عجیب ترین سازه های پلکانی دنیا : پلکان اصولا برای رسیدن از نقطه ای به نقطه ...


پلکان اصولا برای رسیدن از نقطه ای به نقطه دیگر ساخته می شوند. اما می توان در کنار این کاربرد، زیبایی و خلاقیت را نیز به آن اضافه کرد. به همین منظور در این مقاله، 10 تا از زیباترین و عجیب ترین پله های ساخته شده در سراسر جهان را برایتان نام برده ایم.





 پادشا:  پلکان اصولا برای رسیدن از نقطه ای به نقطه دیگر ساخته می شوند. اما می توان در کنار این کاربرد، زیبایی و خلاقیت  را نیز به آن اضافه کرد. به همین منظور در این مقاله، 10 تا از زیباترین و عجیب ترین پله های ساخته شده در سراسر جهان را برایتان نام برده ایم.

عجیب ترین هتل های دنیا , عجیب ترین مکان های دنیا , عجیب ترین های دنیا

ببر و لاک پشت – کوه جادویی
دویسبرگ – آلمان

از دور تصور می کنید این سازه شبیه ترن هوایی های قدیمی است اما با نزدیک شدن به آن، متوجه می شوید آن پلکانی پر پیچ و خم است که به طور خلاقانه ای طراحی و ساخته شده است. هنرمندان آلمانی، هیک ماتر و اولریش جنز این سازه فوق العاده را خلق کرده اند. این پلکان اواخر سال 2010 میلادی افتتاح شد. گردشگران می توانند در طول روز یا شب از 249 پله این سازه زیبا بالا بروند و مناظر Rhine را تماشا کنند. در طول شب چراغ های LEDبرای نمایاندن پله ها روشن می شوند. اگر برایتان جالب است بدانید در پیچ و خم های این پلکان چگونه می توان حرکت کرد، باید بدانید که نمی شود. این قسمت ها با موانعی پوشانده شده اند.



عجیب ترین اتفاقات دنیا , عجیب ترین رستوران های دنیا , عجیب ترین جاهای دنیا

کتابفروشی Lello
پورتو – پرتغال

این کتابفروشی در سال 1906 میلادی گشایش یافته است. Lello با داشتن پلکان قرمز رنگ شیشه ای خود که خمیده طراحی شده و با نرده های چوبی زیبایی احاطه شده اند، یکی از زیباترین کتابفروشی های سراسر دنیاست. این پلکان با تزئینات برگ مانند و سقف سبز-آبی و طلایی که در بالای آن قرار دارد، یکی از زیباترین پله های دنیاست. در باقی جاهای این کتابفروشی نیز به خوبی سبک نئوگوتیک و لوازم دکوری زیبا را می توان مشاهده کرد.



عجیب ترین سواحل دنیا , عجیب ترین روستاهای دنیا , عجیب ترین ماشین های دنیا

پلکان Melk Abbey
مِلک – استرالیا

این پله های ماز مانند نمایی همچون رودخانه دانوب دارند. این پله ها مملو از تزئینات معماری همچون پله های حلزونی به سبک معماری های منسوخ شده قر ن 18 میلادی هستند. از پایین که به پله ها نگاه می کنید رنگ های صورتی و طلایی آنها ر به خوبی می توان دید. از آنجا که این پله ها به اتاق های دیگر کتابخانه منتهی می شوند، بازدید آن برای عموم آزاد نیست.



عجیب ترین مرگ های دنیا , عجیب ترین عکسهای دنیا , عجیب ترین جشن های دنیا

کوه دروازه بهشت
زانجیاجی – چین

برای رسیدن به کوهی که دروازه بهشت لقب گرفته است باید 999 پله طاقت فرسا و خسته کننده را طی کنید. چندسال پیش دیواره این کوه فروریخته است و حفره ای با بلندی 400 فوت باقی گذاشته است. عدد 999 برای فناناپذیر بودن عدد 9 انتخاب شده است. برای رسیدن به ابتدای این 999 پله، گردشگران باید با اتوبوس های ویژه یا تراموای برقی مسیر 4000 فوتی را صعود کنند.



عجیب ترین روزهای دنیا روز توالت , عجیب ترین شغل های دنیا , عجیب ترین دانستنی های دنیا

Chand Baori
ابهانری – هند

این دهکده کوچک در بیرون شهر شمالی جایپور در هند واقع شده است و چاه های پلکانی متعددی به نام Baori دارد که به منظور جمع آوری آب باران ساخته شده اند. Chand Baori یکی از عمیق ترین و بزرگ ترین چاه های این منطقه است. این چاه 3500 پله دارد که 13 طبقه زیر زمین است. از حدود قرن 19 این پلکان در مقابل معبد هرشات ماتا بنا شده است.  



عجیب ترین شهر دنیا , عجیب ترین شهر های دنیا , سازه های عجیب دنیا

خانه درختیCedar Creek   - پله هایی به سوی بهشت
کوه Rainier – WA

اگر از ارتفاع می ترسید نباید به دیدن این پله ها بروید. « پله هایی به سوی بهشت» از پای یک درخت صنوبر شروع می شود و در طول آن می پیچد و می پیچد و تا ارتفاع 82 فوتی بالا می آید. صعود کننده ها بعد از بالا آمدن نیز با چالش دیگری مواجه می شوند: پلی به رنگ رنگین کمان که حدود 43 فوت در بالای جنگل امتداد دارد. این تنها راه برای رسیدن به خانه درختی  است که دید وسیعی از کوه Rainier و دهکده Nisqually را به بیننده نشان می دهد.



عجیب ترین رستوران دنیا , عجیب ترین عروس و دامادهای دنیا , عجیب ترین عجایب دنیا

پلکان موزائیکی بلوار شانزدهم
سان فرانسیسکو

تابلو پلکانی با تعداد 163 پله در بلوار شانزدهم سان فرانسیسکو قراردارد. این تابلو با نمایی از اقیانوس شروع می شود و هر چه به پله های بالاتر می رسید، نقاشی آسمان و پرنده ها را می بینید. آلین بار و کولت کراچر این موزائیک ها را طراحی کرده اند. این اثر هنری بعد از چندین سال کار و تلاش، سرانجام در سال 2005 میلادی افتتاح شد.



عجیب ترین معابد دنیا , عجیب ترین کسب و کارهای دنیا , عجیب ترین و زیباترین سواحل دنیا درمکزیک در تونلی زیرزمینی

پلکان گل لاله
گرینویچ – انگلستان

خانه ملکه در شهر گرینویچ انگستان نخستین پلکان حلزونی ساخته شده در بریتانیای کبیر است که در سال 1616 میلادی ساخته شده است. نام گل لاله از گل های پیچ خورده فلزی در نرده های آهنی این پلکان گرفته شده است.



عجیب ترین آلتهای دنیا , عجیب ترین سنگ های دنیا , عجیب‌ترین ساختمان‌های دنیا

The Gray
میلان – ایتالیا

Guido Ciompi – معمار فلورانسی – دکوراسیون داخلی هر 21 اتاق و سوئیت هتل The Gray در مرکز شهر میلان را به عهده داشته است. یکی از زیباترین طرح های این هتل، سوئیت های دوبلکس آن است که با پله های شناور در هوا که از جنس چوب ساخته شده اند به هم وصل می شوند. این پله ها همچون جعبه های تو خالی هستند. تخته های چوبی کف، مبلمان ساخته شده از چوب درخت آبنوس، رختخواب های آویزان در هوا این هتل را بسیار منحصر به فرد کرده اند.



عجیب ترین گل های دنیا , عجیب‌ترین هتل شناور در دنیا , عجیب ترین جاده های دنیا

موزه هنرهای اسلامی
دوحه – قطر

موزه هنرهای اسلامی در سال 2008 میلادی در جزیره ساخت بشر خلیج دوحه گشایش یافته است. در این موزه بیش از 4500 اثر هنری اسلامی از سراسر جهان نگهداری می شود. این موزه پلکان دوتایی بسیار بزرگ دارد. با قرار گرفتن در زیر طاق هندسی در ورودی اصلی، جاذبه اصلی این پله ها دیده می شود که منحرف شدن آن به طرفین است و توهم پلکان معکوس را به بیننده القا می کند.


ویدیو : عجیب ترین سازه های پلکانی دنیا