عبور اولین رکاب‌زن از قطب جنوب +عکس : اخبار گوناگون - عبور اولین رکاب‌زن از ...



اخبار گوناگون - عبور اولین رکاب‌زن از قطب جنوب +عکس

"ماریا لجیستارم" اولین فردی است که توانست با استفاده از یک سه چرخه دستکاری شده مسیری 800 کیلومتری را روی قطب جنوب طی کند.

دوچرخه سواران از جمله کسانی هستند که با وسیله خود به همه نقاط زمین سفر کرده اند، از کوه های صخره و آتش فشان ها تا امروز که حالا پای آن ها به قطب جنوب با سرمای بیش از حد و شرایط سخت خود باز شده است.

صبح امروز سفر اولین رکاب زن به قطب جنوب پس از 10 روز و عبور از مسیری 804 کیلومتری به پایان رسید تا نامش به عنوان اولین رکاب زنی که از لبه قاره قطب جنوب تا دقیقا مبدا آن را طی کرده است وارد کتاب رکوردهای گینس شود.

 

اولین و جذاب ترین هتل کپری جهان در جنوب کرمان , خبر جنوب , ترمینال جنوب


"ماریا لجیستارم" اولین فردی است که به این عنوان دست پیدا کرده است. این خانم ماجراجو اصلیت بریتانیایی دارد و در طی این مسیر توانست دو رقیب خود را نیز شکست دهد. این سه نفر مسابقه را 10 روز پیش آغاز کرده بودند تا اینکه ماریا توانست با سرعت به خط پایان برسد.

روزنامه خبر جنوب , دانشگاه آزاد تهران جنوب , تهران جنوب


این خانم 35 ساله از یک سه چرخه دستکاری شده استفاده می کرد و در طول راه شرایط سختی را تحمل کرده است. یکی از این موارد به گفته خودش یخ زدن عرق پا درون پوتین بوده است که او را از انجام هر حرکتی باز می داشته است.

او در این مدت با گرم کردن برف ها زندگی کرده و خوراکی خاصی را همراه خود نداشته است. به گفته  ماریا او برای آمادگی این سفر روزانه  3 تا 4 ساعت با شکم خالی ورزش می کرده است تا بدنش به گرسنگی و سوزاندن چربی ها عادت کند.

 

دانشگاه تهران جنوب , آزاد تهران جنوب , اولین دخول

 

اولین ها , اولین هفته‌نامه اختصاصی استارت‌آپ‌ها , اولین پزشک ایرانی


اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران


ویدیو : عبور اولین رکاب‌زن از قطب جنوب +عکس