عضویت یک نماینده مجلس در کمیته توافق ژنو : سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست ...


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از موافقت رئیس جمهور با عضویت بروجردی در کمیته اجرا و نظارت بر توافق نامه ژنو خبر داد. واحد مرکزی خبر: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از موافقت رئیس جمهور با عضویت بروجردی در کمیته اجرا و نظارت بر توافق نامه ژنو خبر داد.

آقای نقوی حسینی با اعلام این خبر گفت: در نشست مشترک دولت و مجلس که به میزبانی خانه ملت برگزار شد رئیس مجلس به رئیس جمهور پیشنهاد کرد تا رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان یکی از اعضا در کمیته اجرایی و نظارت بر توافق نامه ژنو حضور یابد که آقای روحانی با این پیشنهاد موافقت کرد.

وی افزود: پس از توافق  ژنو ، دولت کمیته ای با عنوان کمیته اجرا و ناظر بر توافق نامه متشکل از مسئولانی از دستگاه های کشوری ، نظامی و هسته ای تشکیل داده بود که نبود یک نماینده از مجلس خلائی در این کمیته به شمار می رفت که با عضویت آقای بروجردی این خلاء برطرف می شود.

آقای نقوی حسینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر پیشنهاد هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مبنی بر تشکیل کمیته نظارت بر اجرای این توافق نامه در داخل کمیسیون گفت: این پیشنهادی درون کمیسیون و متشکل از اعضای کمیسیون و تعدادی از متخصصان هسته ای مجلس شورای اسلامی بود که هیئت رئیسه آن را پیشنهاد کرد ولی هنوز  با توجه به شروع فصل بررسی بودجه درباره آن تصمیم گیری نهایی نشده است.

وی خاطر نشان کرد: البته به نظر می رسد با عضویت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در کمیته اجرا و نظارت بر توافق نامه ژنو که از دستگاه های مختلف تشکیل شده است ، تشکیل چنین کمیته ای داخل کمیسیون امنیت ضرورتی نداشته باشد و به خودی خود منتفی شود.


ویدیو : عضویت یک نماینده مجلس در کمیته توافق ژنو