طراحی دستگاهی برای كاهش سردردهای میگرنی :   طراحی دستگاهی برای كاهش سردردهای ...



فونت برای طراحی , برنامه طراحی عکس برای کامپیوتر , سردردهای میگرنی

 

طراحی دستگاهی برای كاهش سردردهای میگرنی

محققان دستگاه كوچكی طراحی كرده اند كه می تواند به كاهش و درمان سردردهای میگرنی كمك كند.

به گزارش ایسنا، دستگاه GammaCore در ابعاد یك ریش تراش برقی طراحی شده و با دو باتری كار می كند و با تولید سیگنال های الكتریكی به كاهش حملات میگرن و سردردهای خوشه‌یی كمك می كند.

این دستگاه در سمت راست گردن بر روی پوست بالای نبض شریان كاروتید به مدت 90 ثانیه قرار داده می شود و یك ژل رسانا بر روی دو بخش مرتبط با پوست، میزان اثربخشی دستگاه را افزایش می دهد.

دستگاه GammaCore در آمریكا و اروپا از جمله بر روی 50 بیمار در بیمارستان سلطنتی لندن و دوبلین مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج آزمایش حاكی از عملكرد مثبت آن مانند داروهای متداول سردرد بدون داشتن عوارض جانبی است، به طوری كه میزان حملات سردرد در نیمی از بیماران تا حدود 50 درصد كاهش را نشان می دهد.

این دستگاه همچنین بر روی بیمارانی كه پاسخی به داروهای متداول نشان نمی دهند نیز موثر گزارش شده است و می تواند شدت حملات میگرن را كاهش داده و حتی از بروز حملات نیز پیشگیری كند.

استفاده از این دستگاه توسط متخصصان و برای استفاده خانگی با تجویز پزشك متخصص امكان پذیر است.

حملات میگرن به طور متوسط یكبار در طول ماه ایجاد می شود و زنان بیش از مردان دچار این نوع سردردها می شوند. علت دقیقی برای بروز حملات میگرن تاكنون كشف نشده است، اما كاهش سطح ماده شیمیایی سروتونین یكی از دلایل احتمالی سردرد عنوان می شود.

سردردهای خوشه ای از شیوع كمتری به نسبت میگرن برخوردار است و بیشتر مردان را درگیر می كند و در ناحیه شقیقه یا یكی از چشم ها احساس می شود./ایسنا

 


ویدیو : طراحی دستگاهی برای كاهش سردردهای میگرنی