طرز تهیه ته چین مرغ :   مواد لازم :   برنج یك كیلو گرم مرغ متوسط یك عدد ماست 750 ...



  تهیه غذا , طرز تهیه حلوا , طرز تهیه قورمه سبزی

مواد لازم :

 

برنج یك كیلو گرم
مرغ متوسط یك عدد
ماست 750 گرم (معادل یك لیوان)
روغن مایع 350 گرم
زرده تخم ‌مرغ چهار عدد
زعفران ساییده دو قاشق چایخوری
نمك و ادویه به مقدار مورد نیاز
قارچ خرد شده به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه :

گوشت مرغ را با مقداری آب و نمك و ادویه بپزید. هنگامی كه مرغ پخت و حدود یك استكان آب آن باقی ماند, آب مرغ را جدا كنید و پش از درآوردن استخوانهای آن, مرغ را به قطعات كوچكتر تقسیم كنید. زعفران را در مقدار كمی آب گرم حل كنید و آن را با دو زرده تخم مرغ, تمام ماست و مقدار كمی نمك و فلفل مخلوط كنید و مرغ پخته شده را حداقل به مدت سه تا چهار ساعت در مخلوط ماست داخل یخچال بگذارید.قارچ ها را با آب لیمو و روغن سرخ كنید و كنار بگذارید .برنجی را كه از قبل خیس كرده‌اید بجوشانید و آبكش كنید.

 

دو عدد زرده تخم مرغ, 150 گرم روغن و نصف مخلوط ماستی را كه مرغ را در آن خوابانده بودید با دو تا سه كفگیر برنج مخلوط كنید و در ته دیگ یا قابلمه بریزید و با ته قاشق آن را صاف كنید. مقداری مرغ به صورت یك لایه نازك روی ته دیگ بچینید و روی آن نیمی از پلو را بریزید. بقیه مرغ را روی برنج بچینید و بقیه برنج را نیز روی مرغ بریزید و سطح مرغ را با برنج بپوشانید.آب مرغ را با یك قاشق چایخوری زعفران مخلوط كنید و روی برنج بریزید.

 

سطح برنج را با كفگیر كمی فشار دهید تا برنج كمی فشرده شود.باقیمانده مخلوط ماست را روی برنج بریزید و سه تا چهار قاشق غذا خوری روغن را ذوب كنید و روی برنج بریزید و آن را دم كنید. بعد از یك و نیم ساعت ته چین آماده است. پس از دم كشیدن, به سرعت قابلمه را در دیس وارونه كنید تا ته چین به شكل قالبی خارج شود.


منبع:ashpazirani.wordpress.com


ویدیو : طرز تهیه ته چین مرغ