عامل اسیدپاشی، مزدور خارج از کشور است : علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در ...


علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در مورد موضوع اسیدپاشی گفت: ایرانیان از چنین اعمالی تنفر دارند و هر اعمال خشنی که وجود دارد، ریشه‌ای در فرهنگ ایرانیان ندارد و از گروهک‌های ضدانقلاب و کشورهای بیگانه بیشتر الهام می‌گیرد و اگر عامل آن یک ایرانی باشد در واقع مزدور خارج از کشور است و یک ایرانی نمی‌تواند چنین جنایتی را بیافریند. نامه نیوز: دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها گفت: مهمترین که برای مقابله با ناامنی در هرجای ایران باید صورت بگیرد خصوصا در شرق کشور صورت بگیرد استفاده از مردم بومی آنجاست و این نکته‌ای است که من بر آن تاکید دارم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها در حاشیه مراسم گرامیداشت ثبت 4 میراث مستند ایرانی در فهرست منطقه آسیا و اقیانوسیه حافظه جهانی یونسکو در جمع خبرنگاران در مورد موضوع اسیدپاشی گفت: این موضوع اسیدپاشی نباید سیاسی، حزبی و جناحی شود و یک مسئله ضدملی است، خوشبختانه همه جریان‌های سیاسی کشور نیز آن را محکوم کردند و هر 3 قوه با این موضوع برخورد کردند و قول دادند عوامل آن را هم شناسایی کنند و هم برخورد کنند.

او گفت: قطعا چنین کارهایی از یک ایرانی نمی‌تواند سرچشمه بگیرد زیرا ایرانی‌ها فرهنگ‌ ضدخشونت دارند و ایرانیان از چنین اعمالی تنفر دارند و هر اعمال خشنی که وجود دارد، ریشه‌ای در فرهنگ ایرانیان ندارد و از گروهک‌های ضدانقلاب و کشورهای بیگانه بیشتر الهام می‌گیرد و اگر عامل آن یک ایرانی باشد در واقع مزدور خارج از کشور است و یک ایرانی نمی‌تواند چنین جنایتی را بیافریند.

حجت‌الاسلام یونسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از اعلام آقای رئیس‌جمهور به 3 وزارتخانه برای پیگیری موضوع اسیدپاشی آیا گزارش‌هایی در این زمینه داشته‌اید، گفت: من هنوز خبر ندارم و اعلام نشده و گمانه‌زنی‌هایی صورت گرفته و اقدامات مقدماتی نیز انجام شده است، ولی تا آنجایی که من اطلاع دارم عوامل آنها شناسایی نشده‌اند ولی مطمئنم در نهایت شناسایی می‌شوند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها گفت: هر دو جریان سیاسی سعی دارند، یکدیگر را به نوعی متهم کنند ولی هیچ جریان سیاسی نیست که چنین اعمالی را به فرهنگ ایرانی نسبت داده شود و این مساله به زیان امنیت ملی ماست.

او همچنین در مورد ناامنی‌های شرق کشور نیز گفت: از قدیم گروهک‌های تروریستی در شرق کشور وجود داشتند و تاکنون انواع و اقسام گروه‌ها آنجا آمده‌اند و سپس شناسایی و خنثی شده‌اند و مساله جدیدی نیست ولی نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی بر منطقه مسلط هستند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها گفت: مهمترین که برای مقابله با ناامنی در هرجای ایران باید صورت بگیرد خصوصا در شرق کشور صورت بگیرد استفاده از مردم بومی آنجاست و این نکته‌ای است که من بر آن تاکید دارم.


ویدیو : عامل اسیدپاشی، مزدور خارج از کشور است