طبیعی ترین راه مبارزه با چین و چروک پوست : اگر شما هم فکر می کنید تنها راه ...


اگر شما هم فکر می کنید تنها راه جلوگیری از چین و چروک پوست، استفاده از مرطوب کننده ها و کرم های مختلف است، این مطلب را تا انتها بخوانید. بدون شک بعد از خواندن این متن، سعی خواهید کرد برخی عادت هایتان را تغییر دهید و آنها را با عادت های مناسب تر جایگزین کنید. تا مدت ها فکر می کردم تنها راه جلوگیری از چین و چروک پوست، استفاده از مرطوب کننده ها و کرم های مختلف است تا آنکه مطلبی باورنکردنی خواندنم. اگر شما هم مثل من فکر می کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید. بدون شک بعد از خواندن این متن، سعی خواهید کرد برخی عادت هایتان را تغییر دهید و آنها را با عادت های مناسب تر جایگزین کنید.

1 – خواب خوب

ما در شبانه روز 8 ساعت می خوابیم، یعنی یک سوم عمر خود را در خواب هستیم. هر فرد 60 ساله، حدود 20 سال از عمرش را در خواب بوده و این طبیعی است که خواب باعث بروز چروک هایی روی صورت شود که به مرور زمان ماندگار می شوند. طبق تحقیقات آکادمی پوست آمریکا، خوابیدن به برخی جهات در طول شب می تواند باعث بروز چروک هایی روی پوست شود مثلا خوابیدن به پهلو احتمال بروز  چروک روی گونه و چانه را افزایش می دهد و خوابیدن به شکم باعث چروکیده شدن پیشانی می شود.

پیشگیری از بروز این چروک ها بسیار راحت تر از، ازبین بردن آنهاست. به گفته محققان، بهترین وضعیت خواب که در آن به پوست آسیبی نمی رسد، خوابیدن روی کمر یا طاق باز است. زنان چینی مدت ها پیش به این مساله پی برده اند و از بالشک های مخصوص برای خواب استفاده می کنند.

سعی کنید شما نیز شیوه خوابیدنتان را عوض کنید. اگر عادت به طاقباز خوابیدن ندارید، می توانید بالشتکی زیر زانوهایتان قرار دهید، به این ترتیب خواب راحت تری خواهید داشت و به پهلو برنمی گردید اما اگر به هر حال نمی توانید در این حالت بخوابید، از بالشی نرم؛ بزرگ با پارچه ای لطیف کمک بگیرید. پارچه های ابریشمی بهتر از کتان هستند و جلوی چروک پوست را می گیرند. برخی از بالش های طبی نیز به گونه ای طراحی شده اند که از صورت و بافت های پوستی در برابر سایش محافظت می کنند. انواعی از بالش از جنس میکروفیبرهای مسی نیز محرک تولید کلانژن در طول شب هستند و نه تنها می توانند مانع بروز چروک شوند، بلکه به رفع آنها کمک می کنند. در طول شب پوست، خود را احیا می کند پس بهتر است نه تنها به فکر شکل خوابیدن بلکه به فکر خواب کافی نیز باشیم زیرا در زیبایی طراوت پوست موثر است.


ویدیو : طبیعی ترین راه مبارزه با چین و چروک پوست