طرح مفهومی خانه نخست‌وزیر استرالیا +تصاویر : معماران شهر سیدنی مفهوم "خانه‌ای ...



تصاویر سقوط هواپیما روی خانه مسکونی , تصاویر مفهومی , تصاویر خودروی مفهومی رولزرویس را ببینید

معماران شهر سیدنی مفهوم "خانه‌ای که طغیان می‌کند" را به عنوان جایگزینی برای مکان مسکونی رسمی نخست‌وزیر استرالیا ارائه دادند.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منزل کنونی نخست‌وزیر این کشور "لوج" نام دارد و در سال 1925 ساخته شده است.

 

دانشگاه کانبرا و نمایشگاه طراحی استرالیا به مناسبت سالگرد مراسم‌ و جشن‌های شهر کانبرا، از معماران خواستند مدل‌ها ییشنهادی خود برای سکونتگاه جدید نخست‌وزیر را ارائه دهند.

 

«معماران دیگر» نام شرکتی است که در سیدنی واقع شده و مفهوم «خانه‌ای که طغیان می‌کند» را ارائه داده است.

 

این شرکت تحقیقات تاریخی را در زمینه اصلیت و خاستگاه کانبرا انجام داد و دریافت که مکان این شهر که روی دریاچه خالی و خشک طراحی شده، از پیشنهاد چارلز کوتلر معمار و هنرمند الهام گرفته است.

 

طرح کوتلر بزرگ‌ترین جزیره استرالیا را روی دریاچه تقریبا خشک اما مستعد سیلاب Lake George قرار داد و مکان کانبرای مدرن نزدیک رودخانه مونگولا به عنوان نقطه‌ای مطلوب انتخاب شد.

 

«معماران دیگر» با الهام از طرح کوتلر به عنوان نقطه آغازین، برای طراحی سکونتگاه آتی نخست‌وزیر استرالیا از دریاچه مجاور استفاده ‌کرد و این طرح امکان محو یا ظاهر‌کردن ساختمان مطابق میل را فراهم می‌کند.

 

«خانه بالایی» متعلق به «خانه‌ای که طغیان می‌کند»، پوسته تپه را اشغال می‌کند؛ این خانه بر این طرح سایه افکنده و قرار است میزبان بسیاری از کارکردهای ایالتی باشد.

 

«خانه پایینی» نیز شامل سکونتگاه خصوصی نخست‌وزیر به علاوه تعدادی از سوئیت‌ها برای مهمان‌هاست.

 

یک ناحیه قابل دفاع نیز در عمق تپه پنهان شده و مفهوم ارائه‌شده خواهان آن است که آب این دریاچه بر فراز خانه به درون ابری تبخیر شود تا مانع از نظارت ماهواره‌ای، حملات پهپادی و پاپاراتزی شود.

 

جدیدترین ویژگی این سکونتگاه یک ناحیه مخصوص جهت برگزاری مراسم‌هاست که درست زیر سطح دریاچه قرار دارد. این فضا که معمولا مملو از آب است، با جابجایی آبی که آن را پر می‌کند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

آبی که بر خشکی مجاور طغیان می‌کند، امکان دسترسی به ساحل را از بین می‌برد و به علاوه، هنگام برگزاری مراسم‌ها، «خانه پایینی» را از دید افراد پنهان می‌کند.

تصاویر خانه های زیبا , تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های امروز کشور , تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های امروز

مفهوم ارائه‌شده برای سکونتگاه خصوصی نخست‌وزیر

تجاوز جنسی صاحبخانه به سارقین خانه اش تصاویر , تصاویر جشن خانه سینما , تصاویر متحرم ورزش در خانه

«خانه فوقانی» پوسته تپه را اشغال می‌کند

تصاویر متحرک ورزش در خانه , تصاویر مفهومی خنده دار , تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های پنجم مهرماه 95

خانه پایینی» شامل سکونتگاه خصوصی نخست‌وزیر و سوئیت‌های مهمانان

تصاویر خانه علی دایی در تهران , دکوراسیون شیک خانه ایرینا شایک نامزدسابق رونالدو تصاویر , گیر کردن دزد ناشی در دودکش خانه تصاویر

فضای برگزاری مراسم‌ها که در زیر سطح دریاچه قرار دارد

حل مشکل کمبود جا در خانه های کوچک تصاویر , دکوراسیون خانه 5 500 متری جنیفر لارنس تصاویر , مردی با 5 همسر و 24 بچه در یک خانه تصاویر

فضای مراسم‌ها با جابجایی آب و جاری شدن به خشکی آشکار می‌شود

تصاویر خانه جدید و لوکس لیدی گاگا و همسرش , تیپ بازیگران زن در جشن خانه سینمای ایران 95 تصاویر , ورود خودرو شاسی بلند به خانه در ده ونک تصاویر

ناحیه قابل‌دفاع که زیر تپه پنهان می‌شود

تصاویر قدیمی وزیر خاکی از شهر قم , کشف خانه موجودات فضایی روی ماه توسط ناسا تصاویر , رویایی ترین خانه های جهان تصاویر

طرح مفهومی برای سکونتگاه نخست‌وزیر

منبع:ایسنا


ویدیو : طرح مفهومی خانه نخست‌وزیر استرالیا +تصاویر