ظریف: همواره از مبارزه با داعش حمایت می‌کنیم : وزیر امورخارجه ایران با بیان ...



چگونه با چربی خون بالا مبارزه کنیم , چگونه با پیری مبارزه کنیم , چگونه با نا امیدی مبارزه کنیم

وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه تهران گسترش روابط با بغداد را همواره جزو اولویت های خود می داند، گفت: از مبارزه دولت عراق با داعش که بی‌ثبات‌سازی امنیت و وحدت عراق را هدف قرار داده است، حمایت می کند.

وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه تهران گسترش روابط با بغداد را همواره جزو اولویت های خود می داند، گفت: از مبارزه دولت عراق با داعش که بی‌ثبات‌سازی امنیت و وحدت عراق را هدف قرار داده است، حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزیر امور خارجه در دیدار رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ، با اشاره به نتایج سفرهای منطقه‌ای خود به لبنان و سوریه اظهار داشت: سفر به لبنان و سوریه در پرتو نتایج توافق جمهوری اسلامی ایران با هدف رایزنی و جستجوی راه‌های برون‌رفت از بحران‌های جاری لبنان و سوریه صورت گرفت و با مقامات مختلف سیاسی و حزبی، مسائل منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

محمدجواد ظریف ، با اشاره به نتایج سفر به مسکو گفت: رایزنی‌های تهران – مسکو در راستای حمایت از حاکمیت و احترام به آراء مردم سوریه و پیدا کردن راه‌های معقول و مطابق با واقعیت‌های جاری، سازنده و مفید بود و عملا مخاطرات جدی ناشی از ریشه فزاینده افراطی‌گرایی و خشونت های ضدانسانی داعش را اولویت‌های منطقه قرار داد.

وی با اشاره به تحولات جاری عراق افزود: جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط تهران و بغداد را همواره جزو اولویت های خود می داند و از مبارزه دولت عراق با داعش که بی‌ثبات‌سازی امنیت و وحدت عراق را هدف قرار داده است، حمایت می کند.

آقای سیدعمار حکیم نیز در این دیدار با تشریح آخرین تحولات داخلی عراق اظهار داشت: عراقی‌ها در مبارزه با داعش در چارچوب راهنمایی‌های مرجعیت، گام‌های موثر و بلندی  برداشته اند.

وی با تبیین آثار اقدامات و فعالیت‌های گروه‌های بسیج مردمی با همکاری ارتش عراق گفت: این رویکرد موجب موفقیت های بزرگی در راستای برقراری امنیت و اعمال حاکمیت واقعی عراق شده است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: تلاش های وحدت آمیز صفوف طیف های مذهبی و ملی عراق در مقابل مخاطرات داعش موجب شده است تا تمام آحاد مردم عراق اعم از مذاهب سنی، شیعی و مسیحی را در برابر چالش های داعش در یک جبهه واحد و مستحکم کند.

آقای حکیم با اشاره به آثار مثبت توافق هسته ای ایران و غرب گفت: آثار توافق ایران با غرب در منطقه، صفحه جدیدی را فراروی تحولات منطقه باز کرده است و بسیاری از نخبگان و مردم منطقه، این رویکرد را در نتیجه خردورزی رهبری جمهوری اسلامی ایران قلمداد می کنند.

اخبار سیاست خارجی - خبرگزاری صداوسیما

 


ویدیو : ظریف: همواره از مبارزه با داعش حمایت می‌کنیم