عجیب‌ترین مراکز ترک اعتیاد در جهان +عکس : به "کما" رفتن شاید راهی قطعی برای ...


به "کما" رفتن شاید راهی قطعی برای ترک اعتیاد نباشد اما یکی از راه‌های پیشنهادی برای ترک اعتیاد است. در این مجموعه تصاویر با مراکز غیرمعمول ترک اعتیاد در جهان آشنا می‌شوید که هر کدام روشی مخصوص به خود دارند.           پادشا: به گزارش دویچه وله؛ به "کما" رفتن شاید راهی قطعی برای ترک اعتیاد نباشد اما یکی از راه‌های پیشنهادی برای ترک اعتیاد است. در این مجموعه تصاویر با مراکز غیرمعمول ترک اعتیاد در جهان آشنا می‌شوید که هر کدام روشی مخصوص به خود دارند.

 روش تایلندی

در صومعه "تاماکارابوک" در نزدیکی "پارا پوتابات" در تایلند، معتادان به مواد مخدر میان راهبان بودایی زندگی می کنند. آنها تلاش می‌کنند روش‌های مخصوص راهبان برای سم‌زدایی از خود را یاد بگیرند و با استفاده از این روش اعتیادشان را ترک کنند.

عجیب ترین موجودات جهان , عجیب ترین پل های جهان , عجیب ترین حیوانات جهان


بالا بیاور تا وقتی که پاک شوی

معتادانی که بتوانند ده روز اول در این مرکز ترک اعتیاد را دوام بیاورند، می‌توانند بیشتر بمانند. در سپیده دم هر صبح، هر کس مجبور است معجونی گیاهی بنوشد که به سرعت حالت تهوع شدید ایجاد می‌کند. راهبان این روش را "انزجار آور، اما موثر" می‌خوانند. قبل از خارج شدن از این مرکز، معتادان سابق باید قسم یاد کنند که دیگر هرگز مواد مخدر استفاده نخواهند کرد.

عجیب ترین خودروهای جهان , عجیب ترین ماشین های جهان , عجیب ترین درختان جهان


بالاتر برو تا پاک شوی

صدها تن به مرکز شفایابی" آیاهوسکا" در کشور پرو می‌روند تا خودشان را با استفاده از روش‌های درمانی طبیعی و توهم‌زا از مواد مخدر پاک سازند. قبایل بومی بر این باورند که آیاهوسکا بیماری‌های روانی و فیزیکی را شفا می‌دهد و معنویت ایجاد می کند. پزشکان غربی در مقابل معتقدند که این شیوه می‌تواند باعث ایجاد ترس، استفراغ، اسهال، عرق شدید و حتی مرگ شود. به خاطر همین آیاهوسکا در خیلی از کشورها ممنوع است.

عجیب ترین هتل های جهان , عجیب ترین شغل های جهان , عجیب ترین شهر های جهان


روش دینی

این مرکز بازتوانی در ریو دژانیرو در برزیل یک روش معنوی را دنبال می‌کند. در این عکس دیده می‌شود که معتادان سابق مقابل مرکز ترک اعتیادشان در یک چهارراه جمع شده‌اند و نیایش صبحگاهی انجام می دهند. آنها فریاد می زنند "خداوند پاک است". همه آنها در کنار کلیسایی که محلی برای عشق ورزیدن به خداوند است، صاحب مکانی برای اقامت شده‌اند.

عجیب ترین معماری های جهان , عجیب ترین رستوران های جهان , عجیب ترین رستورانهای جهان


روش غل و رنجیر

امان‌الله به مواد مخدر معتاد است. او برای ترک اعتیادش برای مدت ۴۰ روز با زنجیر به یک زیارتگاه بسته شده است. مردم جلال آباد در افغانستان به این باورند که با این روش معتادان به مواد مخدر، بیماران روانی و کسانی که به تسخیر ارواح درآمده‌اند درمان می‌شوند. آنهایی که به این زیارت آورده می‌شوند، باید یک رژیم غذایی شامل آب، فلفل سیاه و نان خشک را تحمل کنند.

عجیب ترین تست جهان , عجیب ترین جاهای دیدنی جهان , عجیب ترین جاهای جهان


حمایت قدرتی مافوق

مردم محلی بر این باورند، کسانی که با زنجیر به این زیارتگاه بسته می‌شوند، از سوی میرعلی بابا، کسی که این زیارتگاه به نام او ساخته شده، حمایت می‌شوند. اینگونه باورها تنها مختص افغانستان نیست و در بسیاری از کشورهای دنیا ریشه‌‌ی عمیق دارد.

5 عکس عجیب ترین هتل های جهان , عجیب ترین مجسمه های جهان , عجیب ترین فرهنگ جهان


با کار اجباری

در چین اگر کسی به مواد مخدر معتاد باشد دستگیر و به مراکز بازتوانی فرستاده می‌شود. همه کسانی که به کوکائین، هیروئین یا حشیش معتاد هستند، باید به مراکز ترک اعتیاد بروند که در حقیقت اردوگاه‌های کار اجباری هستند. این مردها مشغول ورزش اجباری در یک کلینیک ترک اعتیاد در ولایت گانسوی چین هستند. سازمان حقوق بشر چین را به دلیل استفاده از این روش مورد نکوهش قرار داده است.

عجیب ترین میوه های جهان بخش دوم  , عجیب‌ترین درختان جهان تمام عار , باشکوه ترین مراکز خرید جهان


با روش "تجربه مرگ"

یکی از افراطی‌ترین روش‌های ترک اعتیاد، روش "درمان با کما" است. این روش توسط یک دکتر قرقیزی ابداع شده است. در این روش به معتادان دارویی تزریق می‌شود که آنها را برای ساعت‌ها به حال کما یا حالتی نزدیک به مرگ می‌برد. در این روش حتی اگر معتادان دوباره به هوش بیایند، اعتیادشان را ترک نکرده‌اند. خیلی از کارشناسان این روش خطرناک را محکوم کرده و آن را نتیجه یک تحقیق ضعیف در زمینه ترک اعتیاد می‌دانند.

عجیب ترین کافه های جهان , عجیب و غریب ترین ورزش های جهان , عجیب ترین سنت های جهان


به روش خیال و هوس

خیلی‌ها هم با ایجاد فضایی مجلل و پر زرق و برق تلاش می‌کنند به اعتیاد پایان دهند. یکی از مشهورترین مکان‌ها که از این شیوه استفاده می‌کند کلینیک بتی فورد در امریکا است. پیت دورتی (در عکس) و بسیاری از خواننده‌ها و بازیگران مشهور در این مکان بستر بوده‌اند. این کلینیک مانند یک هتل مجلل، امکانات بسیاری برای ترک اعتیاد دارد.

عجیب ترین راه پول درآوردن در جهان , عجیب ترین منطقه گردشگری جهان , عجیب ترین رستوران جهان در فرانسه


معتادان محروم

بسیاری از معتادان سراسر جهان به امکانات ترک اعتیاد دسترسی ندارند. به گزاش سازمان "ان ای دی یو اچ" که در مورد مصرف مواد مخدر تحقیق می‌کند، تنها ده میلیون و چهارصد هزار نفر از معتادانی که در ایالات متحده امریکا نیاز به امکانات ترک اعتیاد داشتند، به صورت کوتاه مدت تحت درمان قرار گرفته‌اند. در بسیاری از کشورهای فقیر دنیا، دسترسی به همین امکانات ناچیز هم مقدور نیست.

عجیب ترین موزه جهان , عجیب ترین جاده های جهان , عجیب ترین کاربردهای طلا در جهان


ویدیو : عجیب‌ترین مراکز ترک اعتیاد در جهان +عکس