طنز؛ این آریایی‌های فریدام‌طلب : آیدین سیار سریع در وبسایت چیزنا نوشت: دوران ...


آیدین سیار سریع در وبسایت چیزنا نوشت:

دوران اوج فیس‌بوک، اون‌وقت‌ها که کشورهای عربی با فیس‌بوک رئیس‌جمهور عوض می‌کردن، در داخل کشور هم یه سری از هموطنان عزیز به نشر آگاهی از طریق کنشگری سیاسی مشغول بودن. اسم‌های خاصی هم برای خودشون انتخاب می‌کردن. عده کثیری از این‌ها چون قیافه‌هاشون خیلی اروپایی بود یه پسوند ایرانی اضافه می‌کردن که یه موقع اشتباه نشه.

 احمد ایرانی، سوسن ایرانی، حتی عبدالغفار ایرانی! یه جمشید ایرانی هم بود که مدت‌ها من رو درگیر خودش کرده بود. آخه بشر! تو غیر از ایرانی کجایی می‌تونی باشی؟ در کجای این عالم هستی غیر از ایران بگیم جمشید یه نفر برمی‌گرده می‌گه جانم که اسم فیس‌بوکیت رو گذاشتی ایرانی که متمایز بشی؟ چی شد که کار ما به اینجا رسید؟ حالا ایرانی یه چیزی، آریایی یعنی چی؟ یه سری اسمشون رو میذاشتن آریایی، یکی هم نبود بپرسه الان شما برتری نژادی داری؟ حافظ شما اهورامزداست؟ مال بقیه اهورانیسان آبی پلاک بابله؟ شما پروفسور سمیعی هستین بقیه نژادها سنجاب عصر یخبندانن؟ سرباز آریایی و بانوی آریایی یعنی چی؟ بعد یه سری از مبارزین هم بودن که عکس پروفایلشون پرچم ایران بود و با اسامی فری‌ایران و اصغر‌فریدام و قربان‌فریمن بر وزن مورگان فریمن فعالیت داشتن.

 این‌ها وظیفه ملی و میهنی‌شون می‌دیدن که به محض این‌که یکی تو فیس‌بوک پست گذاشت، سریع بپرن و به حال ایران و منطقه و بعضا جهان تاسف بخورن. نظرات کارشناسی این عزیزان در حوزه داخلی غالبا با «از ماست که برماست» و در حوزه بین‌الملل و خاورمیانه با «ز شیر شتر خوردن و سوسمار…» کامنت می‌شد. متاسفانه با کوچ مردم ناآگاه از فیس‌بوک به شبکه‌های اجتماعی دیگه این قشر عزیز هم کم‌کم دارن خسته می‌شن و دیگه حال و حوصله کامنت طولانی ندارن، برای همین تصمیم گرفتن که با الگوبرداری از HBD که ملت از آن به برای تبریک تولد استفاده می‌کنن و مخفف هپی‌برث‌دی است در آینده کار خودشون رو راحت‌تر کنن. برای مثال اگه استتوس کردید «امروز در جابلقا یک ساختمان که با مجوز غیرقانونی ساخته شده بود فرو ریخت» و کامنت‌های زیر رو گرفتین فکر نکنین فحشه.

– برادر عزیز! خاپوا (خانه از پای‌بست ویران است)
– واقعا جای تاسف است! امکبم (از ماست که بر ماست)
– گول این حرف‌ها را نخورید! سزبش (سگ زرد برادر شغاله)
– کجای کارید؟ سگزلا! (سر گنده‌اش زیر لحاف است)

– به قول مارک تواین اردچرعمانکر! (اگر رای دادن چیزی را عوض می‌کرد اجازه نمی‌دادند که رای بدهید)


ویدیو : طنز؛ این آریایی‌های فریدام‌طلب