طاهری: مردم با فوتبال قهر نیستند : سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: حضور ۸۰ هزار ...


سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: حضور ۸۰ هزار نفری هواداران در بازی پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه نشان داد که مردم با فوتبال و استادیوم قهر نیستند. خبرگزاری فارس: علی اکبر طاهری در مورد دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان و دیداری که این هفته این تیم مقابل ذوب اهن در پیش دارد گفت: به نظر من مقابل سپاهان بازی قشنگی انجام دادیم و امیدوار بودیم که برنده از زمین بیرون بیاییم اما این اتفاق رقم نخورد و امیدوارم بازی بعد که فردا انجام می‌شود با برد همراه باشد. البته درباره مسائل فنی بازی با ذوب آهن کارشناسان باید نظر بدهند اما من امیدوارم که فردا برنده باشیم و 3 امتیاز بازی را بگیریم تا دل هواداران‌مان شاد شود.

وی درباره اینکه با توجه به اتفاقات رخ داده در بازی ذوب آهن و پرسپولیس در جام حذفی و اشتباه داوری که منجر به حذف سرخپوشان از این بازی شد نگران نیستید که فردا هم مشکلی پیش بیاید  اظهار داشت: به نظر من باید به جامعه داوری احترام گذاشت و باید بگویم که اصل داوری قابل احترام است. امیدوارم همه ارکان فوتبال از نام و شخصیت داوری صیانت کنند و از این مقام دفاع صورت بگیرد. قطعا چه کسانی که داور هستند و چه متصدیان و عوامل اجرایی یک بازی فوتبال همه باید به داور احترام بگذارند و نباید به جایگاه داوری خدشه وارد شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه استقلال قرار است در تعطیلات نوروز به سوئد برود و آیا پرسپولیس هم برای تعطیلات نوروز سفر خارج از کشور در پیش خواهد داشت یا خیر افزود: پیشنهادهایی به دست ما رسیده و در حال رایزنی هستیم مطمئنم اگر این مسئله قطعی و نهایی شود آن‌را از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم خواهیم رساند.

طاهری درباره اینکه آیا باز هم برای بازی‌های پرسپولیس ورود تماشاگران به استادیوم را رایگان خواهند کرد یا نه اظهار داشت: باید قبول کنیم که هواداران پرسپولیس همیشه پای تیمشان هستند اما متاسفانه ما شرایط خوبی برای آنها آماده نکرده‌ایم. اما می‌بینیم که با یک کار کوچک هواداران چه استقبال پر شوری از استادیوم و بازی می‌کنند به همین دلیل من از آن‌ها ممنونم و دستشان را می‌بوسم که وسط هفته نزدیک به 80 هزار تماشاگر به استادیوم آمد. من معتقدم که در فوتبال باید با ادبیات فوتبال حرف زد و کار انجام داد. باید مواظب باشیم تا با ادبیات درست کار کنیم.

وی تصریح کرد: به نظر من اگر می‌شود باید اجازه دهیم که برگزاری مسابقات دست خود باشگاه ها باشد. این مسئله باعث می‌شود که تجربه باشگاه‌ها هم بالا برود. خود من مطالعاتی در این زمینه انجام داده‌ام تا جایی که من می‌دانم همه سازمان لیگ‌ها در سراسر جهان به بهتر برگزار شدن مسابقات، کاهش هزینه و درآمد بیشتر کمک می‌کنند و اگر این مسئله به خوبی رعایت شود همه شاخص‌ها بهبود پیدا می‌کند. باید اجازه دهیم باشگاه‌ها اداره امور را خودشان در دست بگیرند و از طرف دیگر سازمان لیگ هم نقش نظارتی داشته باشد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد: خوشبختانه ما حرکتی آغاز کردیم و بر روی آن هم اصرار داشتیم و دیدید که در یک روز وسط هفته 80 هزار تماشاگر به استادیوم آمد. موضوعی که در این میان وجود دارد این است که این مسئله نشان داد هواداران با فوتبال و ورزشگاه‌ها قهر نیستند چرا که اگر قهر بودند این تعداد تماشاگر به استادیوم نمی‌آمد. باید قبول کنیم که ما نتوانسته‌ایم برای هواداران کاری انجام دهیم. از طرفی دیگر لیدرهایی هستند که زحمات زیادی می‌کشند اما به چشم نمی‌آیند آن‌ها خالصانه کار می‌کنند و در برگزاری مسابقه نقش زیادی دارند. ما هم برنامه‌هایی داریم تا شاهد پیشرفت فرهنگ هواداری باشیم.

طاهری در پاسخ به این سوال که پس به همین دلیل است که قصد دارید تعدادی از لیدرهای پرسپولیس را به خارج از کشور بفرستید تا به نوعی از فرهنگ هواداری در خارج از کشور الگوبرداری کنند اظهار داشت: در این باره باید بگویم که کارهای آموزشی باشگاه پرسپولیس برای همه ارکان باشگاه است ما باید به دنبال مدل‌های پیشرفته باشیم تا در امر برگزاری مسابقات شرایط بهتری داشته باشیم. آموزش باعث می‌شود تعاملات بین هواداران و اعضای تیم بهتر شود. ما باید از فوتبال روز دنیا مدل بگیریم و آن‌را بومی سازی کنیم. در این زمینه کارهایی انجام دادیم و جلساتی هم برگزار شده است.


ویدیو : طاهری: مردم با فوتبال قهر نیستند