طراحی خانه‌ای کوچک، با کمترین هزینه : در این مطلب داستان طراحی داخلی خانه ای ...


در این مطلب داستان طراحی داخلی خانه ای 65 متری را می خوانیم که مالک آن از دوست قدیمی اش که یک طراح داخلی است خواسته تا در انجام کارها کمکش کند. كارهای مربوط به این خانه جدید باید در زمان بسیار كم و با بودجه بسیار محدودی انجام می‌شد. چیدانه: در این مطلب داستان طراحی داخلی خانه ای 65 متری را می خوانیم که مالک آن از دوست قدیمی اش که یک طراح داخلی است خواسته تا در انجام کارها کمکش کند. كارهای مربوط به این خانه جدید باید در زمان بسیار كم و با بودجه بسیار محدودی انجام می‌شد.

در یك نگاه

ساكنان: یک مرد مجرد

مكان: سان فرانسیسكو

اندازه: 65 متر مربع، یك اتاق خواب و یك حمام و سرویس بهداشتی.

طراحی مبلمان خانه های کوچک , طراحی خانه های کوچک , طراحی مدرن خانه کوچک

«كار كردن برای كسانی كه آن‌ها را می‌شناسید و برای آن‌ها احترام قائل هستید می‌تواند كار سخت و دشواری باشد. اما در عین حال می تواند بسیار عالی و فوق‌العاده باشد. مالک این خانه فرد سخت‌گیری است؛ البته به شیوه‌ای خوب و ثمربخش، شیوه‌ای كه شما را در یك مسیر درست هدایت می‌كند.»

در مورد خانه جدید طراح مجبور بود با وجود بودجه محدود برای طراحی كارها را در شش هفته سر و سامان بدهد بنابراین هیچ وسیله‌ای نباید مختص این خانه ساخته می‌شد، تمام مبلمان باید از فروشگاه ها خریداری می شد تا به سرعت کار لطمه نزند.

این خانه دارای یك اتاق خواب است، بنابراین یك كاناپه تخت‌خواب‌شو كه در اتاق نشیمن قرار دارد محل خوابیدن مهمانی است كه قرار است شب در این خانه بماند. طراح می‌گوید: «كاناپه برای خوابیدن بسیار راحت است. ما هم‌چنین میز پذیرایی را انتخاب كردیم كه از چند مكعب سبك تشكیل شده بود و به همین دلیل به راحتی جابه‌جا می‌شد. اتاق نشیمن با داشتن چنین وسایلی هنگام لزوم به اتاق مهمان تبدیل می‌شود.»

آموزش طراحی خانه های کوچک , طراحی مدرن خانه های کوچک , دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

به دلیل لزوم انجام سریع كارها و بودجه اندك رنگ كردن دوباره این خانه در اولویت آخر قرار داشت. به همین جهت آنها دیوارهای خانه را به همان رنگ سفید حفظ كردند اما رنگ‌های نارنجی و خاكستری و هم‌چنین عناصر چوبی كه از جنس چوب درخت گردو بودند را به فضا اضافه كردند. این خانه یك فضای كاملا سفید است، اما با اضافه كردن رنگ نارنجی كمی تنوع رنگی به فضا اضافه شد.

در این اتاق با پیروی از سبک تلفیقی یك صندلی كلاسیك در كنار یك كاناپه مدرن قرار گرفته است و در كنار مبلمان یك كنسول و چند پنل آینه‌ای تزئینی قرار دارد. تركیب كلی این عناصر در كنار هم بسیار درست و زیبا است. با قرار دادن عناصر چوبی و عناصری كه به رنگ چوب هستند در قسمت‌های مختلف این خانه، كلیت فضا یك دست و یك پارچه شده است.

طراحی خانه , خانه کوچک , دکوراسیون خانه های کوچک

چیدمان درست در این خانه کوچک باعث تبدیل شدن یك فضای خالی به یك خانه واقعی می شود.

طراحی این فضا دارای جزئیات كوچكی است، برای مثال چراغ پایه‌دار كه دارای پایه‌ای چوبی از جنس درخت گردو است دارای سیمی قرمز- نارنجی رنگ است.  
 
مدل خانه های دوبلکس کوچک , دیزاین خانه های کوچک , طراحی آشپزخانه کوچک

به جای یك فضای غذاخوری بزرگ، انها گوشه‌ای از خانه را به فضای غذاخوری اختصاص داد تا بتوان آن را به راحتی تغییر داد. همچنین آنها قلاب‌هایی را در كمد طراحی كرده بودند كه هر گاه نیاز به فضای بیش‌تری در خانه باشد بتوان صندلی‌های غذاخوری را به قلاب‌ها آویزان كرد. و با قرار دادن میز غذاخوری در این قسمت خانه، می‌تواند هنگام خوردن غذا از مناظر بیرون خانه هم لذت برد.

 طراحی داخلی خانه , طراحی آپارتمان کوچک , مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه

 آنها تلویزیون را در فضای بالای كنسول و در میان آثار هنری قرار دادند تا مجموعه‌ این عناصر این دیوار را تبدیل به فضایی زیبا و هنری كنند. مجسمه‌ای كه در بالای تلویزیون قرار دارد و به یك قلاب وصل شده است تنها یكی از عناصر جذابی است كه به این خانه اضافه شده است.
 
طراحی کابینت آشپزخانه کوچک , دکوراسیون خانه های کوچک آپارتمانی , طراحی دفتر کار کوچک

عنصر جذاب‌تر این خانه یك اتاق كار كوچك و دنج است (قبلا انباری بوده است) و فضای داخل آن به رنگ نارنجی روشن درآمده است. وقتی درِ این اتاق باز است، این فضا هم‌چون امتدادی از از فضاهای دیگر این خانه است. اما وقتی از اتاق كار استفاده نمی‌شود، می‌توان با بستن در به راحتی آن را از اتاق نشیمن جدا كرد.

قفسه‌های پیش‌ساخته بالای میز تحریر فضای خوبی برای نگهداری از وسایل مختلف هستند. چند تابلوی زیبا به دیوار كنار میز تحریر نصب شده‌اند و به این فضا جلوه‌ای زیبا و خاص داده‌اند.
 
طراحی فست فود کوچک , تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه , خانه دوبلکس کوچک

رنگ‌های نارنجی و سیاه موجود در فضاهای دیگر این خانه تا اتاق خواب این خانه امتداد یافته‌اند. اما در این اتاق، با وجود آثار هنری انتزاعی، یك موتیف گورخری، و كوسن‌های برجسته قرمز رنگ، این رنگ‌ها به گونه‌ای در كنار هم قرار گرفته‌اند تا ظاهر اتاق یكدست و یكپارچه شود.
 
طراحی اتاق نشیمن کوچک , طراحی دکوراسیون اتاق خواب با هزینه کم , چیدمان در خانه کوچک

پیش از بازسازی حمام این خانه كیفیت خوبی داشت ولی اصلا به چشم نمی‌آمد. یك كاغذدیواری با طرح‌های چاپی گورخری به این فضا اضافه شد و به آن ظاهری خاص داد

 فضای این خانه بسیار شاد و سرزنده است و مالک از زندگی در این خانه بسیار راضی و خوشحال است.


ویدیو : طراحی خانه‌ای کوچک، با کمترین هزینه