عجله دولت برای پاسخ به سوال مجلس :                   معاون پارلمانی رییس جمهور ...



 

 

 

 

 

 

پاسخ به این سوال مهم , عکس برای سوال قیامت , سوال و پاسخ

 

 

 

معاون پارلمانی رییس جمهور ضمن تبلیغاتی خواندن طرح سوال از رییس جمهور اعلام کرد که احمدی نژاد از هفته آینده آماده پاسخگویی به سوالات نمایندگان در صحن علنی مجلس است.

 

محمدرضامیرتاج الدینی درباره زمانبندی طرح سوال از رییس جمهور مبنی بر اینكه اعلام وصول قبل از انتخابات و حضور وی در صحن مجلس بعد از انتخابات باشد، همچنین گفت: این طراحی حكایت از انگیزه تبلیغاتی نمایندگان سوال كننده دارد، چرا كه نمی خواهند پاسخ های محكم رییس جمهور پیش از انتخابات در صحن علنی مطرح شود.

 

 

این سخنان، اولین واکنش دولتمردان به اعلام وصول رسمی طرح سوال از رییس جمهور است.

طرحی با ۷۹ امضا و مشتمل بر ۱۰ سوال نمایندگان از محمود احمدی نژاد که پس از بررسی در کمیسیون های تخصصی مجلس و قانع نشدن سوال کنندگان در پایان جلسه علنی روز سه شنبه مجلس اعلام وصول شد و محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس هم اظهار امیدواری کرد که طبق تفاهم با رییس جمهور، وی در نیمه دوم اسفند برای پاسخگویی در صحن بهارستان حاضر شود.

عدم پرداخت اعتبارات مترو، آمار مربوط به اشتغال و رشد اقتصادی، خانه نشینی ۱۱ روزه رییس جمهور و نحوه عزل منوچهر متکی از وزارت خارجه از جمله محورهای ده گانه طرح سوال از رییس جمهور است.

 

 

روز گذشته اما روزنامه ایران، ارگان مطبوعاتی دولت به نقل از جمعی از نمایندگان حامی دولت، طرح سوال را نوعی «نمایش انتخاباتی» دانست و خواهان «خنثی کردن» این نمایش توسط احمدی نژاد شد.

مهدی کوچک زاده نماینده تهران در این خصوص به روزنامه ایران گفت: «ممکن است سوال کنندگان با این قصد که حقایق پیش از انتخابات روشن نشود، زمان حضور رییس جمهور را به بعد از انتخابات موکول کرده باشند و در این زمینه صداقت و حسن نیتی از آنها نمی بینیم.»

اصل سوال سیاسی است.

 

 

اما معاون پارلمانی رییس جمهور در گفت وگو با ایرنا با تاكید بر اینكه اصل سوال از رییس جمهور سیاسی است و با محوریت تعدادی از نمایندگان مخالف دولت و جریان اقلیت شكل گرفته است، افزود: تیم منتخب نمایندگان سوال كننده از یك طیف هستند و اكثریت نمایندگان در جریان پاسخ های نمایندگان رییس جمهور قرارنگرفته اند.

وی با اشاره به اینكه در جلسات كمیسیون ها به منظور بررسی سوال از رییس جمهور تنها ۴ ۳ نفر از سوال كنندگان شركت می كردند، ادامه داد: تصمیم گیری درباره قانع شدن یا نشدن هم از سوی تعداد محدودی صورت می گرفت و انصاف اقتضا می كرد كه پاسخ ها را می شنیدند و بعد اعلام می كردند قانع شده اند یا خیر.

میرتاج الدینی با بیان اینكه این نمایندگان از ابتدا تصمیم گرفته بودند كه قانع نشوند، افزود: در بسیاری موارد در كمیسیون ها شاهد بودیم كه پاسخ های محكم و مستدل از سوی نمایندگان رییس جمهور داده می شد، اما چون تصمیم داشتند قانع نشوند، اعلام می كردند كه قانع نشده اند.

 

 

وی همچنین از آنچه «برخی اشتباهات اساسی طراحان سوال» می خواند، سخن گفت و افزود: میزان نرخ رشد اقتصادی در یكی از سوال ها

۱ درصد اعلام شده بود كه به آنها متذكر شدیم، این اشتباه فاحشی است و آنها در متن اعلام وصول شده در صحن علنی این رقم را به۵ / ۴ درصد تغییر دادند.

 

 

برای زمان پاسخگویی تفاهمی نکرده ایم

 

میرتاج الدینی همچنین برخی موارد سوال را خلاف قانون اساسی دانست و افزود: وقتی این ایرادات را با رییس كمیسیون اصل ۹۰ در میان گذاشتیم ایشان تایید كردند كه اشكالاتی وجود دارد كه هیات رییسه باید پیش از اعلام وصول این موارد را اصلاح می كرد. وی ادامه داد: برای نمونه، سوال نمایندگان باید درباره وظایف رییس جمهور باشد؛ در حالی كه چند مورد از سوال ها از جمله سوال های پنجم، هشتم و نهم خارج از وظایف رییس جمهور و درباره اظهارات یا اختیارات ایشان است.میرتاج الدینی در پایان تاكید كرد: در مورد زمان سوال هیچ تفاهمی بین دولت و مجلس صورت نگرفته و رییس جمهور از هفته آینده هر موقع كه مجلس جلسه علنی برگزار كند، آمادگی پاسخ به سوالات نمایندگان را دارد.

 

 

احمدی نژاد قبل از رفتن به مجلس سخن می گوید؟

 

خبرگزاری فارس نوشت: در آستانه برگزاری سومین نشست انتخاباتی هواداران دولت موسوم به «حامیان گفتمان انقلاب اسلامی» به نظر می رسد همچون دو نشست گذشته زمان و مکان این نشست پس از برگزاری اعلام خواهد شد.به گزارش خبرگزاری فارس، این نشست در حالی با سخنرانی احمدی نژاد و حضور چهره های شاخص دولتی به زودی برگزار می شود که به احتمال قوی، همچون دو نشست گذشته زمان و مکان این نشست تا پس از برگزاری آن اعلام نخواهد شد. اولین نشست انتخاباتی هواداران دولت با سخنرانی احمدی نژاد در سالن کنفرانس کشورهای اسلامی و دومین نشست آن در محل مجلس قدیم بدون حضور رسانه ها برگزار شده بود.خبرگزاری فارس افزود: شماری از سایت های وابسته به حلقه انحرافی مدعی شده اند که احمدی نژاد پیش از رفتن به مجلس شورای اسلامی برای پاسخ به سوال نمایندگان، در سومین نشست انتخاباتی برخی از مسائل را مطرح خواهد کرد..../تابناک


ویدیو : عجله دولت برای پاسخ به سوال مجلس