عراق مرزهای خود با اردن و سوریه را بست : مسئولان عراق اعلام کردند، دو گذرگاه ...


مسئولان عراق اعلام کردند، دو گذرگاه مرزی این کشور با اردن و سوریه تا اطلاع ثانوی بسته شده است. خبرگزاری ایسنا: مسئولان عراق اعلام کردند، دو گذرگاه مرزی این کشور با اردن و سوریه تا اطلاع ثانوی بسته شده است.

 الجزیرة نوشت: یک منبع امنیتی عراق تصریح کرد: در پی عملیات نظامی نیروهای عراق برای تعقیب گروه‌های مسلح در غرب استان الانبار، این دو گذرگاه در مرز عراق با اردن و سوریه بسته شدند.

پیشتر نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق یک هفته را برای از بین بردن القاعده در صحرای الرمادی و منطقه الجزیره که صحرای الرمادی و استان‌های صلاح‌الدین و نینوا را به هم متصل می‌سازد، مشخص کرده بود.

مسئولان عراق تاکید کرده‌اند که در این مناطق تعداد بسیاری از اعضای القاعده حضور دارند.

مقام‌های نظامی عراق در خصوص این عملیات گفته‌اند، که از زمان خروج نیروهای آمریکایی این بزرگترین و گسترده‌ترین عمیات اجرا شده است. نیروهای امنیتی عراق همچنین در استان‌های کرکوک و صلاح‌الدین پایگاه‌های گروه‌های مسلح را منهدم کردند.

از سوی دیگر، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، نوری مالکی را به گفت‌وگو با افرادی که از بیش از یک سال به سیاست‌های وی اعتراض دارند، دعوت کرد.

وی در بیانیه‌ای تصریح کرد: کشته شدن تعدادی از مسئولان برجسته ارتش عراق در الانبار ظرف چند روز قبل نباید آغازگر کشتارهای طائفه‌ای با اهل تسنن باشد بلکه فقط باید تروریسم هدف قرار بگیرد.


ویدیو : عراق مرزهای خود با اردن و سوریه را بست