عاقبت شکارچی پلنگ ایرانی : شکارچی غارتگر طبیعت و حیات وحش که در شهرستان آبیک ...


شکارچی غارتگر طبیعت و حیات وحش که در شهرستان آبیک استان قزوین اقدام به شکار ۱۲ رأس کل و بز وحشی و نیز یک قلاده پلنگ ایرانی کرده بود، در دام قانون افتاد. خبرگزاری ایسنا: شکارچی غارتگر طبیعت و حیات وحش که در شهرستان آبیک استان قزوین اقدام به شکار ۱۲ رأس کل و بز وحشی و نیز یک قلاده پلنگ ایرانی کرده بود، در دام قانون افتاد.

 فردی که اهل شهرستان آبیک بود و از حدود چهار سال پیش اقدام به شکار حیوانات حیات وحش و طبیعت شهرستان آبیک می‌کرد به تازگی در دام قانون، گرفتار و دستگیر شد.

به دنبال گزارش‌های مردمی مبنی بر شکار غیرمجاز یک شکارچی، مأموران یگان حفاظت اداره کل استان و آبیک همیاران محیط زیست، توانستند پس از دریافت حکم قضایی وارد منزل مسکونی شکارچی شوند.

جواد یاوری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با همکاری اداره محیط زیست شهرستان آبیک و ارائه مستندات قوی از سوی مسئولان این اداره، فردی که اقدام به شکار غیرمجاز و بی‌رویه خارج از فصل شکار، مکان غیرمجاز و حیوانات غیرمجاز می‌کرد، دستگیر شد. این فرد خود را شکارچی بزرگ منطقه می‌دانست و با خشونت تمام اقدام به شکار حیوانات می‌کرد.

دادستان عمومی شهرستان آبیک ادامه داد: آنچه که نگران‌کننده بود و دستگاه قضایی را حساس‌تر کرد، شکار یک قلاده پلنگ ایرانی از سوی شکارچی آبیکی بود که سبب شد دستگاه قضایی رسیدگی به پرونده این شکارچی را آغاز و حکم بازداشت این فرد را صادر کند. با مستندات و گزارش‌های اداره محیط زیست شهرستان آبیک برای شکارچی متخلف، کیفرخواست، صادر و به دادگاه تجدید نظر ارجاع داده شد.

وی اضافه کرد: دادگاه تجدید نظر برای شکارچی متخلف سه سال حبس صادر کرده است که جزء احکام قاطع بود.

این مسئول تصریح کرد: گرچه گوشت پلنگ استفاده نمی‌شود اما پوستش گرانبها است. وجود این حیوان در چرخه طبیعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نسلش در معرض انقراض است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک تاکید کرد: شکار غیر مجاز حیوانات نتیجه‌ای جز گرفتار شدن در دام قانون ندارد و اجرای حکم سه سال حبس برای شکارچی، قطعی و لازم‌الاجرا است.

وی، حفظ محیط زیست را از اولویت‌های کاری دستگاه قضایی دانست و گفت: گرچه دستگاه قضایی در زمینه جرایم مختلف از قبیل قتل، سرقت، درگیری و آدم‌ربایی، کلاهبرداری و جرایم دیگر فعالیت می‌کند ولی در زمینه حفاظت از طبیعت و محیط زیست هم اجرای برنامه‌هایی را در دستور کار دارد. دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک به طور جدی با متخلفان طبیعت و محیط زیست برخورد می‌کند چراکه حفظ طبیعت برای نسل امروز و نسل‌های آینده ضروری است.


ویدیو : عاقبت شکارچی پلنگ ایرانی