طنز؛ مجوز هنری اتحادیه صاف‌کاران! : در یکی از شهرهای کشور اتحادیه صاف‌کاران ...


در یکی از شهرهای کشور اتحادیه صاف‌کاران اتومبیل مجوز گالری نقاشی صادر می‌کند! یعنی شما اگر بخواهید در آن شهر گالری نقاشی تاسیس کنید برای دریافت جواز کسب باید از انجمن صنفی صاف‌کاران ماشین تاییدیه داشته باشید. ایسنا:در یکی از شهرهای کشور اتحادیه صاف‌کاران اتومبیل مجوز گالری نقاشی صادر می‌کند! یعنی شما اگر بخواهید در آن شهر گالری نقاشی تاسیس کنید برای دریافت جواز کسب باید از انجمن صنفی صاف‌کاران ماشین تاییدیه داشته باشید.

یعنی داعش تکه‌تکه‌ام کند اگر دروغ بگویم. بله اتحادیه صاف‌کاران اتومبیل در آن شهر مجوز گالری نقاشی می‌دهد. مثل این‌که اتحادیه لبنیات مجوز برگزاری کنسرت موسیقی بدهد یا اتحادیه صنف پوشاک مجوز عکاسی. یعنی هر چه فکر کردم رابطه‌ای میان صاف‌کردن و هنر نقاشی پیدا کنم چیزی به ذهنم نرسید. البته چیزی به ذهن من رسیده است؛ حتما آنهایی که به نقاشان گفته‌اند بروید مجوزتان را از اتحادیه صاف‌کاران اتومبیل بگیرید ربطی میان صاف‌کاری و نقاشی پیدا کرده‌اند، مثلا گفته‌اند چون سطح بوم نقاشی صاف است باید مجوز گالری نقاشی را از اتحادیه صاف‌کاران اتومبیل بگیرید. البته هنر صاف‌کاری به برخی کارها بی‌ربط نیست. مثلا به ممیزی که همانا صاف کردن داستان و رُمان است ربط دارد. به نظرم از این به بعد می‌شود صدور مجوز کتاب را به همین صنف صاف‌کاران واگذار کرد. یعنی کتاب را بگیرند و صاف کنند و بعد مجوزش را بدهند. حالا که خوب فکر می‌کنم می‌بینم صاف‌کاری خیلی به هنر ربط دارد. چون اصولا هنر قبل از عرضه باید صاف بشود و برای صاف کردن چه صنفی بهتر از اتحادیه صاف‌کاران اتومبیل که گلگیر نیسان به آن عظمت را صاف می‌کند.

یعنی این اتحادیه می‌تواند علاوه بر نقاشی و کتاب، سینما و شعر، مجسمه‌سازی و بویژه موسیقی را هم صاف کند و تحویل اجتماع بدهد. یعنی آن حالت زیروبمی در موسیقی را که گاه منجر به حرکات موزون می‌شود صاف می‌کند و کاری می‌کند که شما با شنیدن موسیقی به یاد قبر اموات‌تان بیفتید.

اصلا به نظرم این اتحادیه صاف‌کاران اتومبیل مجوز همه چیز را بدهد. فقط چون دولت دولت اعتدال است باید مواظب باشیم صاف کردن به دهان و دندان مردم کشیده نشود و در حد همان صاف‌کاری هنر باقی بماند و به صاف‌ کردن هنرمند منجر نشود. چون هنر صاف‌شده باز به درد می‌خورد اما هنرمند صاف‌شده خیر.

باقی بقای‌تان!

رضا ساکی



ویدیو : طنز؛ مجوز هنری اتحادیه صاف‌کاران!