طبیعت زیبای چرداول در ایلام : شهرستان چرداول یکی از شهرستانهای  استان ایلام  ...



شهرستان چرداول یکی از شهرستانهای  استان ایلام  است که مرکز آن شهر سرابله می‌باشد .اکثریت مردم شهرستان چرداول کرد زبان هستند که با لهجه کلهری تکلم می کنند.

  طبیعت زیبای چرداول در ایلام , طبیعت زیبای ایلام , طبیعت زیبای ایران

شهرستان چرداول با مساحت 2236 كیلومتر و جمعیت 82000 نفر در شمال شرقی استان ایلام كه 09/11 درصد مساحت استان را شامل می شود واقع شده است . این شهرستان از شمال به استان كرمانشاه ، از شرق به استان لرستان و از غرب و جنوب به شهرستان ایلام محدود است . فاصله مركز شهرستان تا مركز استان 35 كیلومتر مربع است.

از نظر قدمت تاریخی دارای آثار باستانی فراوانی است از آن جمله شهر باستانی سیروان در  بخش شیروان و قلعه سام مربوط به دوره ساسانی در روستای چم بور چرداول و همچنین پل تاریخی دوره ساسانی و بسیاری آثار دیگر از جمله كوههای قابل ذكر این شهرستان « لنه » و « چرمین» كه در حد فاصل دو منطقه شیروان چرداول امتداد دارد ، میتوان اشاره نمود . پل تاریخی بیژنوند یا بیجنوند، تپه های باستانی ( دوآوان) در نزدیكی سرابله، قلعه هره قلوس در روستای موشكان، قلعه و دیوار دفاعی كوه خرمه،آثار متعدد در روستاهای زنجیره . شباب، آتشكده موشكان در نزدیكی شهر سرابله و … ازجمله آثار شاخص دیگر این شهرستان محسوب می گردند .

طبیعت ایلام , عکس های طبیعت زیبای تگزاس آمریکا , زیبای های طبیعت برزیل

  هر ساله این شهرستان پذیرای میهمانانی از استان های کرمانشاه ، لرستان ، همدان ، خوزستان و ... میباشد ... فضای زیبای شهر و وجود دریاچه ای در مرکز شهر به زیبایی این شهر کمک کرده است .

 شهر چرداول ایلام , ترکیب زیبای هندسه و طبیعت در تتو , عکس های طبیعت زیبای جنگل دو هزار سه هزار تنکابن

 طبیعت زیبای افغانستان , طبیعت زیبای تهران , پل زیبای طبیعت

 عکس های زیبای پل طبیعت , طبیعت زیبای شمال , طبیعت

 پل طبیعت , عکس طبیعت , طبیعت زیبا

 پل طبیعت تهران , طبیعت گردی , طبیعت ایران

منبع:bartarinha.ir


ویدیو : طبیعت زیبای چرداول در ایلام