ظریف به بروکسل دعوت شد/ امیدواری وزیر خارجه بلژیک به نتیجه بخش بودن مذاکرات :



ابعاد ظریف مذاکرات , وقتی ظریف وزیر نشناخت , نتیجه رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی

ظریف به بروکسل دعوت شد/ امیدواری وزیر خارجه بلژیک به نتیجه بخش بودن مذاکرات

وزیر امور خارجه بلژیک ضمن دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به بروکسل، ابراز امیدواری کرد که گفت‌و‌گوهای ایران و ۱+۵ در نیویورک به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روابط دو جانبه تهران - بروکسل، تحولات منطقه‌ای به ویژه بحران سوریه و مهمترین موضوعات بین‌المللی در دیدار روز پنجشنبه محمدجواد ظریف و همتای بلژیکی‌اش در حاشیه برگزاری شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک مورد بررسی قرار گرفت.

ظریف در این دیدار ضمن اشاره به روابط تهران - بروکسل، بر ضرورت استمرار تماس‌ها و رایزنی‌های فیمابین تاکید کرد.

وی در ارتباط با بحران سوریه، ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های منتهی به جلوگیری از جنگ علیه این کشور و اقدامات در خصوص خلع سلاح شیمیایی، افزود: نگرانی بزرگتر دستیابی عوامل افراطی به سلاح شیمیایی در سوریه است و باید تدابیری اتخاذ شود که این سلاح‌ها به دست بازیگران خطرناک در منطقه نیفتد.

ظریف همچنین به فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در جهت کمک به حل بحران سوریه از طریق گفت‌وگو و راه‌های سیاسی اشاره کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روند سیاسی کشور مبتنی بر مردم سالاری دینی و جابجایی دولت‌ها از طریق انتخابات و آراء مردم به عنوان پشتوانه نظام و دولت، در خصوص مسئله هسته‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ حقوق حقه ملت خود، آمادگی جدی دارد مذاکرات امروز با 1+5 را در سطح وزرای امور خارجه آغاز و چنانچه در طرف مقابل نیز آمادگی و اراده جدی وجود داشته باشد در یک جدول زمانی مشخص حل این مسئله امکانپذیر است.

وزیر امور خارجه بلژیک نیز در این ملاقات با اشاره به مناسبات و رایزنی‌های دو  کشور، از سخنرانی رئیس جمهور اسلامی ایران در اجلاس مجمع عمومی تمجید کرد.

وی از ظریف برای سفر به بلژیک دعوت به عمل آورد.

وزیر امور خارجه بلژیک ضمن تشریح مواضع کشورش در قبال بحران سوریه، فعالیت‌های انساندوستانه در این خصوص را مورد توجه قرار داد.

وی نسبت به شرایط ایجاد شده در خصوص از سرگیری مذاکرات بین ایران و 1+5 اظهار خرسندی کرد و ابراز امیدواری کرد این گفت‌وگوها به نتیجه برسد./خبرگزاری فارس

 


ویدیو : ظریف به بروکسل دعوت شد/ امیدواری وزیر خارجه بلژیک به نتیجه بخش بودن مذاکرات