عقب نشینی امارات: اشتباه شده :     عقب نشینی امارات: اشتباه شده ، کاملا مخالف ...



 

قیمت درهم امارات , قوانین آپارتمان نشینی , اشتباه

 

عقب نشینی امارات: اشتباه شده ، کاملا مخالف حمله به ایران هستیم

سفیر امارات گفته بود: ما یقینا و مطمئنا با حمله نظامی موافق هستیم. ما بسیار بیشتر از آمریکایی ها در معرض خطر هسته ای ایران هستیم.

امارات دیروز چهارشنبه اعلام کرد روزنامه واشنگتن تایمز اظهارات سفیر این کشور در آمریکا را درباره موضوع هسته ای ایران "به دقت" نقل نکرده است.


به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، سفیر امارات در واشنگتن گفته بود کشورش صد در صد موافق حمله نظامی به ایران است.

"طارق الهیدان" معاون سیاسی وزیر امور خارجه امارات در گفت وگو با وام تصریح کرد: اظهاراتی را که روزنامه واشنگتن تایمز به یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن نسبت داد غیر دقیق است.

وی توضیح داد: این اظهارات در چارچوب بحث و گفت وگوهای عمومی و درحاشیه همایش غیررسمی بیان و به دور از متن اصلی آن منتشر شد.

معاون وزیر خارجه امارات تصریح کرد: ایران همسایه امارات است و دو کشور روابط تاریخی دارند . دولت امارات بارها موضع خود را درباره بحران هسته ایران از راه های مختلف و از جمله بیانیه های رسمی وزارت خارجه امارات اعلام کرده که خواهان گفت وگو و راه حل های مسالمت آمیز برای پرونده هسته ای ایران است.

وی افزود: امارات به احترام و حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها به هر شکلی، ایمان دارد. موضع امارات در برابر بحران هسته ای ایران تغییر نکرده است.

معاون سیاسی وزیر خارجه امارات تاکید کرد: این کشور کاملا مخالف هر گونه استفاده از زور برای حل بحران هسته ای ایران است و خواستار حل این موضوع با استفاده از وسایل سیاسی مستند به قطعنامه ها و تصمیم های مشروع بین المللی و شفافیت است. امارات همچنین بر خالی ماندن منطقه خلیج فارس از سلاح هسته ای نیز تاکید دارد.


سفیر امارات چه گفته بود؟

براساس گزارش روزنامه واشنگتن تایمز، سفیر امارات در آمریکا در جشنواره ایده ها (Ideas festeval)در ایالت کلورادو آمریکا در پاسخ به سئوالی درباره نظر این کشور در مورد حمله نظامی به ایران به خاطر مساله هسته ای تهران پاسخ داده بود: ما مطمئنا با حمله نظامی به ایران موافق هستیم.

وی گفته بود: ما یقینا و مطمئنا با حمله نظامی موافق هستیم. ما بسیار بیشتر از شما در معرض خطر هسته ای ایران هستیم.

یوسف العتیبه گفته بود: آمریکا هفت هزار مایل و به اندازه دو اقیانوس از ایران فاصله دارد و تهدید هسته ای ایران خطری برای قاره آمریکا نیست . اگرچه ممکن است تهدید ایران منافع آمریکا را در خاورمیانه، فرایند صلح، توازن قوا و هر چیز دیگر را به خطر اندازد اما برای مردم و کشور آمریکا تهدید مستقیمی نیست.

وی ادامه داده بود: امارات کشوری است که بیشترین تهدید را از جانب ایران احساس می کند و خواب و خوراک مردمان این کشور با تهدیدات ایران عجین شده است و علاوه بر این تمام طرح های نظامی امارات و تجهیزات نظامی این کشور برای مقابله با تهدید ایران فراهم شده است. هیچ کشوری در منطقه به جز ایران، مردم امارات را تهدید نمی کند.

امارات و تحریم ها علیه ایران

امارات نخستین کشور منطقه بود که اعلام کرد تحریم های اخیر شورای امنیت علیه ایران را به طور کامل اجرا می کند که همین موضع، تحسین وزیر امور خارجه آلمان را در پی داشت.

امارات پس از صدور قطعنامه 1929 شورای امنیت درباره افزایش تحریم ها علیه ایران، 40 شرکت مستقر در این کشور را به بهانه نقض تحریم های ایران تعطیل کرد و به تمامی بانک ها و موسسات و شرکت های مالی و اعتباری دستور داد تا سپرده ها و حساب های بانکی و مراودات مالی خود را با 41 شخصیت حقوقی و حقیقی ایرانی تحت تحریم سازمان ملل متحد، متوقف کنند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : عقب نشینی امارات: اشتباه شده