طاقچه های ایرانی، نیاکان شلف های امروزی : طاقچه برایت به سان قابی از خاطره ...


طاقچه برایت به سان قابی از خاطره ها می شود و تو را به روزهای خوب بر می گرداند. به راستی چه چیزی این طاقچه ها را این قدر جذاب و زیبا می کرد؟



وب سایت چیدانه:  امروز می خواهیم کمی به گذشته ها برگردیم به همان روزهای دیرینی که پر بودند از سرمستی و شیرینی، می خواهیم برگردیم به همان خانه های قدیمی با صفا، همان خانه هایی که درب های چوبی کلون دار داشت، همان درب هایی که بعد از عبور از آن ها به هشتی می رسیدی و بعد از عبور از آن به حیاطی مصفا که گوشه اش تختی چوبی تمام خستگی هایت را به جان می خرید، کمی که خستگی از تن به در می شد به سراغ حوض فیروزه ای وسط حیاط می رفتی، آبی به صورت می زدی، از زلالی آب روحت تازه می شد، هنوز سرمست از خنکای آب، بوی چای هل مشامت را پر می کرد، همان طور که به درختان و گل و گیاهان زیبا و پر طراوت حیاط نگاه می کنی، جرعه جرعه چای را سر می کشی.

طاقچه های ایرانی، نیاکان شلف های امروزی در دکوراسیون منزل

اوقات فراغت جوانان امروزی در جامعه ایرانی , دانلود فیلم ایرانی , طاقچه

چایت که تمام شد بلند می شوی تا استکان کمر باریک را به آشپزخانه برگردانی، از در چوبی که کنار پنجره های ارسی ایوان قرار دارد وارد اتاق می شوی، تلالو آینه کاری های اتاق چشمانت را خیره می کند،  همان طور که به سمت آشپزخانه روانی ناخودآگاه چشمت به تصویری می افتد که درون آینه ی قدیمی روی طاقچه پیدا شده، چند لحظه همان جا می ایستی و نگاهی به طاقچه ای که پر است از عکس های قدیمی می اندازی، طاقچه برایت به سان قابی از خاطره ها می شود و تو را به روزهای خوب بر می گرداند. به راستی چه چیزی این طاقچه ها را این قدر جذاب و زیبا می کرد؟ شاید همان سادگی و بی آلایشی شان، شاید هم همین که خیلی ساده در دل دیوار نشسته اند.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


۶ ترفند راه گشا در دکوراسیون داخلی آشپزخانه های کوچک

بسیاری از ما به خصوص خانم های خانه دار آشپزخانه هایی بزرگ و دلباز را برای فعالیت روزانه ی پخت و پز ترجیح می دهیم، اما محدودیت های فضایی خانه های جدید دیگر به ما این امکان را نمی دهد که آشپزخانه ای بزرگ داشته باشیم. در بسیاری از دکوراسیون داخلی منزل های کوچک، آشپزخانه تنها بر روی یک دیوار ایجاد شده و فضای آشپزخانه توسط کانتر از دیگر فضاها تفکیک شده است. چنین آشپزخانه هایی معمولا فضایی به عنوان میز کار ندارند و اندک فضای کابینت به سینک و گاز رومیزی اختصاص داده شده است.

فیلم ایرانی , بک لینک رایگان ایرانی , فیلم جدید ایرانی

اما همیشه ترفند هایی وجود دارند که می توانند فضا را بزرگ تر از آنچه هست نشان دهند.چیدانه در این مطلب می خواهد چند ترفند به شما یاد بدهد که علاوه بر بزرگ نشان دادن آشپزخانه تان، دکوراسیون آن را جذاب و خیره کننده می کند.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


۵ کتابخانه معتبر در تهران برای اهل کتاب

همه کسانی که اهل مطالعه هستند و یا در حال تحصیل اند از این که فضایی آرام و مناسب داشته باشند که بتوانند ساعاتی را با تمرکز بر روی کتاب هایشان بگذرانند لذت خواهند برد. البته نباید فراموش کرد که دسترسی به منابع عظیمی از کتاب ها نیز می تواند به همان اندازه خوشحال کننده باشد.

فیلم ایرانی جدید , ای پی ایرانی , آی پی ایرانی

کتابخانه های عمومی و تخصصی یکی از مهمترین ساختمان های فرهنگی در هر شهری محسوب می شوند. ساختمان های نسبتا بزرگی که با داشتن معماری خاص، فضاهای های لازم برای نگهداری از کتاب ها (مخزن) و سالن مطالعه را شامل می شود. چیدانه در این مطلب قصد دارد شما را با ۵ کتابخانه مهم در شهر تهران آشنا کند.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


ساخت ظرف معطر برای خوشبو کردن خانه باگل های خشک

گذاشتن ظرفی معطر که از خود رایحه ای آرامش بخش ساطع کند می تواند فضای داخلی خانه را تحت تاثیر قرار دهد و به آن لطافت ببخشد. می توانید این ظرف را خودتان از گیاهان معطری که دوستشان دارید تهیه کنید، آن را گوشه ای از اتاق تان بگذارید و از رایحه لطیف و زیبایی آن به عنوان یک وسیله تزیینی در گوشه خانه استفاده کنید.

تبلیغ ایرانی , دیپلماسی ایرانی , گوگل فارسی ایرانی

اگر خودتان این ظرف ها را بسازید می توانید با تغییر فصل ها یا مطابق سلیقه شخصی تان هر چند وقت یکبار رایحه آن را عوض کنید حتی این ظرف ها می تواند یک هدیه خاص باشد برای مناسبت های مختلف. پس با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا در کنار هم یاد بگیریم که چگونه این ظرف معطر دوست داشتنی را بسازیم.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


ویدیو : طاقچه های ایرانی، نیاکان شلف های امروزی