عامل حمله خونین «لاهور» مشخص شد : «جماعت الاحرار» یکی از شاخه های گروه طالبان ...


«جماعت الاحرار» یکی از شاخه های گروه طالبان پاکستان مسئولیت حمله تروریستی دیروز «گلشن اقبال پارک» لاهور را به عهده گرفت. خبرگزاری مهر: «جماعت الاحرار» یکی از شاخه های گروه طالبان پاکستان مسئولیت حمله انتحاری دیروز «گلشن اقبال پارک» لاهور را به عهده گرفت.  

رسانه های پاکستان گزارش  دادند فردی بنام «یوسف» که از اهالی «بیت والا» از توابع «مظفر گر» پاکستان حمله انتحاری را انجام داده است و نیروهای امنیتی پاکستان ۴ برادر و پدر وی را دستیگر کرده اند. فرد مهاجم از مدتها قبل در لاهور زندگی می کرد و از ۲ ماه پیش با کسی ارتباط نداشته است.

در حمله انتحاری دیروز غروب «گلشن اقبال پارک» لاهور  ۷۰ نفر کشته و  بیش از ۳۰۰ نفر نیز زخمی شدند. «ممنون حسین» رئیس جمهور و «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان و دیگر مقامات سیاسی پاکستان این حادثه تروریستی را به شدت محکوم کردند.

«نواز شریف» که قرار بود امروز عازم انگلیس شود و بعد از آن برای شرکت در اجلاس بین المللی امنیت هسته ای در واشنگتن شرکت کند، سفر خود به لندن را لغو کرد و ۲ روز بعد به واشنگتن سفر خواهد کرد تا در اجلاس امنیت هسته ای که با حضور «نارندار مودی» نخست وزیر هند و دیگر شخصیت های بین المللی برگزار می شود، شرکت کند.

ساعاتی پیش نواز شریف از زخمیهای حادثه تروریستی دیروز لاهور در بیمارستان «جناح» در لاهور دیدن کرد. وی در این بازدید گفت: تروریست های بزدل بار دیگر خون بچه ها و مردم معصوم و بیگناه را ریختند.

وی در ادامه افزود: عملیات «ضرب عضب» در مناطق شمالی پاکستان تا نابودی تروریستها ادامه خواهد یافت و ما تا از بین رفتن تمام تروریستها آرام نخواهیم نشست.


ویدیو : عامل حمله خونین «لاهور» مشخص شد