ظریف: برای تغییر باید صبر داشت : محمد جواد ظریف گفت: برای تغییر ابتدا باید ...


محمد جواد ظریف گفت: برای تغییر ابتدا باید صبر داشت زیرا با داشتن راه دشوار نمی توان به اهداف رسید بنابراین همه باید با صبر و حوصله دولت را کمک کنند تا مشکلات برطرف شود. باشگاه خبرنگاران جوان: وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر عزم دولت اعتدال و امید برای بهبود وضع معیشتی مردم ایران گفت: حدود 75 روز از تشکیل دولت یازدهم گذشته است و در این مدت کوتاه نمی توان همه مشکلات کشور را حل کرد.

 محمد جواد ظریف در دیدار با ایرانیان مقیم آفریقای جنوبی با اشاره به اینکه در سیاست خارجه نیز چنین وضعی را مشاهد می کنیم افزود: برای تغییر ابتدا باید صبر داشت زیرا با داشتن راه دشوار نمی توان به اهداف رسید بنابراین همه باید با صبر و حوصله دولت را کمک کنند تا مشکلات برطرف شود.

ظریف همچنین اجماع داخلی را دومین شرط رسیدن به تغییر اوضاع دانست و افزود: نمی توان وضع کنونی کشور را با درگیری داخلی پیش برد چرا که در صورت نبود اجماع داخلی ، رسیدن به اهداف متعالی نظام هم ناممکن می شود.

وزیر امور خارجه در ادامه استفاده از همه امکانات حتی پتانسیل ایرانیان مقیم خارج را سومین شرط رسیدن به اهداف دانست و گفت: نباید نیروی داخلی را در مقابل خارجی ها ، ضعیف و واداده نشان داد چرا که باعث می شود طرف خارجی فشار زیادی بیاورد و این موضوع ، عین خیانت است و منفعتی برای کشور ندارد.

ظریف در ادامه با اشاره به روند مذاکرات هسته ای ایران با پنج بعلاوه یک گفت: هوشمندی و قدرت ایرانیان موجب شده تا دشمنان نتوانند به اهداف خود برسند و این دولت نیز با قدرت برای دستیابی به حقوق ملت به راه خود ادامه می دهد.

وزیر امورخارجه همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گذشته و حضور پرشور و هوشمندانه ایرانیان در پای صندوق های رای گفت: ملت ایران برای تغییر اوضاع، به صندوق های رای اعتماد کرد و با حضور خود، بر همه تحلیل های دشمنان که مدام مدعی می شدند تکلیف انتخابات ایران از قبل مشخص است، خط بطلان کشید.

وی همچنین با اشاره به برگزاری یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی پس از 5 سال تعطیلی گفت: آفریقای جنوبی کشوری مستقل و قدرتمند است و همواره در مقابل قلدری آمریکا می ایستد و دولتی وابسته ندارد به همین دلیل ایران برای گسترش روابط با این کشور عزم راسخ دارد.

بر اساس این گزارش، ظریف قرار است قبل از ظهر امروز در نشست مشترک با نکوآنا ماشابانه همتای آفریقای جنوبی اش در چارچوب کمیسیون مشترک ، دیدار و مذاکره کند.

مذاکرات کارشناسی یازدهمین کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی از روز سه شنبه گذشته در چارچوب سه کمیته سیاسی و اجتماعی ؛ اقتصادی و انرژی در محل وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی آغاز شده است.

در پایان نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی ضمن انتشار بیانیه مشترک دو کشور در زمینه های توافق شده، وزیران امور خارجه دو کشور هم نشست مشترک خبری برگزار خواهند کرد.

یازدهمین کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی بدنبال یک وقفه چند ساله در پرتوریا برگزار می شود.
 
دهمین کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در شهریور 1387 در تهران برگزار شده بود.

محمد جواد ظریف در جریان سفرش به پرتوریا علاوه بر دیدار با ماشابانه ؛ قرار است با ژاکوب زوما رییس جمهور آفریقای جنوبی نیز دیدار کند.


ویدیو : ظریف: برای تغییر باید صبر داشت