ظریف راهی آفریقای جنوبی شد : ظریف راهی آفریقای جنوبی شد وزیر امور خارجه کشورمان ...



تور آفریقای جنوبی , آفریقای جنوبی , جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی

ظریف راهی آفریقای جنوبی شد

وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی عازم پرتوریا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی بامداد امروز (چهارشنبه) در راس هیئتی برای برگزاری یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک تهران را به مقصد پروتوریا ترک کرد.

یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به ریاست وزرای امور خارجه دو کشور در تاریخ 9 آبان ماه 1392 در پرتوریا برگزار خواهد شد.

جلسات کارشناسی این اجلاس در قالب سه کارگروه سیاسی – اجتماعی، اقتصادی – فنی و انرژی در تاریخ 7 و 8 آبان ماه در پرتوریا برگزار و نمایندگان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ دو کشور در خصوص زمینه‌های مختلف همکاری مذاکره و مقدمات مصوبات اجلاس آتی کمیسیون مشترک را فراهم ساخته‌اند.

مجمع تجاری ایران و آفریقای جنوبی نیز همزمان با اجلاس کمیسیون مشترک با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی دو کشور در پرتوریا برگزار خواهد شد و زمینه‌های توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

تاکنون ده اجلاس کمیسیون مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی برگزار و حدود 80 سند همکاری بین دو کشور به امضاء رسیده است.

ظریف بعداز ظهر روز پنجشنبه به وقت آفریقای جنوبی، پرتوریا را به مقصد استانبول ترک خواهد کرد.

وزیر امور خارجه قرار است صبح روز جمعه در شصتمین اجلاس گفت‌وگو، خلع سلاح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی (PUG WASH) در استانبول سخنرانی کرده و سپس برای دیدار با مقامات عالیرتبه ترک به آنکارا عزیمت کند.

/فارس

 


ویدیو : ظریف راهی آفریقای جنوبی شد