ظریف: زمان و مکان دیدار با اشتون مشخص نیست :   اخبار سیاست خارجی - ظریف: زمان ...



خاموش کردن کامپیوتر در زمان مشخص , علت فوت حبیب محبیان خواننده زمان و مکان تشییع , زمان دوستی های واقعی رو مشخص میکنه

 

اخبار سیاست خارجی - ظریف: زمان و مکان دیدار با اشتون مشخص نیست

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با وزیر خارجه رومانی که ظهر امروز (دوشنبه) در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه انجام شد، در جمع خبرنگاران با تایید خبر دیدار دوجانبه‌اش با کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: هنوز زمان و مکان این دیدار دوجانبه قطعی نشده است ولی قبل از ازسرگیری مذاکرات با 1+5 با خانم اشتون مروری بر روند مذاکرات خواهیم داشت. همچنین مذاکرات دوجانبه با کشورهای 1+5 خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات جمشید ممتاز، مشاور حقوقی ایران در مذاکرات با 1+5 مبنی بر اینکه گروه 1+5 نمی‌تواند تحریم‌های مصوب شورای امنیت را لغو کند ،گفت: کشورهای 1+5 خود نمی‌توانند تحریم‌های شورای امنیت را لغو کنند اما این 5 کشور عضو شورای امنیت که در مذاکرات حضور دارند متعهد هستند که تمامی تحریم‌ها را لغو کنند و این 5 کشور عضو دائم شورا برای لغو تحریم‌ها با مراجعه به شورای امنیت و با استفاده از مکانیزم‌های شورا برای لغو تحریم‌ها تلاش خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ توافقی عملیاتی نخواهد شد مگر اینکه این 5 کشور عضو شورای امنیت که در مذاکرات حضور دارند تعهد خود مبنی بر لغو تحریم‌ها را عملیاتی کنند. این نکته در همه مذاکرات مشخص بوده است. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو : ظریف: زمان و مکان دیدار با اشتون مشخص نیست