عادل الجبیر: در صورت شکست آتش‌بس در سوریه طرح‌ "ب" وجود دارد : وزیر خارجه عربستان ...



عادل الجبیر , چند نوع کوس وجود دارد , روی در چه مواد غذایی وجود دارد

وزیر خارجه عربستان ضمن متهم کردن روسیه و نظام سوریه به نقض آتش‌بس، اعلام کرد که مذاکرات با ائتلاف آمریکا درباره مداخله زمینی در سوریه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا ، به نوشته روزنامه مستقل رأی الیوم، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی با کریستین جنسن، همتای دانمارکی خود در ریاض مدعی شد: روسیه و نظام سوریه به نقض آتش‌بس پرداخته‌اند و ما در حال حاضر مشغول بررسی این مساله با کشورهای گروه حامی سوریه هستیم.

وی درباره مستثنی کردن گروه‌های تروریستی از آتش‌بس در سوریه مدعی شد: موضع روسیه این است که عملیات داعش و النصره را هدف قرار می‌دهد. موضع کشورهای دیگر اینگونه نیست. چراکه عملیات داعش و النصره را هدف قرار نداده بلکه مخالفان را هدف قرار داده است.

الجبیر گفت: اختلافاتی درباره این موضوع وجود دارد. استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه با روسیه و نظام سوریه درباره این موضوع گفتگو می‌کند تا عملیات نظامی علیه مخالفان کاهش یابد یا متوقف شود و بر داعش و النصره متمرکز شود.

وی گفت: در روزهای آینده اوضاع روشن‌تر خواهد شد و خواهیم فهمید که روسیه و سوریه در اجرای روند آتش‌بس جدی هستند یا خیر. ما با کشورهای دیگر برای اطلاع یافتن از اهداف و نیت نظام سوریه و روسیه گفتگو خواهیم کرد.

الجبیر تصریح کرد: در صورت عدم پایبندی به آتش‌بس ما گزینه‌های دیگری داریم. همانطور که جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفت که طرح دیگری به نام طرح ب وجود دارد.

وی مدعی شد: حل بحران سوریه بدون بشار اسد، رئیس جمهور این کشور ممکن است. اختلافی بر سر این مساله وجود ندارد. سؤال این است که آیا اسد براساس یک راهکار مسالمت آمیز که بهترین و سریع‌ترین است از قدرت کنار می‌رود یا از طریق راهکار نظامی. مساله به خود وی بازمی‌گردد اما منطق واضح است و این گزینه‌ها پیش روی وی است.

 اخبار بین الملل - ایسنا 


ویدیو : عادل الجبیر: در صورت شکست آتش‌بس در سوریه طرح‌ "ب" وجود دارد