عجیب ترین بازی توپی دنیا +عکس : فوتبال یکی از ورزش های محبوب دنیا است و در ...



فوتبال یکی از ورزش های محبوب دنیا است و در کنار آن راگبی نیز ورزشی پر طرفدار در آمریکا به حساب می آید. در میان این ورزش های توپی اما رشته ای به نام "Eton Wall" قرار دارد که ترکیبی از هردوی این ورزش هاست و البته بسیار قدیمی و عجیب است.

به طور دقیق تاریخ ابداع این ورزش مشخص نشده است اما بنا به شواهد اولین نشانه های این ورزش در سال 1766 و در انگلستان بوده است و قوانین آن نیز تا سال 1849 که اولین قانون ها نوشته شد بسیار تغییر کرده است ولی از آن زمان تغییر نکرده است.

در این ورزش دو تیم  10 نفره و دو نفر ذخیره نفره در زمینی به عرض 5 متر و طول 110 متر که حتما باید در کنار یک دیوار آجری باشد بازی را آغاز می کنند و باید سعی کنند توپ را به دروازه حریف برسانند.

عجیب ترین هتل های دنیا , عجیب ترین مکان های دنیا , عجیب ترین های دنیا

البته در این ورزش شرایطی مانند فوتبال نیز وجود دارد ولی قوانین اصلی عبارتند از اینکه توپ باید در امتداد دیوار حرکت کند و نباید دست به آن زده شود. همچنین شوت زدن وجود ندارد و توپ باید تا دم دورازه ها برده شود. بازیکنان نیز می توانند هرچه خواستند از حرکت توپ جلوگیری کنند.

این بازی به طور رسمی بین دانشگاه های مختلف برگزار می شود ولی گل زدن در آن سخت است به طوری که بیش از 100 سال است تیمی در آن نتوانسته گل بزند. این نکته نیز لازم است گفته شود که کری خواندن یکی از نکات اصلی این بازی است.

عجیب ترین اتفاقات دنیا , عجیب ترین رستوران های دنیا , عجیب ترین جاهای دنیا

عجیب ترین سواحل دنیا , عجیب ترین روستاهای دنیا , عجیب ترین ماشین های دنیا

عجیب ترین مرگ های دنیا , عجیب ترین عکسهای دنیا , عجیب ترین جشن های دنیا

ترسناک ترین بازی های کامپیوتری دنیا , عجیب ترین روزهای دنیا روز توالت , عجیب ترین شغل های دنیا

منبع:yjc.ir


ویدیو : عجیب ترین بازی توپی دنیا +عکس