عصبانیت وزیر 3 کارته روحانی +عکس : نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز از پاسخ ...


نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز از پاسخ های وزیر اقتصاد قانع نشده و علی طیب نیا برای سومین بار بدون جلب رضایت نمایندگان، جلسه علنی مجلس را ترک کرد. فرارو: نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز از پاسخ های وزیر اقتصاد قانع نشده و علی طیب نیا برای سومین بار بدون جلب رضایت نمایندگان، جلسه علنی مجلس را ترک کرد.

مهرداد پذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی امروز با طرح دو سئوال مبنی بر اینكه «علت عدم اجرای مصوبه گشایش ال سی با پیش پرداخت 30 درصد دولت توسط بانك ها چیست» و همچنین «آخرین وضعیت میزان درآمدهای مالیاتی در سال 93 چقدر است»؛ خواستار توضیحات وزیر اقتصاد شد.

پس از آن كه توضیحات طیب نیا نتوانست بذرپاش را قانع كند، این سئوال به رای گذاشته شد و در نهایت نمایندگان مجلس با 85 رای موافق و 105 رای مخالف، از مجموع 211 رای ماخوذه، اعلام كردند كه از پاسخ های وزیر اقناع نشدند. در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سئوال مهرداد بذرپاش نماینده تهران از طیب‌نیا وزیر اقتصاد در دستور کار مجلس قرار گرفت.

در این جلسه طرح سئوالاتی خارج از سئوالی که در صحن علنی مجلس به صورت مکتوب منتشر شده بود، موجب اعتراض طیب‌نیا شد و وی به جایگاه هیات‌رئیسه رفته و به ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، اعتراض کرد.

وی بدون اینکه پشت بلندگو قرار بگیرد در جمع نمایندگان با صدای بلند خطاب به بذرپاش گفت: من در خصوص مالیات‌ها قانون مصوب مجلس را اجرا می‌کنم که عده‌ای از اجرای این قانون ناراضی وعده‌ای راضی هستند.

روح‌الله حسینیان و احمد توکلی دو عضو فراکسیون اصولگرایان در جریان رای‌گیری، حمایت خود از وزیر اقتصاد و عملکرد وزارتخانه را اعلام کردند.

در پایان نیز کارت زرد سوم طیب‌نیا صادر شد. مهرداد بذرپاش نماینده تهران قبل از رای‌گیری اعلام کرده بود در صورتی که کارت زرد سوم صادر شود، استیضاح وزیر به جریان می‌افتد، اما ابوترابی اعلام کرد که طبق آیین‌نامه این‌گونه نیست.

طبق ماده ۲۱۱ آیین‌نامه مجلس، چنانچه در هر دوره مجلس سه بار با رای اکثریت نمایندگان، سئوالات نمایندگان از هر وزیر وارد تشخیص داده شود، طرح استیضاح وزیر در صورت رعایت مفاد اصل ۸۹ قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

دیدار روحانی و نخست وزیر انگلیس , دیدار روحانی با نخست وزیر انگلیس , دیدار نخست وزیر انگلیس با روحانی

عصبانیت روحانی , عصبانیت حسن روحانی , روحانی نخست وزیر انگلیس

دیدار روحانی با نخست وزیر انگلستان , رای اعتماد به 3 وزیر پیشنهادی روحانی , روحانی و نخست وزیر تایلند

دیدار نخست وزیر انگلیس با روحانی در نیویورک , روحانی در دیدار نخست وزیر انگلیس  , لباس نخست وزیر انگلیس در ملاقات با روحانی

دیدار روحانی با نخست وزیر برتانیا , استقبال رسمی نخست وزیر مالزی از روحانی , روحانی و نخست وزیر بریتانیا


ویدیو : عصبانیت وزیر 3 کارته روحانی +عکس