بود؟ + تصاویر : بزرگی چشم  انسان ناندرتال ...



تصاویر زیبا از سلول انسان , related image عجیب ترین انسان های دیده شده طول تاریخ تصاویر , انسان های ناندرتال

بزرگی چشم  انسان ناندرتال باعث نقطه ضعف بزرگ آن ها در مواجه با خطرات محسوب می شد.

انسان های ناندرتال هزاران سال پیش بر روی زمین زندگی می کردند و حدود 250،000 هزار سال پیش در سراسر اروپا و آسیا پراکنده شدند . آنها از بسیاری جهات شباهت بسیاری به نسل کنونی بشر داشتند.

اما معدود تفاوت هایی نیز وجود دارد: سیستم بینایی واقع در مغز آن ها و چشمانشان بسیار بزرگتر از ما است که نشان می دهد حس بینایی آنها بسیار قوی تر از ما بوده است. اما بر اساس یک نظریه همین بزرگی چشم زمینه ساز نابودی آنها شد. یافته ها حاکی از ناپدید شدن ناندرتالها در حدود 40،000 سال پیش است.

تیمی از دانشگاه آکسفورد به سرپرستی اِیلوند پیرس چشمان بزرگ ناندرتال را دلیل انقراضشان اعلام کرد. نتایج این  تحقیقات که بر اساس مقایسه جمجمه انسان ناندرتال و مدرن ارائه شده، نشان می دهد این بزرگی چشم و حتی بزرگی بدن مرهون زندگی در عرض های جغرافیایی مرتفع بود و بخش زیادی از فعالیت مغزی اش وقف حس بینایی می شده و بقیه بخش های مغزشان از جمله بخش روابط اجتماعی فعالیت بسیار محدودتری داشتند.

همین محدود بودن روابط اجتماعی و عدم توانایی در تشکیل گروه های بزرگ اجتماعی، نقطه ضعف بزرگ آن ها در مواجه با خطراتی همچون تغییرات آب و هوایی و مقابله با دیگر رقبا محسوب می شد.

نکته جالب توجه دیگری در این تحقیق این است که ناندرتال ها در نواحی کم نور زندگی می کردند و همین امر باعث گشادتر شدن شبکیه چشم برای جذب نور بیشتر می شود. میزان بزرگی شبکیه نیز بوسیله اندازه کره چشم تعیین می شود.

 

تصاویر اولین سفر انسان به مریخ , فست فود و پیری زودرس در انسان ها , تصاویر زیبا

 

تصاویر , انسان , تصاویر گرافیکی با اسم درخواستی شما

 


اخبار علمی -  باشگاه خبرنگاران


ویدیو : علت مرگ زودرس انسان‏‌های ناندرتال چه بود؟ + تصاویر