عقیلی: تفکرات فوتبال ما کمونیستی است/ دوست دارم به سپاهان برگردم : دیگر در ...



دیگر در مورد تیم ملی صحبت نمی‌کنم

عقیلی: تفکرات فوتبال ما کمونیستی است/ دوست دارم به سپاهان برگردم

عقیلی درباره برنامه‌هایش در فوتبال حرفه‌ای گفت: دوست دارم دوباره به ایران برگردم و برای سپاهان بازی کنم.

 

دوست دارم , عشقم دوست دارم , دوست دارم عزیزم

 

هادی عقیلی مدافع تیم فوتبال القطر شب گذشته موفق شد یکی از گل‌های تیمش مقابل ام الصلال را به ثمر برساند.

این سومین گل هادی عقیلی برای تیم قطری است و وی پیش از این دو گل را در لیگ قطر و یک گل در مسابقات (کیوندی کاپ) به ثمر رسانده است.

عقیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص حضورش در تیم القطر و مباحث مختلف صحبت‌هایی را انجام داده که در زیر می‌خوانید.

این مسابقاتی که گلزنی می کنی مربوط به چه جامی است؟

مسابقات به اسم یک بانک برگزار می‌شود و تمامی تیم‌هایی که در لیگ برتر بازی می‌کنند باید در این مسابقات شرکت داشته باشند. لیگ قطر 12 تیمی است و تعداد بازی‌ها کم و با برگزاری چنین جام‌هایی تعداد بازی‌ها بیشتر می‌شود و مثل لیگ ایران تعداد مسابقات افزایش می‌یابد.

شرایط تیم‌تان چه طور است؟

در دو سه هفته ابتدایی من در تیم نبودم و شرایط چندان خوب نبود اما با وقفه‌ای که ایجاد شد شرایط خوبی پیدا کردیم و با 2 برد پیاپی و یک مساوی فعلا در جایگاه ششم جدول رده بندی هستیم.

فارس: تیم‌تان می‌تواند مدعی قهرمانی باشد؟

حقیقتا نمی‌توانیم مدعی قهرمانی شویم چون تیمی مثل السد بیش از 10 ملی پوش در ترکیب تیمش دارد و اگر بازیکنان خارجی را هم به این تیم اضافه کنید، تیمی مدعی محسوب می‌شود. معمولا اگر به لیست تیم ملی قطر نگاه کنید بیش از 12 بازیکن از الاسد دعوت می‌شوند.

از شرایطت در آنجا راضی هستی؟

لیگ قطر آرامشی دارد که همین مسئله باعث شده در اینجا بمانم وگرنه از لحاظ فشارهای بیرونی تماشاگر و انگیزه نسبت به ایران شرایط خیلی ضعیف است.

این‌ که خیلی بد است؟

واقعا بعضی مواقع دلم برای لیگ ایران تنگ می‌شود. در ایران پرسپولیس و استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و حتی تیم‌هایی مثل آلومینیوم هرمزگان تماشاگر دارند اما در اینجا چنین شرایطی نیست و تماشاگر خیلی کم است. واقعا در ایران و در خانه تیم خود بازی کردن، به خاطر حضور تماشاگران لذت بخش است. ضمن آنکه هوای اینجا فوق‌العاده گرم و در حال حاضر بالای 35 درجه است.

ظاهرا قرار است به سپاهان برگردی؟

خودم دوست دارم به ایران برگردم و اتفاقا می‌خواهم در تیم سابقم بازی کنم. این مسئله در نیم فصل محقق نشد اما دوست دارم اگر شرایط فراهم باشد به سپاهان برگردم.

اینکه از تیم ملی خط خوردی، دلیل علاقه‌ات برای برگشت به ایران نیست؟

صراحتا می گویم نه. نمی‌خواهم دیگر در مورد تیم ملی صحبت کنم چون فردا بازی مهمی در پیش است. ولی کلا دلم برای فوتبال ایران تنگ شده. جایی که داخلش هیجان وجود دارد.

بازی فردا مقابل ازبکستان را چه طور می‌بینی؟

امیدوارم که سه امتیاز بازی را بگیریم. قبلا هم گفته‌ام که ازبکستان مهم‌ترین حریف ما است چون اگر اشتباه نکنم کره سه بازی آینده خود را در سئول برگزار می‌کند و ازبکستان پس از ما دو بازی در تاشکند دارد. اگر این تیم را شکست بدهیم به امید خدا به احتمال 99 درصد راهی جام جهانی می‌شویم. اگر این اتفاق بیفتد هم به نفع فوتبال، رسانه‌ها و مردم خواهد بود.

از تیم ملی فاصله بگیریم. بازی آینده‌تان با چه تیمی است؟

ما روز 28 آبان ماه ما باید مقابل لخویا بازی کنیم که این تیم هم یکی از مدعیان است.

ظاهرا به الخریطات هم گل زده بودی؟

خوشبختانه در آن مسابقه گلزنی کردم و از لحاظ امتیازی شرایط‌مان خیلی بهتر شد.

 مدیران باشگاه شما از عملکردت راضی بودند؛ آیا ممکن است بازیکنان دیگری به کشور قطر بیایند؟

خدا را شکر که آنها از من راضی بودند، اما روند سنجش بازیکنان و عملکرد آنها در اینجا عجیب است. سال قبل خلعتبری به قطر آمد و خیلی خوب بازی کرد اما تیم آنها نتیجه نگرفت و از 4 بازیکن خارجی سه نفر را عوض کردند که یک نفر از آنها خلعتبری بود. حتی مربی‌شان هم تغییر کرد. آنها می‌خواهند خیلی زود تغییرات ایجاد کنند و زود به تیم شوک بدهند. اما همین کار اینها باعث شد در لیگ نتیجه نگیرند اما در جام حذفی موفق شدند. برایم خیلی عجیب است که به سرعت مربی عوض می‌شود اما دیگر ندیده بودم این قدر راحت بازیکن را بعد از سه هفته عوض کنند. این مسئله خیلی عجیب است.

 نحوه تسویه حساب آنها با بازیکنان چه طور است؟

بستگی به قرارداد آنها دارد. متاسفانه قانون بدی در اینجا حکمفرما است که حقیقتا به خاطر این قانون می‌خواهم از اینجا فرار کنم چون وقتی می‌خواهی از کشور خارج شوی باید حتما از باشگاه اجازه خروج بگیری. در تیم‌های اروپایی اینگونه نیست و بازیکنان به هنگام تعطیلات راحت به کشورهای دیگر می‌روند اما در اینجا شرایط سخت است.

یکی از مشکلاتی که با العربی داشتم همین مسئله بود و با وجود اینکه سال گذشته فدراسیون به باشگاه العربی نامه نوشت اما در دقیقه 90 اجازه خروج نمی‌دادند و حتی چندین بار بلیت‌هایم را کنسل کردم. متاسفانه اگر آنها بخواهند شخصی را اذیت کنند خیلی راحت این کار را انجام می‌دهند. در حال حاضر مدافع تیم ملی مراکش در تیم ما حضور دارد که فقط تمرین می‌کند و به او رضایتنامه نمی‌دهند اما این را بگویم که تا ریال آخر پول او را پرداخت می‌کنند.

در قطر هم شنیده‌اید که جام حذفی عجیب و غریب باشد و یک روز بگویند با ملی پوشان برگزار می‌شود و یک روز بگویند مسابقات لغو است؟

نه. اینجا چنین مسئله‌ای نیست و آنها مشکلی ندارند. البته لیگ قطر 12 تیمی است و شرایط برای برنامه‌ریزی راحت‌تر است.

پس در مجموع راحت هستی و فقط به خاطر هیجانات دوست داری به ایران بیایی؟

همان طور که گفتم اینجا آرامش دارم اما می‌خواهم به مسئله‌ای اشاره کنم. یک روز به نحوه نوشتن قرارداد میان بازیکنان و باشگاه‌ها اشاره می‌کنم و همه این مسائل را باز خواهم کرد اما برایم جای سؤال است که مسئولان فدراسیون فوتبال چه طور اجازه می‌دهند باشگاه‌ها بدون بیلان مالی بازیکن بگیرند. جالب است بازیکنان حاضر در لیگ ما برای پولی که نمی‌گیرند و مدت‌ها باید به دنبالش باشند، باید مالیات هم بدهند. متاسفانه حتی حق شکایت هم ندارند. باید اعتراف کنم که 20 درصد اکثر تیم‌های لیگ برتری بالای سقف قرارداد با تیم‌هایشان بسته‌اند و حالا بازیکنان برای گرفتن پول‌هایشان اجازه شکایت هم ندارند. همه به هم دروغ می‌گویند. متاسفانه برای بازیکنان سقف قراردادی گذاشتند اما امسال رقم‌هایی را شنیدم که با تمام ارقام پرداختی لیگ قطر برابر است.

 واقعا؟

دقیقا همین طور است. بازیکنی که 150 میلیون تومان پول می‌گرفت حالا می‌خواهد به قیمت سقف قرارداد بگیرد و این مسئله به نفع بازیکنانی شد که پول کمی می‌گرفتند. به اعتقاد من این تفکر در فوتبال ایران کمونیستی است. سقف قرارداد باید برای باشگاه‌ها گذاشته شود و فکر می‌کنم این رویه‌ای که در فوتبال ایران حکمفرما شده باعث می‌شود تا برخی از باشگاه‌ها ضرر کنند. به طور مثال اگر پرسپولیس و سپاهان به من 500 میلیون پیشنهاد بدهند می‌روم و فکر می‌کنم که کدام یک از این دو برایم بهتر است و به کدام یک علاقه دارم. مطمئن باشید راه‌هایی برای دور زدن سقف قرارداد بازیکنان وجود دارد و این مسئله در فوتبال ما رواج پیدا کرده است.

در قطر هم چنین مسئله‌ای است؟

شاید برایتان جالب باشد که در قطر هم سقف قرارداد گذاشتند و بازیکنان برای آنکه پول بیشتری بگیرند مرتب تیم‌های خود را عوض می‌کردند. باور کنید که همین پول‌های زیرمیزی در قطر هم رد و بدل می‌شود و شرایط را برای باشگاه‌ها سخت کرده است./فارس

 


ویدیو : عقیلی: تفکرات فوتبال ما کمونیستی است/ دوست دارم به سپاهان برگردم