طلاق، خطر سكته مغزی را در فرزندان پسر افزایش می‌دهد : طلاق، خطر سكته مغزی را ...



طلاق، خطر سكته مغزی را در فرزندان پسر افزایش می‌دهد

نتایج یك آزمایش جدید نشان می‌دهد فرزندان پسر در خانواده‌هایی كه والدین از هم طلاق می‌گیرند ‌در سنین بالاتر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سكته مغزی قرار دارند.

به گزارش ایسنا، در این مطالعه معلوم شد مردانی كه تا پیش از سن 18 سالگی والدین آنها از هم جدا شده‌اند سه برابر بیشتر از سایر همسالان خود در سنین بزرگسالی با خطر سكته مغزی مواجه هستند.

به گزارش لایوساینس،‌ در این مطالعه حتی سایر عوامل موثر در افزایش خطر سكته مغزی نظیر استعمال سیگار، ورزش، چاقی، مصرف الكل و مراقبت‌های بهداشتی در نظر گرفته شده‌اند. البته افرادی كه در دوران كودكی مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند و یا والدین آنها معتاد به مواد و الكل بوده‌اند در این مطالعه گنجانده نشده‌اند.

در این آزمایشات هم چنین معلوم شد كه طلاق و جدایی والدین خطر سكته مغزی را در زنان افزایش نمی‌دهد. متخصصان دانشگاه تورنتو به سرپرستی دكتر ایسم فولر – تامسون در این باره تاكید كردند كه در مطالعه جدید فقط وجود این رابطه مشخص شده در حالی كه علت این رابطه هنوز معلوم نیست.

دكتر تامسون می‌گوید: هنوز معلوم نیست كه طلاق چطور باعث افزایش خطر سكته مغزی در فرزندان پسر می‌شود اما احتمال دارد كه این اتفاق روش واكنش كودكان پسر در مواجه با استرس را دستخوش تغییر كند./ایسنا


ویدیو : طلاق، خطر سكته مغزی را در فرزندان پسر افزایش می‌دهد