طرح انگلیس برای افشای اسرار مالی پوتین : وزیر امور خارجه انگلیس از طرح خود ...


وزیر امور خارجه انگلیس از طرح خود به منظور افشای اطلاعات درباره ثروت پنهانی مقامات نزدیک به ولادیمیر پوتین پرده برداشت و هشدار داد: روسیه بزرگترین تهدید علیه انگلیس است. ایسنا: فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد، لندن قصد دارد اسرار مالی نخبگان حاکم در روسیه را در راستای جنگ اطلاعاتی علیه حکومت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور فاش سازد.

فیلیپ هاموند گفت که ایده انتشار واقعیت‌های مربوط به ثروت افراد نزدیک به رئیس جمهوری روسیه برای آنکه او را در مقابل مردم کشورش شرمنده کند، مورد توجه او قرار گرفته است.

وزیر خارجه انگلیس هشدار داد که پوتین به سرعت در حال مدرنیزه کردن نیروهای مسلح روسیه است و تهدید این کشور به منظور از بین بردن ثبات شرق اروپا، بزرگترین تهدید علیه امنیت ملی انگلیس است.

هاموند همچنین گفت: انگلیس باید بپذیرد که تلاش‌ها برای آنکه روسیه جایگاه درستی در نظم پس از جنگ سرد پیدا کند شکست خورده‌اند.

این اظهارات فیلیپ هاموند در حالی مطرح شده‌اند که پیش‌تر دیوید کامرون بارها گفته بود که درصورت پایان یافتن تهاجم روسیه به اوکراین، در به روی این کشور برای عادی‌سازی روابط با انگلیس باز است.

هاموند همچنین هشدار داد، اقدامات روسیه به منظور تقویت سریع نیروهای مسلح این کشور دلیل بزرگی برای نگرانی ما بوده و همچنین تایید کرد، سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس برای مقابله با روسیه اکنون مشغول به خدمت‌گیری افراد روس‌زبان هستند.

بر اساس این گزارش، ثروت افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین دارای ابهام است اما بی‌تردید بالغ بر ده‌ها میلیارد دلار پول که در حساب‌های باز شده در کشورهای خارجی و همچین در قالب اموالی در لندن و نیویورک هستند، می‌شوند. همچنین بسیاری از افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین در دهه 1990 و در دوران آشوب اقتصادی در روسیه به سبب خصوصی‌سازی دارایی‌های دولتی، ثروت خود را به دست آورده‌اند.

فیلیپ هاموند در پاسخ به این‌که آیا تمهیدات مالی جالب توجه اعضای حلقه نزدیک به ولادیمیر پوتین از سوی دولت انگلیس فاش خواهد شد، پاسخ داد: ممکن است چنین کاری انجام شود.

وی افزود: هنگامی که ما درباره اقدامات بیشتری که می‌توانیم به منظور افزایش فشار بر روسیه، انجام دهیم، صحبت می‌کنیم یکی از مواردی که مرتبا بررسی می‌کنیم برقراری ارتباط راهبردی است. اینکه ما چطور می‌توانیم به مردم کشور روسیه و مردمی که روسیه می‌خواهد بر آنها تاثیر بگذارد، بگوییم که حقیقتا چه چیزی در حال رخ دادن است.

وزیر خارجه انگلیس همچنین تاکید کرد: تلاش‌های سخاوتمندانه‌ای که برای ادغام روسیه در جهان پس از جنگ سرد انجام شدند، شکست خوردند.

هاموند در سخنان خود در موسسه خدمات متحد سلطنتی انگلیس گفت: ما در دو دهه پس از جنگ سرد به همراه همپیمانانمان به دنبال آن بودیم تا رقیب قدیمی خود(روسیه) را وارد نظام بین‌المللی مبتنی بر قوانین کنیم. ما در فضایی باز و با سخاوتمندی و شراکت، تلاش داشتیم تا به روسیه کمک کنیم جایگاه درست خود را در این نظام بین‌المللی به عنوان ابرقدرتی که در نظم و ثبات جهانی شریک است پیدا کند. اکنون ما باید بپذیریم که این تلاش‌ها پس زده‌ شده‌اند.

وی همچنین افزود: ما با رهبری در روسیه مواجه هستیم که نمی‌خواهد به نظام بین‌المللی مبتنی بر قوانینی که صلح را بین کشورها حفظ می‌کند، بپیوندد، بلکه می‌خواهد آن را براندازد.

هاموند همچنین گفت: اقدامات پوتین از جمله در الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و همچنین استفاده از سربازان روسی برای ازبین بردن ثبات شرق اوکراین، از اساس امنیت کشورهای مستقل شرق اروپا را تضعیف کرده‌اند.

هاموند تصریح کرد: سرعت خیره‌کننده‌ مدرنیزه سازی نیروهای مسلح و تسلیحات روسیه در کنار موضع تهاجمی ارتش روسیه از جمله اقدامات جنگنده‌های روس در اطراف حریم هوایی مستقل کشورهای ناتو، دلایل مهمی برای نگرانی هستند.

هاموند همچنین گفت: ما با ادامه دادن به جمع آوری اطلاعات درباره مقاصد و ظرفیت‌های مقامات روسیه، نقش مهمی در تلاش‌های اطلاعاتی در آینده نزدیک ایفا خواهیم کرد. این تصادفی نیست که سازمان‌های اطلاعاتی ما در حال استخدام افراد روس‌زبان هستند.


ویدیو : طرح انگلیس برای افشای اسرار مالی پوتین