عجیب‌ترین حیوانات جهان در کجا هستند؟(+تصاویر) : اخیرا فیلمی از یک موجود کرم ...



اخیرا فیلمی از یک موجود کرم شکل سبزرنگ در تایوان منتشر شد که باعث شگفتی همگان شد. اما جهان ما پر از شگفتی است که در ادامه با چند عضو عجیب امپراتوری حیوانات آشنا خواهید شد.

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، در کره زمین هر روز گونه‌های جدیدی از حیوانات یافت می‌شود. البته گاهی اوقات هم به جای گونه یک موجود جدید یافت می‌شود. آیا می‌دانید عجیب‌ترین حیوانات جهان در کجا زندگی می‌کنند؟
 
کرم روبانی
مردی در پنگهو تایوان مشغول ماهیگیری بود که به ناگهان با این کرم ژله‌ای سبزرنگ با نام کرم روبانی یا «نِمرتئا» مواجه شد. این کرم یک خرطوم برای مکیدن حشره دارد (رنگ سبز در تصویر پایین) که هنگام شکار آن را خارج می‌کند. از خرطوم کرم روبانی یک ماده مخاطی مانند ترشح می‌شود که برای بی‌حس کردن شکارش استفاده می‌شود. این موجود اغلب در زیر آب زندگی می‌کند و اما به شدت چندش‌آور است. اما کجا می‌توان این کرم را دید؟ تقریبا در تمام مناطق‌ حاره‌ای (تایوان یا هرجای دیگر) می‌توان کرم‌های ربانی را ملاقات کرد.
 

عجیب ترین حیوانات جهان , عجیب ترین موجودات جهان , عجیب ترین پل های جهان

تارسیر غربی
تارسیر نوعی میمون‌ شبگرد هندى‌ است. چشم این حیوان به اندازه مغزش است. تارسیر غربی شبیه شخصیتی خیالی خلق شده گالوم توسط جی. آر. آر. تالکین است. توانایی دید در شب این حیوان بدون شک بالاترین در میان جانوران است. تارسیر غربی از انگشتان پنجه مانند و پاهای پشتی قدرتمند خود استفاده می‌کند تا بین درختان بپرد. شکار مورد علاقه او نیز حشره و بی‌مهره‌های کوچک است. کجا می‌توان این تارسیر غربی را پیدا کرد؟ خانه اصلی تارسیر در بورنئو و بخش‌هایی از سوماترا است و علاوه بر این دو در فیلیپین هم دیده می‌شود.
 

عجیب ترین خودروهای جهان , عجیب ترین ماشین های جهان , عجیب ترین درختان جهان

گرزه‌ماهی اسلوان
این ماهی در عمق 1000 تا 2000 متری اقیانوس زندگی می‌کند. دندان‌های او آن‌قدر بزرگ است که از دهانش بیرون زده و با چشمان وحشتناکش ترس را بر بدن شکار خود می‌اندازد. این گرزه‌ماهی از لومینانس (شب‌تاب)‌ زیستى‌ استفاده می‌کند تا شکار را به سمت خود بکشاند، انگار که یک فانوس کوچک از پشتش آویزان است و ماهی‌های کوچک‌تر می‌خواهند راه را در تاریکی مطلق اعماق دریا بیابند. کجا می‌توان گرزه‌ماهی را پیدا کرد؟ احتمال اینکه یک گرزه‌ماهی زنده را ببینید نزدیک به صفر است، اما می‌توان در «جشنواره سالیانه دریا» در ایسلند چند مورد آن را مشاهده نمود.
 

عجیب ترین هتل های جهان , عجیب ترین شغل های جهان , عجیب ترین شهر های جهان

یوآکاری گر
 مردم آمریکای جنوبی به این جانور میمون انگلیسی می‌گویند و ریشه آن در اولین بریتانیایی بود که بر اثر تماس ‌با آفتاب‌ مبتلا به ‌تورم ‌پوستى‌ شده بود. شاید این مسئله کمی خیالی باشد. این جانور در فصل‌های بارانی به بالای درخت‌های آمازون می‌رود و در فصل‌های خشک نیز برای غذا و علوفه نزدیک زمین زندگی می‌کند. در جنگل‌های انبوه برزیل، پرو و کلمبیا می‌توان یوآکاری گر را از نزدیک ملاقات کرد.
 

عجیب ترین معماری های جهان , عجیب ترین رستوران های جهان , عجیب ترین رستورانهای جهان

ماتا ماتا
لاک‌پشت ماتا ماتا معمولا در اطراف آب شیرین زندگی می‌کند و ظاهرش شبیه برگ‌های افتاده روی زمین است. دماغ ماتا ماتا مانند یک لوله‌ تنفسی است و با دهانش ماهی‌های اطراف را به داخل می‌مکد. وزن ماتا ماتای بالغ تا 15 کیلوگرم هم می‌رسد. بهترین جایی که می‌توان ماتا ماتا را مشاهده کرد آمریکایی جنوبی و کنار آب‌های راکد است.

 

سریع ترین حیوانات جهان , تصاویر گران قیمت ترین و شیک ترین هواپیماهای جهان , عجیب ترین تست جهان

 سوسک صحرای نامیب
این سوسک در صحرای بایر نامیب زندگی می‌کند برای نوشیدن آب روش بسیار جالبی دارد. این سوسک پاهای خود را روی هوا معلق نگه می‌دارد تا مه نشسته بر روی آن در اثر تابش خورشید آب شوند، سپس آن قطرات آب را می‌نوشد.
 

عجیب ترین جاهای دیدنی جهان , عجیب ترین جاهای جهان , 5 عکس عجیب ترین هتل های جهان

تیغ پشت نواری دشت
تیغ‌های این نوع جوجه‌تیغی دراز و تیز است و شکارچیانش تقریبا جرات نزدیک شدن به او را ندارند. زمانی که شکارچیان به این تیغ پشت حمله می‌کنند او تیغ‌های خود را سیخ می‌کند به سمتشان نشانه می‌رود؛ هدف پنجه یا بینی دشمن است. خوراک اصلی تیغ پشت 200 گرمی نیز کرم خالی یا حشرات است. در شمال و شرق ماداگاسکار می‌توان «تیغ پشت نواری دشت» را مشاهده کرد.

عجیب ترین مجسمه های جهان , عجیب ترین فرهنگ جهان , عجیب ترین میوه های جهان بخش دوم

سمندر مکزیکی
سمندر مکزیکی یا اکسولوتل توانایی شگفتی در زمینه بازسازی اندام‌ها بریده شده، بخش‌هایی از مغز و نخاع‌ شوكى‌ خود دارد. اغلب این سمندر مکزیکی را یک ماهی در نظر می‌گیرند در حالی که یک دوزیست است. سمندر مکزیکی با خطر انقراض روبه‌رو است در حال حاضر تنها می‌توان آن را در دریاچه خوچیمیلکو مکزیکوسیتی یافت.

 

عجیب‌ترین درختان جهان تمام عار , عجیب ترین کافه های جهان , عجیب و غریب ترین ورزش های جهان

میمون دماغ دراز
میمون دماغ دراز یا میمون پوزه‌دراز بر روی درختان زندگی می‌کند و بومی جنوب شرق آسیا و جزیره بورنئو است. این گونه به واسطه بینی بزرگش به راحتی قابل تشخیص است. وزن میمون دماغ دراز بالغ به 23 کیلوگرم می‌رسد و تنها از میوه‌های نارس تغذیه می‌کند.

 

عجیب ترین سنت های جهان , عجیب ترین راه پول درآوردن در جهان , عجیب ترین منطقه گردشگری جهان

لارو شاپرک
آیا ظاهر این حیوان حال شما را به هم می‌زند؟ هدف هم همین است. زمانی که چهره این موجود به این شکل درمی‌آید یعنی اینکه حالت دفاعی به خود گرفته تا بتواند شکارچیانش را از خود دور کند. البته اگر شکارچی کمی پافشاری کند ممکن است اتفاق بدی برایش رخ دهد، زیرا این موجود قادر است اسید فرمیك‌ یا همان جوهر مورچه‌ از خود ترشح کند. این موجود را می‌توان در آسیا و اروپا پیدا کرد.
 

عجیب ترین رستوران جهان در فرانسه , عجیب ترین موزه جهان , عجیب ترین جاده های جهان

پولک‌پوست زمینی
این موجود تنها موجود پولک‌داری است که خون گرم است. بدن فولادی این جانور بسیار مقاوم است. در مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا یا همان «آفریقای سیاه» می‌توان این موجود را یافت اما از آنجایی که با خطر انقراض مواجه هست شاید شما نتوانید به راحتی آن را ببینید.

 

عجیب ترین کاربردهای طلا در جهان , عجیب ترین میوه های جهان بخش دوم نیوزتک , عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان

لک‌لک نیل
لک‌لک نیل (شوبیل) یکی از پرنده‌های بزرگ آفریقا است. نوک آن 10 سانتی‌متر عرض و 23 سانتی‌متر طول دارد. همچنین پاهای این جانور نیز بسیار بزرگ است به شکلی که درازای انگشت میانی پای او به 16.8 تا 18.5 سانتی‌متر می‌رسد. خانه این پرنده زامبیا است.
 

این‌ها، ثروتمند ترین کشورهای جهان هستند , تا از زشت ترین حیوانات جهان  , زشت ترین حیوانات جهان

 

اخبار  گوناگون  - فرادید

 


ویدیو : عجیب‌ترین حیوانات جهان در کجا هستند؟(+تصاویر)