طناب دار بر گردن خواستگار اسیدپاش :     فارس:11 مرداد سال ۸۹ اهالی شهرك شهید ...



گردن درد , دیسک گردن , طناب زدن

 

 

فارس:11 مرداد سال ۸۹ اهالی شهرك شهید مطهری اسلامشهر با شنیدن فریادهای دختر ۲۳ ساله‌ای به نام لیلا سراسیمه از خانه‌های خود بیرون آمدند.

آنها با دیدن بدن نیمه‌جان یك دختر جوان، بلافاصله با مركز فوریت‌های پزشكی ۱۱۵ و پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند و دقایقی بعد لیلا با آمبولانس اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.

ماموران پلیس در تحقیقات اولیه متوجه شدند خواستگار سمج لیلا به نام آرش اقدام به اسیدپاشی كرده و متواری شده است.

ماموران، متهم را دستگیر و بازداشت كردند.

دختر جوان از روز حادثه گفت

لیلا در بازجویی به پلیس گفت: آرش چند بار به خواستگاری‌ام آمده بود، ولی من و خانواده‌ام به او جواب رد دادیم. اما او دست‌بردار نبود و اصرار داشت یا باید با من ازدواج كند یا قید این زندگی را می‌زند.

وی اضافه كرد: روز حادثه، آرش تلفنی با من تماس گرفت و به بهانه آوردن نذری و شنیدن آخرین حرف‌هایم، مرا به دم در كشاند. در را كه باز كردم، او را مقابل خود دیدم. قابلمه‌ای كوچك در دست داشت، اما تا سرم را بلند كردم، مایع درون آن را به صورتم پاشید. ناگهان سر و صورتم گر گرفت و چشمانم سیاهی رفت، انگار خواب می‌دیدم.

مرگ دختر جوان

دختر جوان ۱۰ روز بعد از حادثه بر اثر شدت جراحات فوت كرد و این در حالی بود كه آرش هم دچار 25 درصد سوختگی شده بود.

با اعتراف آرش به ارتكاب جرم، قرار مجرمیت وی از سوی دادسرای جنایی صادر و پرونده به شعبه ۱۱۳ دادگاه كیفری استان تهران ارسال و اسفند ۱۳۸۹ جلسه محاكمه برگزار شد.

در جلسه محاكمه، ابتدا شفیعی، نماینده دادستان ضمن قرائت كیفرخواست، برای متهم اشد مجازات را خواستار شد. نماینده دادستان همچنین خواستار مجازات مجید، پسرعموی آرش، به اتهام همكاری در اجرای نقشه شد.

در ادامه جلسه آرش در جایگاه قرار گرفت و گفت: لیلا را كشتم، چون به عشق من «نه» گفت. نمی‌خواستم دست هیچ مردی به دختر مورد علاقه‌ام برسد و برای اجرای نقشه‌ام از پسرعمویم خواستم برایم اسید بیاورد، البته پسرعمویم از نقشه من خبر نداشت.

اعتراف متهم

مجید هم در دفاع از خود گفت: از تصمیم آرش برای اسیدپاشی بی‌خبر بودم و اگر می‌دانستم چه فكر شومی در سر دارد، جلوی او را می‌گرفتم.

با درخواست وكیل متهم برای بررسی سلامت روانی متهم، پرونده به پزشكی قانونی ارسال شد و متخصصان پس از بررسی‌های دقیق تایید كردند آرش هنگام اسیدپاشی، دارای اراده و اختیار بوده است و مسوولیت كیفری، به عهده اوست.

سرانجام روز اول مرداد امسال، متهمان برای آخرین‌ بار در شعبه ۱۱۳ دادگاه كیفری استان تهران محاكمه شدند و ضمن اعتراف به جرم، ابراز پشیمانی كردند.

قاضی همتیار نیز بعد از اعلام ختم جلسه، با مستشاران دادگاه وارد شور شد و سرانجام آرش را به قصاص و مجید را به ۱۰ سال حبس محكوم كرد.

پرونده برای اعلام ‌نظر به دیوان عالی كشور ارجاع داده شد كه در نهایت قضات شعبه 32 دیوان، با بررسی پرونده و مشورت، حكم صادره را تایید كردند.... / farsnews.com


ویدیو : طناب دار بر گردن خواستگار اسیدپاش