ظریف به نشست وزرای خارجه D8 در ترکیه دعوت شد : ظریف به نشست وزرای خارجه D8 ...



حضور ظریف در نشست لوزان به منظور بررسی اوضاع سوریه , رایزنی و شب بیداری ظریف، سردار سلیمانی، شمخانی در شب کودتای ترکیه , بیانیه وزارت خارجه درباره هموطنان در ترکیه

ظریف به نشست وزرای خارجه D8 در ترکیه دعوت شد

دبیرکل ایرانی سازمان همکاری اقتصادی D8 از وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در نشست آتی وزرای خارجه این سازمان در ترکیه دعوت کرد.

 سیدعلی‌محمد موسوی دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (D8) امروز (سه‌شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در این دیدار ضمن تبریک انتخاب موسوی به این سمت، از موفقیت یک مدیر ایرانی برای احراز پست دبیرکلی یک سازمان مهم منطقه‌ای ابراز خرسندی و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه بر اهمیت جایگاه سازمان دی هشت برای گسترش و توسعه بیش از همکاری‌های همه جانبه بین کشورهای بزرگ اسلامی عضو این سازمان به خصوص در عرصه‌های اقتصادی، تجاری و فناوری تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین نقش سازمان همکاری اقتصادی را برای تقویت همکاری‌های جنوب و جنوب مهم دانست و بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای همکاری همه جانبه با این سازمان و مشارکت فعال در نشست‌های مختلف آن از جمله نشست آتی وزاری خارجه دی هشت تاکید کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با برگزاری منظم و مستمر نشست‌های اجلاس دی هشت در سطوح مختلف و اجرایی شدن توافقات و مصوبات آن و همچنین طراحی و برنامه ریزی مناسب، شاهد ارتقای نقش و جایگاه این سازمان در عرصه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باشیم.

سید علی‌محمد موسوی دبیرکل ایرانی سازمان همکاری اقتصادی دی هشت نیز در این دیدار از وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در اجلاس آتی وزرای خارجه کشورهای عضو دی هشت در ترکیه دعوت کرد.

موسوی با ارائه گزارشی از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان، روند توسعه روابط و مبادلات بازرگانی بین کشورهای عضو را رو به پیشرفت توصیف کرد و با اشاره به وجود ظرفیت‌های گسترده موجود در کشورهای بزرگ اسلامی از جهت منابع طبیعی خدادادی و نیروی انسانی و نیز بهره‌مندی از تجربیات علمی و فناوری، ابراز امیدواری کرد با حمایت‌ها و مشارکت فعال کشورهای عضو در نشست‌های آتی شاهد تقویت و تحرک بیش از پیش سازمان دی هشت باشیم./فارس


ویدیو : ظریف به نشست وزرای خارجه D8 در ترکیه دعوت شد