عروس‌تان عاشـق‌ شما می‌شود! : عروس و مادرشوهرها همیشه با هم مشكل داشتند اما ...


عروس و مادرشوهرها همیشه با هم مشكل داشتند اما شاید وقت آن رسیده همین‌طور كه بشر به تكامل می‌رسد، عروس‌ها هم با مادرشوهرها آشتی كنند هنگامی‌كه مادر نوزاد پسرش را در آغوش می‌گیرد چه رویاهایی كه برای او ندارد. از همان موقع به فكر داماد كردن پسرش است. وقتی پسر، مرد جوانی شد، یك‌دل نه صد دل عاشق خانمی می‌شود و با او ازدواج می‌كند. برای مادرشوهر، همه‌چیز خیلی سریع عوض می‌شود. عروس‌خانم، كنترل همه‌چیز را به دست می‌گیرد و مدام باعث دردسر مادرشوهر می‌شود. این توصیه‌ها به شما مادرشوهرها كمك ‌می‌كند بفهمید چطور می‌توانید وضع را در موقعیت بهتری نگه دارید، رابطه‌تان را با عروس‌تان تنظیم كنید و زندگی خوبی با پسر و نوه‌ها داشته باشید.

ماه عروس , لباس عروس , عروس



موقعیت‌هایی كه باید در آن سكوت كنید

  •   این واقعیت را درك كنید و بپذیرید كه شما نمی‌توانید عروس‌تان را تغییر دهید. هرچه بیشتر با او سروكله بزنید، او هم بیشتر خودش را از شما دور نگه‌می‌دارد.
  •   در موقعیت‌های تنش‌زا سكوت كنید. این موضوع نیاز به كار كردن روی خود دارد. ممكن است مدتی طول بكشد تا بتوانید این مهارت را كسب كنید. عروس‌تان اصلا دلش نمی‌خواهد از شما بشنود كه باید كارها را به‌گونه دیگری انجام بدهد.
  •   هروقت احساس كردید نمی‌توانید بر وسوسه سرزنش عروس‌تان غلبه كنید، مودبانه معذرت‌خواهی كنید. این كار باعث می‌شود از جروبحث‌های آینده و ساعات طولانی پشیمانی و افسوس درامان بمانید.
  •   هنگامی كه عروس‌تان می‌گوید می‌خواهد كارها چطور انجام شود، مهربان باشید. لبخند بزنید و پیشنهاد بدهید كمكش كنید تا به هدفش برسد؛ حتی اگر عروس‌تان آن كار را كاملا متفاوت با شما انجام می‌دهد. این آسان‌ترین راه است و هر وقت می‌توانید همین ‌روش را پیش بگیرید. به‌هرحال هرگز منفعل نباشید.



همراه عروس‌تان تفریح كنید

  •   زمانی را به‌یاد بیاورید كه تازه عروس مادرشوهر خودتان شده بودید. عروس بودن كار راحتی نیست. باید تطابق‌هایی انجام بدهید و با عادت‌های عجیب خانواده جدید آشنا شوید و كنار بیایید. سعی كنید با عروس‌تان همدلی كنید.
  •  كاری پیدا كنید كه مورد علاقه هر‌2 نفرتان باشد و با هم انجام بدهید. اگر هر 2 از بولینگ خوش‌تان می‌آید برای تولدش او را به بازی دعوت كنید. اگر هر 2 از هنرمند خاصی خوش‌تان می‌آید با هم به نمایشگاه او بروید. ایجاد وابستگی به چیزی خارج از خانواده باعث می‌شود موضوعی داشته باشید كه بتوانید هر بار كه همدیگر را می‌بینید درباره آن صحبت كنید.
  •   مدام از عروس‌تان سوال‌هایی درباره خودش بپرسید تا متوجه بشوید از چه چیزهایی خوشش می‌آید و چه چیزهایی را نمی‌تواند تحمل كند. درباره دوستانش سؤال كنید. مردم معمولا دوست دارند درباره خودشان حرف بزنند و این موضوع بصیرتی به شما می‌دهد تا بفهمید چرا او اینگونه رفتار می‌كند. همچنین این موضوع به او نشان می‌دهد شما قدم پیش گذاشته‌اید و تلاش می‌كنید او را بهتر بشناسید.



هوای عروس خانم را داشته باشید

  •   هنگامی‌كه خانواده پسرتان و همسرش به دیدن‌تان می‌آیند غذایی درست كنید كه می‌دانید عروس‌تان دوست دارد. هنگامی‌كه می‌دانید سر عروس‌تان خیلی شلوغ است، به‌جای او غذا درست كنید. به عروس‌تان روش تهیه غذاهای خانواده‌تان را كه آن‌ها دوست دارند، بدهید.
  •   هرگاه لازم شد از نوه‌ها‌ نگهداری كنید. كار خیلی لذت‌بخشی است كه نوه‌های‌تان را در خانه خودتان نگه دارید. به‌علاوه، می‌توانید بدون اینكه چشم‌های مراقب و نگران عروس‌تان بالای سرتان باشد بیشتر با اخلاق و رفتار نوه‌های‌تان آشنا و به آنها نزدیك بشوید.
  •   پیشنهاد كنید وقتی پسر و عروس‌تان مسافرت می‌روند از خانه یا گلدان‌های‌شان مراقبت كنید اما مواظب باشید وقتی تنهایی به خانه آنها می‌روید تجسس نكنید.
  •  اگر دور از عروس‌تان زندگی می‌كنید مدام برای او بسته‌هایی بفرستید. این روش بسیار آسانی برای مدام در تماس بودن با اوست.
  •   سرزده به خانه عروس‌تان نروید. این كار علاوه‌بر اینكه پررویی است، حمل بر فضولی هم می‌شود. مضاف بر اینكه ممكن است در زمان استراحت او مزاحمش شده باشید.



آرایش عروس در شیراز , مدل لباس عروس , نو عروس

نوه‌داری كنید

  •   بگذارید عروس‌تان بفهمد واقعا چقدر فرزندانش را دوست دارید. حتی اگر میان شما و عروس‌تان شكرآب شده است هیچ دلیلی ندارد رابطه‌تان با بچه‌ها تحت‌تاثیر قرار بگیرد و از محبت‌تان به آنها كم بشود.
  •   هرگز دربرابر بچه‌ها از مادرشان بدگویی نكنید. شركت دادن نوه‌ها در حرف‌های بزرگ‌ترها كار خودخواهانه‌ای است كه ممكن است به ضرر خودتان تمام شود، زیرا بچه‌ها عموما از مادر خودشان دفاع می‌كنند.
  •   برای عروس‌تان از تمام شیرین‌كاری‌هایی كه نوه‌های‌تان می‌كنند و حرف‌های قشنگی كه به شما می‌زنند تعریف كنید. به این ترتیب می‌توانید با ستایش كردن نوه‌های‌تان در قلب عروس‌تان جا باز كنید. شما دو نفر عاشق این بچه‌ها هستید و این باید در همه اعمال و رفتارتان مشخص باشد.



آتلیه عروس , عروس هلندی , آرایش عروس

در مناسبت‌ها، برای عروس‌تان هدیه بخرید

  •   اولین نفری باشید كه برای تولد عروس‌تان تلفن می‌كند و تبریك می‌گوید. به‌جای اینكه فقط اسم‌تان را روی هدیه بنویسید، هر سال همراه هدیه، كارتی به عروس‌تان بدهید و روی آن جمله‌ای پرمعنی بنویسید.
  •   بدانید عروس‌تان چه چیزهایی را می‌پسندد و مهم‌تر اینكه چه چیزهایی را اصلا نمی‌پسندد. درباره هدایایی كه برای او می‌خرید تامل و فكر كنید تا عروس‌تان چاره‌ای جز دوست داشتن هدیه‌اش نداشته باشد.
  •   به تلاشی كه برای مدیریت خانه و خانواده‌‌اش می‌كند دقت كنید و قدردان آنها باشید. هر وقت احساس كردید عروس‌تان نیاز دارد او را به سالن مراقبت‌های پوستی بفرستید یا برای او وقت آرایشگاه بگیرید تا كمی استراحت كند و آرامشش را بازبیابد.



6 توصیه طلایی برای  مادر‌شوهر‌ها

عروسی كه خیلی عالی برگزار شد و عروس و داماد از ماه عسل برگشته‌اند، پسرتان رسما متاهل است. حالا وقت آن رسیده همه خودشان را با تغییراتی كه در خانواده پیش آمده تطبیق بدهند. كارهایی هست كه شما می‌توانید انجام بدهید تا عروس‌تان احساس بهتری از ورود به خانواده‌تان داشته باشد.
1. نامه‌ای برای عروس تازه‌تان بفرستید. نشانی او و فقط نام خودش را روی نامه بنویسید. بگویید چقدر خوشحالید كه عضوی از خانواده شما شده است. بگویید هر وقت هر حمایتی نیاز داشت پشتیبان او هستید.
2. پیش از هر برنامه‌ریزی كه او و پسرتان در آن دخیل هستند با عروس‌تان تماس بگیرید. این قضیه شامل گذراندن تعطیلات هم می‌شود. فكر نكنید چون گردهمایی خانوادگی است آنها هم حتما می‌توانند بیایند.
3. برای عروس و داماد ایمیل و كارت‌های اینترنتی رمانتیك بفرستید. بهتر است فرض كنید ممكن است زن و شوهر با هم ایمیل را بخوانند یا ممكن است ایمیل یكدیگر را بخوانند. عنوان نامه را عبارت بامزه‌ای مثل «برای شما دو كبوتر عاشق» انتخاب كنید.
4. تاریخچه خانوادگی‌تان را برای عروس‌تان بازگو كنید، به‌ویژه پیش از مهمانی‌های بزرگ خانوادگی كه كسانی كه تابه‌حال آنها را ندیده در آن شركت دارند. بگویید كی با كی ازدواج كرده، بچه‌های‌شان كدام هستند و هر چیز جالبی كه درباره آنها به‌نظرتان می‌آید تعریف كنید. هنگامی‌كه عروس‌تان را به فامیل‌تان معرفی می‌كنید، به آنها یادآوری كنید آنها فقط دارند یك اسم را یاد می‌گیرند اما عروس‌تان باید كلی اسم و اطلاعات جدید یاد بگیرد.
5. هر كاری كه می‌توانید بكنید تا با خانواده عروس‌تان دوست بشوید. اگر می‌توانید به دیدن‌شان بروید، حتی اگر عروس و داماد نتوانند بیایند. اگر محل زندگی‌شان دور است، نامه و ایمیل راه خوبی برای ارتباط برقرار كردن با آنهاست. شناختن خانواده و فامیل عروس‌تان كمك می‌كند بیشتر این زنی را كه پسرتان عاشقش شده بشناسید.
6.عروس‌تان را به رستوران دعوت كنید. با هم بعدازظهرها به خرید بروید. با هم سینما بروید. هدایای كوچكی برای او بخرید تا به او بگویید به یادش بوده‌اید. خلاصه كاری كنید كه دوست او بشوید.

منبع : مجله سیب سبز


ویدیو : عروس‌تان عاشـق‌ شما می‌شود!