عزیزی: قهرمانی در آسیا زیاده‌خواهی است : خداداد عزیزی که مربی‌گری تیم شهرداری ...


خداداد عزیزی که مربی‌گری تیم شهرداری تبریز را بر عهده گرفته، معتقد است که این تیم را برای این انتخاب کرده است که امکانات خوبی دارد و اینکه او از چالش و انجام کارهای سخت را دوست دارد. ورزش سه: عزیزی گفت: به عقیده من کی روش هیچ تحول محسوسی در تیم ملی به وجود نیاورده است برای همین هم باید روی استعداد های بازیکنان خودمان حساب کنیم. فوتبال ما از کره و ژاپن و استرالیا عقب تر است و برای همین هم توقع قهرمانی داشتن ، زیاده خواهی است.

مربیگری در شهرداری

من هدایت تیم شهرداری را بر عهده گرفتم چون این تیم از لحاظ امکانات و شرایط خوب بود. البته من هیچ قولی مبنی بر صعود تیم به لیگ برتر به مسئولین شهرداری نداده ام. چون در حقیقت من تیم دهم جدول را تحویل گرفته ام. اما تمام تلاشم را می کنم که بتوانم این تیم را به جایگاه واقعی اش برسانم. به همین منظور هم قصد دارم 6 بازیکن جدید به این تیم اضافه کنم.

کار کردن در شرایط سخت را دوست دارم

خداداد در جواب این سوال که چرا بعد از مدتها مسئولیت تیم دسته یکی را که شرایط خوبی در جدول ندارد را بر عهده گرفته و ممکن است نتایج این تیم، در کارنامه دوران مربیگری او تاثیر منفی بگذارد ، پاسخ داد که من فکر می کنم تیم شهرداری شرایط سختی دارد و من هم چالش و کار کردن در شرایط سخت را دوست دارم.

مربی موفق

او در جواب این سوال که چرا دوران مربیگری به اندازه زمان بازی اش موفق نبوده است، پاسخ داد که من سعی می کنم که در دوران مربیگری ام هم اینکار را بکنم. تلاشم را هم می کنم باید خدا هم کمک کند.

آسیا با جام جهانی فرق دارد

من بازی ایران مقابل عراق را ندیدم. اما اگر بخواهم پیش بینی از شرایط ایران در جام ملتها داشته باشم باید بگویم که خیلی سخت است ما بتوانیم جام را بگیریم. شرایط آسیا با جام جهانی خیلی فرق می کند. بالاخره من فکر می کنم اینجا جام جهانی نیست که ما بخواهیم آبرومندانه کار را تمام کنید و برگردیم. در آسیا باید به فکر قهرمانی و آوردن جام باشیم.

فوتبال ما از ژاپن و کره و استرالیا عقب تر است

من کاری به شرایط فعلی تیم ملی و یا اینکه این تیم نسبت به تیمهای قبلی چه امکاناتی دارد و یا اینکه مربی ما چه کسی هست، ندارم! واقعیت این است که در حال حاضر فوتبال ما عقب تر از ژاپن و استرالیا و کره جنوبی هست و اگر ما توقع داشته باشیم که ایران بخواهد در این رقابتها قهرمان شود زیاده خواهی هست. البته تیم ملی ایران هم ثابت کرده که همیشه می تواند ازعهده شرایط سخت برآید.

کی روش هیچ تحولی در تیم ملی نداشته، باید روی استعدادها حساب کنیم

مردم ایران احساسی هستند و فوتبال ما هم همیشه استعدادهای فوتبالی نابی دارد . مگر اینکه ما روی بحث غیرت و استعداد بازیکنان حساب کنیم . اگر نه که ما از لحاظ فنی چیزی برای گفتن نداریم. کی روش هیچ کارعجیب وغریبی در تیم ملی نکرده که حالا بخواهیم بگوییم او تیم ملی را متحول کرده است. یعنی تیم ملی از زمان حضور او هیچ تغییر محسوسی نداشته است. با این شرایط فقط باید روی خلاقیت و استعداد بازیکنانمان حساب کنیم.

جای خالی عقیلی، رحمتی و خلعتبری

در مورد بازیکنان دعوت شده به تیم ملی نمی توان حرفی زد. چون انتخاب بازیکن امری سلیقه ای است. حتی به نظر من نمی توانیم بگوییم که فلان بازیکن جوان هست یا مسن؟چون واقعا هر مربی سلیقه خودش را دارد. پس در این زمینه نمی توان از کی روش ایرادی گرفت. چون شاید از نظر ما حضور بازیکنانی منطقی نباشد اما کی روش با توجه به تاکتیکی که دارد آنها را انتخاب کرده است. اما اگر به عقیده خود من فکر می کنم جای مهدی رحمتی، هادی عقیلی و خلعتبری درمیان مسافران استرالیا خالی است.

به گل زنی قوچان نژاد امیدوارم

از میان بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی مخصوصا در خط حمله من بیشتر از همه من به قوچان نژاد امیدوار هستم چرا که او شم گلزنی بالایی دارد. البته این حرف را نمی زنم چون او اصالتا مشهدی هست، برای من فرقی نمی کند. من از لحاظ آماری این حرف را می زنم. چون رضا در تورنمنتهایی که در تیم ملی حضور داشته در خط حمله عملکرد خوبی داشته و معمولا پایش به گل زنی باز شده است.

بازیهای به ظاهر ساده و سخت

به عقیده من دیدارهای آسیایی جدای از سایر بازیها است. ما دراین دوره با سه تیم عربی همگره هستیم. که درعین سادگی سخت هست. بحرین که همیشه گربه سیاه ایران بوده است . درست است که قطر در مقدماتی جام جهانی یک گل از ما خورد اما در کل شانس آوردیم که گل نخوردیم و حتی یک توپ آنها هم به تیر دروازه برخورد کرد. امارات متحده هم که در این سالها عجیب و غریب پیشرفت کرده است.

باید کریمی را به هر دلیل بود، نگه می داشتیم

در مورد جدایی علی کریمی از تیم ملی باید بگویم که با توجه به شرایط بوجود آمده در تیم ملی، علی کریمی بهترین کار را کرد. اما مسئولین تیم ملی و کی روش بدترین کار را کردند که به هر دلیلی که می شد جلوی علی را نگرفتند و او را به تیم بازنگرداندند. شاید هم این خواسته کی روش بوده که تلاشی برای بازگشت کریمی نشود. اما به هر حال علی کریمی، علی کریمی هست و می توانست با نیروی مثبتی که دارد فضای تیم ملی را ثبت کند . هر چند که من عقیده دارم که کی روش با بودن مربیان داخلی همیشه مشکل داشته و این بار نوبت علی شده است. اما نبود علی کریمی مشکل کا رار برای ایران در استرالیا مشکل می کند.


ویدیو : عزیزی: قهرمانی در آسیا زیاده‌خواهی است