عجیب اما واقعی: یک مقام مسؤول عذرخواهی کرد! :       یک مقام مسوول در مملکت ...



 

 

عجیب اما واقعی , عجیب ولی واقعی , عذرخواهی مقام ژاپتی

 

یک مقام مسوول در مملکت ما هم عذرخواهی کرد! خبر عجیبی است اما واقعیت دارد. تلویزیون هم چند بار صحنه عذرخواهی این مقام مسوول را پخش کرد تا ثابت شود اگر مسوولی آنقدر شجاعت داشته باشد که به دلیل قصورها و تقصیرهای مربوط به حوزه وظایفش، عذرخواهی کند، نمی میرد!

امسال، پروازهای ورودی حجاج به کشور، با معضل بزرگی به نام تاخیرهای مکرر و طولانی همراه بود به طوری که دهها هزار حاجی ایرانی و صدها هزار استقبال کننده از آنها، میلیون ها "نفر-ساعت "در فرودگاه های عربستان و ایران، معطل شدند.

در چنین شرایطی، در حالی که می شد به سنت مالوف، همه چیز با سکوت- و بدتر از آن با توجیه- مسوولان همراه شود، علی لیالی، رییس سازمان حج وزیارت در یک گفت و گوی تلویزیونی از بابت تاخیرهای به وجود آمده در انتقال حجاج رسما "عذرخواهی" کرد.

او البته به عذرخواهی خشک و خالی هم بسنده نکرد و وعده داد که به محض اتمام عملیات انتقال حجاج، خسارت تاخیر نیز از شرکت های هواپیمایی اخذ و به حاجیان پرداخت می شود.

این رویداد یعنی عذرخواهی یک مقام رسمی آن هم از یک تریبون عمومی مانند تلویزیون را به فال نیک می گیریم و البته امیدواریم وعده ای هم که درباره پرداخت خسارت داده شده، به سرنوشت "هزار وعده خوبان یکی وفا نکند" دچار نشود.

بقیه مسوولان هم که فکر می کنند اگر خدای ناکرده لب به اعتراف و عذرخواهی باز کنند، آسمان به زمین می افتد و جلال و جبروت شان به هم می ریزد، نگاه کنند به رییس سازمان حج و زیارت که نه تنها با این عذرخواهی چیزی از او کم نشد، بلکه بر احترامش نیز افزوده شد.

اهمیت این موضوع هنگامی بیشتر عیان می شود که به یاد بیاوریم در کشوری زندگی می کنیم که مسوولانش، نه تنها از بابت خطاهای آشکارشان عذرخواهی نمی کنند، بلکه اگر با نقد و انتقادی هم مواجه شوند، به هزار توجیه، سعی در فرافکنی و گریز از مسوولیت می کنند و حتی اگر لازم بدانند از موضع طلبکار و شاکی هم وارد می شوند و تا منتقد را بر سرجایش ننشانند، دست برنمی دارند تا درس عبرتی باشد برای بقیه!...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : عجیب اما واقعی: یک مقام مسؤول عذرخواهی کرد!