عربستان سعودی به مخالفان سوریه موشک ضدتانک می دهد : عربستان سعودی به مخالفان ...



عربستان سعودی , تلفات سنگین عربستان سعودی در یمن , پیامدهای سیاسی تحولات اقتصادهای نفتی عربستان سعودی و ایران

عربستان سعودی به مخالفان سوریه موشک ضدتانک می دهد

ورود سلاح های جدید از سوی عربستان سعودی به مخالفان مسلح در سوریه، نشان دهنده نگرانی های ریاض از کندی پیشروی مخالفان در جنوب سوریه و سوء استفاده گروه های وابسته به القاعده از وضعیت کنونی این کشور است.

منابع آگاه در میان مخالفان حکومت سوریه و منابع دیپلماتیک اعلام کردند مخالفان مسلح در جنوب سوریه به تازگی موشک های ضدتانک از عربستان سعودی دریافت کرده اند.
به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، مخالفان مسلح در سوریه همچنین استفاده از این موشک ها را آغاز کرده اند. این اقدام می تواند قدرت مخالفان مسلح را در رویارویی با ارتش سوریه افزایش بدهد.

یک منبع مرتبط با شورای عالی نظامی مخالفان مورد حمایت غرب گفت: بسیاری از موشک های ضدتانک ساخت روسیه از نوع کونکرورس، در حمله هفته گذشته علیه پایگاه نظامی ارتش در شهر درعا سوریه در نزدیکی مرزهای اردن استفاده شد.

"فائق عبود" عضو گردان معتصم بالله از مخالفان مسلح نیز گفت از این موشک ها در منطقه لحج سوریه نیز استفاده شد.
یک منبع دیپلماتیک غربی هم گفت: ورود سلاح های جدید از سوی عربستان سعودی به مخالفان مسلح در سوریه، نشان دهنده نگرانی های ریاض از کندی پیشروی مخالفان در جنوب سوریه و سوء استفاده گروه های وابسته به القاعده از وضعیت کنونی این کشور است.
مخالفان در ماه های اخیر عقب نشینی های متعددی را در مرکز سوریه رقم زدند و ارتش سوریه توانست شهرها و مناطقی را از مخالفان پس بگیرد.


موشک های کونکورس با برد چهار کیلومتری باعث می شود مخالفان بتوانند پیشروی های استراتژیکی را محقق کنند. ارتش سوریه به طور گسترده ای در جنگ علیه مخالفان مسلح از تانک های تی 72 ساخت روسیه و تانک هایی از انواع دیگر استفاده کرد.
موشک های کورنت و رد آرو 8 نیز از دیگر موشک های ضدتانکی هستند که به تازگی در اختیار مخالفان مسلح قرار گرفته اند./عصر ایران

 

 


ویدیو : عربستان سعودی به مخالفان سوریه موشک ضدتانک می دهد