عباس كیارستمی دكترای افتخاری دانشگاه سوربن را می گیرد :       دانشگاه «سوربن» ...



 

 

دانشگاه تهران , عباس جدیدی , عباس کیارستمی

 

دانشگاه «سوربن» پاریس به «عباس كیارستمی»، كارگردان سرشناس ایرانی دكترای افتخاری اعطا می كند.روزنامه فرانسوی فیگارو اعلام كرد، دانشگاه «سوربن» نام عباس كیارستمی كارگردان ایرانی برنده نخل طلای كن را به عنوان یكی از دریافت كنندگان دكترای افتخاری سال ۲۰۱۰ این دانشگاه معرفی كرده است.

 

كیارستمی روز ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) طی مراسمی در دانشگاه سوربن به پاس یك عمر فعالیت سینمایی دكترای افتخاری دریافت می كند.

 

وی خالق آثاری چون «پنج»، «طعم گیلاس»، «زیر درختان زیتون»، «ده»، «باد ما را خواهد برد»، «خانه دوست کجاست؟»، «کلوزآپ»، «آ.ب.ث. آفریقا»، «بلیت ها» و «شیرین» است و طی چند دهه فعالیت سینمایی جوایز سینمایی متعددی از جشنواره های معتبر جهانی كسب كرده است كه از مهم ترین آنها می توان به نخل طلای جشنواره كن، هوگو طلایی جشنواره شیكاگو، یوزپلنگ افتخاری جشنواره لوكارنو، جایزه كوروساوا جشنواره شیكاگو و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره ونیز نام برد.

 

كیارستمی با آخرین ساخته خود با نام «كپی برابر اصل» امسال در جشنواره كن نامزد نخل طلا بود كه جایزه بهترین بازیگر زن را برای «ژولیت بینوش» به همراه آورد.

 

داستان این فیلم درباره نویسنده ای است كه كتابش برنده جایزه بهترین ترجمه سال شده است. او برای انجام مصاحبه مطبوعاتی به فلورانس آمده و عنوان می كند ایده كتابش را در فلورانس به دست آورده است. در این سفر او با زنی كه صاحب یك گالری آنتیك است، آشنا می شود و بحث های متعددی درباره اصل بودن و كپی بودن اشیای عتیقه میان آن ها انجام می شود...

این فیلم برای نمایش در كشورهای آمریكا، فرانسه نیوزلند، استرالیا، آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه، شیلی،هنگ كنگ، بلژیك و سوئیس به كمپانی های توزیع و پخش فروخته شده است.... / خبرگزارى ایسنا 


ویدیو : عباس كیارستمی دكترای افتخاری دانشگاه سوربن را می گیرد