علاقه‎ بازیگر زن هندی به بازی در فیلم‌ ایرانی : امسال برگزارکنندگان جشنواره ...


امسال برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن صد سالگی سینمای هند را جشن می گیرند بنابراین چندان غافلگیرکننده نیست که یکی از بهترین چهره های سینمای هند، ویدیا بالان را به این جشنواره دعوت کرده اند. کافه سینما: امسال برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن صد سالگی سینمای هند را جشن می گیرند بنابراین چندان غافلگیرکننده نیست که یکی از بهترین چهره های سینمای هند، ویدیا بالان را به این جشنواره دعوت کرده اند.

ویدیا بالان (Vidya Balan) یکی از پرکارترین بازیگران زن سینمای هند است که سال گذشته از مراسم های اهدای جوایز مختلف جایزه بهترین بازیگر زن نقش نخست را برای فیلم «کاهانی /داستان» از آن خود کرد. قرار است او در کنار رئیس هیات داوران بخش رقابتی جشنواره، استیون اسپیلبرگ طی دوازده روز به قضاوت فیلم های بخش مسابقه جشنواره بشیند.

چندی پیش بود که استیون اسپیلبرگ به کشور هند سفر و با دست اندرکاران این سینما ملاقات کرد.

فیلم هندی با بازی سلمانخان اگربه سه نفر مهربانی کنی , فیلم ترکی های طنزی که بازیگر نقش رجب در ان بازی کرده , بازی گلزار در فیلم هندی

ویدیا بالان احساس افتخار می کند از اینکه می تواند در این صحنه جهانی نماینده کشورش باشد. او می گوید: «اگر هر سالی به عنوان داور انتخاب می شدم باعث خوشحالی ام می شد ولی داوری در صد سالگی سینمای هند اتفاقی خاص تری است. آرزو داشتم بخاطر فیلم هایم در این رویداد فرهنگی شرکت کنم ولی قرار گرفتن در کنار استیون اسپیلبرگ و نیکول کیدمن خود باور نکردنی است.»

ویدیا بالان در کنار نائومی کاواسه، لین رمسی، کریستف والتس، کریستین مونگیو، دانیل اوتوی، نیکول کیدمن و استیون اسپیلبرگ فیلم های بخش مسابقه ی جشنواره را داوری خواهد کرد که «گذشته» ساخته اصغر فرهادی یکی از آن فیلم ها است.

ویدیا بالان در ادامه می گوید: «تاکنون هیچ پیشنهادی از هالیوود نداشته ام اما دوست دارم در یک فیلم ایتالیایی و ایرانی نقش افرینی کنم. چون سینمای این دو کشور به آنچه ما می شناسیم نزدیک تر است و فیلمهای شان درباره انسان هاست.»

ویدیا بالان تنها بازیگری نیست که در جشنواره فیلم کن داور بخش مسابقه شده است. در سال 2005 ناندیتا داس (بازیگر فیلم های هنری) داور این بخش بود و امسال از اعضای هیات داوران بخش فیلمهای کوتاه جشنواره است.

در سال 2003 برای نخستین بار یک هندی به عنوان داور بخش رقابتی جشنواره انتخاب شد: آیشوارایا رای بچن.او امسال نیز همراه آمیتاب بچن که نقش کوتاهی در «گتسبی بزرگ» (فیلم افتتاحیه جشنواره) ایفا کرده در این رویداد فرهنگی شرکت می کند. در سال 2009 بازیگر مطرح روزهای گذشته شرمیلا تاگور به دعوت مدیران جشنواره داور بخش اصلی شد و در سال 2010 شکهر کاپور (کارگردان الیزابت).

امسال چهار فیلم هندی در جشنواره کن به نمایش درمی آید که مهم ترین شان «بمبئی تاکیز» فیلمی تاریخ نگارانه و به کارگردانی چهار فیلمساز مطرح سینمای هند است که به مناسبت صد سالگی سینما ساخته شد.

«بمبئی تاکیز» نمایش ویژه ای در جشنواره خواهد داشت و چهار داستان درهم تنیده را بازگو می کند. چهار فیلمساز معتبر، مردمی و مورد احترام منتقدان هند، زویا اختر، کرن جوهر، آنوراگ کاشیاپ و دیباکر بانرجی با حضور بازیگران بی شماری ازجمله عامرخان، شاهرخ خان و... این فیلم را ساخته اند.

سال گذشته آنوراگ کاشیاپ با «دارو دسته واسی پور» در جشنواره حضور داشت امسال او با جدیدترین فیلمش «زشت» در بخش «دو هفته با کارگردانان» رقابت می کند.

دو فیلم «دابا/ظرف نهار» و «جنگ بارانهای موسمی» به تهیه کنندگی آنوراگ کاشیاپ به ترتیب در بخش های «هفته منتقدان» و «نمایش های نیمه شب» شرکت دارند.

نوازالدین صدیقی بازیگر سه فیلم «بمبئی تاکیز»، «ظرف نهار» و «جنگ بارانهای موسمی» نیز به جشنواره کن می رود.


ویدیو : علاقه‎ بازیگر زن هندی به بازی در فیلم‌ ایرانی