ظریف:آماده همکاری‌در مبارزه‌با تروریسم‌هستیم : وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری ...



روز مبارزه با تروریسم , مبارزه با تروریسم , تروریسم و مبارزه با

وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری تهدیدات ناشی از افراطی گری در منطقه پیرامونی ایران و بروندی گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با کشورهای دوست برای مبارزه با تروریسم و خشونت است

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف که در ادامه سفر منطقه ای به آفریقا به بروندی سفر کرده است، سه شنبه شب در دیدار با وزیر خارجه این کشور، هدف از این سفر را توسعه روابط دوجانبه و منطقه ای بیان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از حضور هیات فعالان اقتصادی ایران در این سفر، زمینه های جدیدی برای گسترش این همکاری ایجاد شود.

وزیر روابط خارجی و همکاری های بین المللی بروندی نیز در این دیدار با یادآوری موافقت نامه های امضا شده بین دو کشور در سفر اخیر رییس جمهوری شان به ایران، ادامه و افزایش همکاری های اقتصادی، آموزشی، صنعتی و علمی با ایران را برای کمک به توسعه کشورش مهم توصیف کرد.

کاواکوره، ضمن تشریح فعالیت گروه های تروریستی در آفریقا، تلاش ها و همکاری های جمعی و دوجانبه برای مقابله با تروریسم را ضروری دانست.

وزیر روابط خارجی بروندی همچنین سه شنبه شب ضیافت شامی به افتخار همتای ایرانی خود برگزار و در سخنانی از ارسال کمک های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای مردم کشورش و همچنین فعالیت های بهداشتی، آموزشی، فنی و حرفه ای و ساختمانی ایران در آن کشور قدردانی کرد.

ظریف نیز در این مراسم ضمن تشکر از استقبال گرم مقام های بروندی از هیات جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران به عنوان رییس دوره ای جنبش عدم تعهد آمادگی دارد تشکیل ائتلاف بین المللی علیه خشونت و افراط گرایی را بر اساس پیشنهاد ریس جمهوری کشورمان با جدیت پیگیری کند.

ظریف قرار است در ادامه سفر به چهار کشور شرق آفریقا، روز چهارشنبه به تانزانیا سفر کند.

 

 اخبار سیاست  خارجی  - ایرنا


ویدیو : ظریف:آماده همکاری‌در مبارزه‌با تروریسم‌هستیم