طاسی در کمین خانم‌ ها در آرایشگاه ها! : کسانی که از داشتن مو این زیبایی خدادادی ...


کسانی که از داشتن مو این زیبایی خدادادی به هر نحوی بی بهره اند سعی می‌کنند تا با استفاده از روش‌های ممکن موهای خود را زیباتر جلوه دهند،پرپشت کردن و بلند کردن مو در آرایشگاههای زنانه موضوعی است که در ده سال اخیر رشد زیادی داشته است. خبرگزاری فارس:کسانی که از داشتن مو این زیبایی خدادادی به هر نحوی بی بهره اند سعی می‌کنند تا با استفاده از روش‌های ممکن موهای خود را زیباتر جلوه دهند،پرپشت کردن و بلند کردن مو در آرایشگاههای زنانه موضوعی است که در ده سال اخیر رشد زیادی داشته است و قیمت گزاف و مضرات و کوتاه مدت بودن مدت عمر این موها هم نتوانسته است جذابیت آن را در نزد خانم‌ها کاهش دهد و همچنان شاهد خانم‌هایی هستیم که حاضرند با پرداخت هزینه‌های گزافی این کار را انجام دهند.

اکستنشن روشی است که در آن تکه موهای مصنوعی بنابه درخواست هر فرد در بین موها گذاشته می‌شود تا موها پرپشت تر و بلند تر شوند در بسیاری از آرایشگاهها جنس این موها را طبیعی و موی زنان هندی و یا تارهای یال اسب عنوان می‌کنند در حالیکه حقیقت چیزی جز این است و اکثر این تارها از نوع خاصی پلاستیک ساخته شده است.

 در یکی از روش‌ها،یک دسته باریک از موها جدا شده و کمی بالاتر از ریشه موها محلول چسبناک خاصی به نام کراتین زده می‌شود و موهای مصنوعی به موهای طبیعی فرد چسبانده می‌شود،در روش دیگر از کلیپس‌های خاصی استفاده می‌شود و موها بوسیله کلیپس به موهای طبیعی متصل می‌شود که هر کدام عوارض خاص خود را دارد. در مرحله دیگر که عوارض کمتری دارد موهای مصنوعی به موهای طبیعی بافته می‌شود.


معمولا این روش‌ها در مورد خانم‌هایی استفاده می‌شود که با کم پشتی مو دست و پنجه نرم می‌کنند غافل از اینکه چسب به کار برده شده در این روش‌ها و کششی که در موهای ثابت فرد ایجاد می‌شود برای تحمل موهای مصنوعی ریزش موی فرد را بیشتر می‌کند و باعث ریزش موی سکه ای در افراد می‌شود.

با توجه به سابقه 35 ساله کاشت مو در جهان حدود 10 سال است که اضافه کردن مو در ایران و بالاخص در پایتخت کشورمان رواج زیادی پیدا کرده است به گونه ای که با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه می‌رسیم که ماهیانه حدود 4 هزار نفر و در سال تقریباً 48 هزار نفر در تهران اقدام به این کار می‌کنند و شاید یکی از دلایل این شیوع این کار بی اطلاعی جامعه بانوان کشور از مضرات و عواقب این کار است نگهداری از موهای اضافه شده به موهای طبیعی با مشکلات زیادی همراه است عدم شستشوی مناسب یکی از مواردی است که پس از مدتی باعث گره خوردن موها می‌شود که باز کردن این گره‌ها باعث کنده شدن حجمی از موها می‌شود و در روزهای ابتدایی نیز در موقع خوابیدن مشکلات زیادی را برای خانم ‌ها ایجاد می‌کند و سردرد ابتدایی ترین عارضه ای است که در روزهای اول گریبان خانم‌های طرفدار زیبایی را می‌گیرد.


از طرف دیگر در فصل گرما و تابستان به دلیل تمایل خانم‌ها به ابراز این زیبایی در استخرها درخواست‌ها برای اکستنشن افزایش پیدا می‌کند درصورتیکه نمک و کلر موجود در آب استخر علاوه بر اینکه باعث کمرنگ شدن موهای مصنوعی می‌شود باعث گره خوردن تارهای مو نیز می‌شود که به مرور زمان پشیمانی را برای خانم‌ها به همراه دارد.

الهه صادقی یکی از متخصصین انجام اکستنشن با اشاره به اینکه این کار صرفاً جنبه تبلیغاتی برای شرکت‌های تولیدکننده موهای مصنوعی است و برای آرایشگران نیز صرفاً سود مالی را در پی دارد گفت: اضافه کردن مو به موهای طبیعی اگر توسط متخصصین این امر انجام شود عوارض کمتری را درپی خواهد داشت اما انجام این کار حتماً با عوارض خواهد بود که ابتدایی ترین آن افزایش ریزش مو مخصوصاً در خانم‌هایی است که تارهای موی ضعیف و حجم موی کمی دارند اما متاسفانه میزان درخواست خانم‌ها هر روز بیشتر می‌شود وبسیاری از خانم‌های جوان زیبایی چند روزه را به طاسی دائم ترجیح می‌دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر کراتین و بافت دوخت کردن نیز یکی از راههای اضافه کردن مو است که تمام این کارها برای آرایشگران صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد اگر اکستنشن فقط به صورت موقت باشد یک ربع تا 20 دقیقه بر روی هر دسته از مو کار می‌شود و به عنوان مثال 10 دسته مو اضافه می‌شود که اگر به صورتی باشد که دو هفته یا سه هفته بعد فرد بخواهد آن موها را جدا کند آسیبی نمی‌ زند اما اگر بیشتر طول بکشد مو قطعاً آسیب می‌بیند مخصوصاً در مواردی که مو دوخت می‌شود و چسب می‌شود.

صادقی افزود: رینگ یکی از وسایلی است که یک دسته از موی طبیعی را به یک دسته دیگر متصل می‌کند و چون نمی‌شود دانه دانه تارهای مو داخل این رینگ برود و از سوی دیگر تارهای دیگر هم ناخواسته وارد این رینگ می‌شود موقع درآوردن مو کنده می‌شود.

کراتین هم نوعی چسب است که وقتی فرد زیر دوش آب گرم میرود نرم می‌شود موهای اطراف به آن چسب می‌چسبد و بعد از چند روز موها گلوله گلوله می‌شود.

سومین کار دوخت است که اگر دوخت را انجام دهیم بعد از دو سه هفته چون شستشو خوب انجام نمی‌شود به وضوح کپک در بین موها دیده می‌شود و بوی بسیار بدی را ایجاد می‌کند،بافت خطری ندارد اما ماندگاری ندارد چون با رشد موها موهای بافته شده ریزش پیدا می‌کند بازهم در موقع شستشو با مشکل مواجه می‌شوند چون دست بین تارهای مو نمی‌تواند حرکت کند و برس خورده نمی‌شود بنابراین شوره و موخوره در موهای طبیعی ایجاد می‌شود.

کسانیکه دچار کم پشتی مو هستند اغلب از این روش استفاده می‌کند اما از آنجا که مشتری برای آرایشگر مانند یک بیمار است باید به مردم آگاهی داده شود چراکه در سالهای بالا دیگر مویی ندارند که از زیبایی آن استفاده کنند. در فصل‌های متفاوت درخواست برای این کار متفاوت است اما تابستان و خرداد تا اوایل آبان اوج درخواست‌ها است هم اکنون در ماه 10 تا 15 نفر این کار را انجام می‌دهند.


وی با اشاره به هزینه‌های بالای این کار گفت: در مناطق مختلف هزینه‌ها متفاوت است در شمال تهران شاخه ای 100 هزار تومان،در غرب تهران از شاخه ای 45 هزار تومان آغاز می‌شود و اگر برای هر فرد حداقل 10 شاخه استفاده شود حداقل 450 هزار تومان هزینه در بردارد و بسته به جنس و مدل مو قیمت‌ها متفاوت است.

بنابراین، افزایش ریزش مو و طاسی، شوره، کپک،گره شدن موها و سردرد از عوارض انجام اکستنشن است.

اما از عوارض بهداشتی این مورد که بگذریم در پاسخ به این سؤال که آیا این کار از نظر شرعی نیز مشکلی را ایجاد می‌کند یا خیر،سید سعید آقائیان مدرس حوزه و دانشگاه گفت: از آنجا که اگر در غسل به اندازه سر مویی از بدن نشسته بماند غسل باطل می‌شود اضافه کردن مو درصورتیکه مانع از رسیدن آب غسل به قسمتی از بدن شود مانند مواردی که از چسب استفاده می‌شود، غسل باطل می‌گردد.

امیدواریم با افزایش آگاهی ها، دختران و زنان زیبایی‌های زودگذر را با زیبایی‌های ذاتی خود تعویض نکنند و دل به زیبایی‌های فریبنده نسپرند.


ویدیو : طاسی در کمین خانم‌ ها در آرایشگاه ها!