طرز تهیه ی شیرینی شطرنجی : طرز تهیه ی شیرینی شطرنجی مواد لازم جهت درست کردن ...



طرز تهیه شیرینی دانمارکی , طرز تهیه شیرینی , طرز تهیه شیرینی کشمشی

طرز تهیه ی شیرینی شطرنجی


مواد لازم جهت درست کردن شیرینی شطرنجی:

 

كره  یك پیمانه (160 گرم)
 پودر قند  یك پیمانه (115 گرم)
 وانیل شكری  1/4قاشق چایخوری
 آرد  سه پیمانه(315 گرم)
 نمك  1/8 قاشق چایخوری
پودر كاكائو 1/4پیمانه (15 گرم)


طرز تهیه شیرینی شطرنجی:
كره، پودر قند و وانیل را با همزن برقی می‌زنیم تا لطیف شود. آرد و نمك را الك کرده و به تدریج به آن اضافه نموده و خوب ورز می‌دهیم تا خمیر یك دست شود، سپس خمیر را به دو قسمت تقسیم كرده، یك قسمت آن را با پودر كاكائو مخلوط نموده و استراحت می‌دهیم. طرزتهیه شیرینی شطرنجی دو رنگ را به دو صورت مختلف می باشد.

 

 طرز تهیه شیرینی شطرنجی:روش اول

1- برای خمیر مارپیچی، مقداری از خمیر وانیلی را برداشته و روی كاغذ روغنی به ابعاد 10×10 باز نموده، خمیر شكلاتی را نیز با همین ابعاد باز كرده و روی خمیر وانیلی قرار داده و رول می‌كنیم و درون یخچال كمی استراحت می‌دهیم. خمیر را با چاقو به ضخامت نیم سانتی‌متر برش داده و با فاصله مناسب در سینی فر می‌چینیم.

 

طرز تهیه شیرینی شطرنجی:روش دوم
2- خمیر شكلاتی را به شكل مستطیل به ضخامت یك سانتی‌متر روی سطح صافی باز كرده، روی آن را به وسیله قلم مو مرطوب می‌كنیم. خمیر وانیلی را نیز به قطر سه سانتی‌متر لوله كرده، روی آن قرار می‌دهیم، خمیر را لوله كرده و روی آن را پوشانده و مدتی در یخچال استراحت می‌‌دهیم. سپس آن را بیرون آورده و به صورت باریكه‌های نیم سانتی‌متری برش داده و در سینی فر می‌چینیم و در طبقه وسط فری كه از 15 دقیقه قبل با حرارت 175 درجه سانتی‌گراد(250 درجه فارنهایت) گرم كرده‌ایم، به مدت 15 الی 20 دقیقه قرار می‌‌دهیم تا بپزد. سپس شیرینی را از فر بیرون آورده، پس از دو دقیقه برروی پنجره فلزی منتقل نموده و پس از این‌كه سرد شد، در ظرف مورد نظر می‌چینیم.

 

منبع : sooran.com


ویدیو : طرز تهیه ی شیرینی شطرنجی