طارمی: چرا قهرمان نشویم؟ : این روزها همه از مهدی طارمی گل می‌خواهند. مهاجمی ...


این روزها همه از مهدی طارمی گل می‌خواهند. مهاجمی که به همه‌کاره خط حمله پرسپولیس تبدیل شده و در تمام دقایق بازی بوی گل می‌دهد. ایران ورزشی: این روزها همه از مهدی طارمی گل می‌خواهند. مهاجمی که به همه‌کاره خط حمله پرسپولیس تبدیل شده و در تمام دقایق بازی بوی گل می‌دهد. طارمی اما در بازی قبل مقابل استقلال اهواز چند موقعیت را از دست داد و همین باعث شده تا خیلی‌ها بگویند شاید او برای بازی با نفت هم دچار مشکل شود و با استرس به زمین بیاید. طارمی اما چنین شرایطی را تجربه نمی‌کند. او خیلی راحت با این مساله برخورد کرده و می‌گوید: «برای هر مهاجمی پیش می‌آید که موقعیت از دست بدهد. مقابل استقلال اهواز هم این اتفاق برای من رخ داد. هر چه می‌زدم درون دروازه نمی‌رفت. آن بازی تمام شد و خوشبختانه سه امتیازش را گرفتیم. حالا باید به نفت فکر کنم. نه استرسی از این بابت دارم و نه به آن فکر می‌کنم. باید گل بزنم و هواداران را شاد کنم. این وظیفه من به عنوان یک مهاجم است. امیدوارم بتوانم یک بازی خوب انجام بدهم تا هم هواداران از من راضی باشند و هم کادر فنی.»

طی روزهای گذشته آمارهای غیر رسمی بسیاری منتشر شده با این مضمون که آمار گلزنی مهدی طارمی در سه ماه اخیر حتی بالاتر از لیونل مسی است. او با 9 گل زده، 5 پاس گل و گرفتن 6 پنالتی به عنوان یکی از بهترین مهاجمان سه ماه اخیر فوتبال جهان شناخته شده. طارمی البته به این آمارها توجهی ندارد. او در این باره می‌گوید: «الان از شما شنیدم که چنین آمارهایی وجود دارد. من در این سه ماه تلاش کردم تا به تیم‌هایم کمک کنم. هم پرسپولیس و هم تیم ملی. اینها هم فقط یک آمار است، جنبه رسمی ندارند. نه من از مسی بهترم و نه مقایسه‌اش جالب است. تازه او دو ماه هم غایب بود و در ترکیب بارسلونا به میدان نمی‌رفت. از اینها که بگذریم تمرکز من روی بازی با نفت تهران است و امیدوارم که بتوانم بهترین بازی‌ام را برای پرسپولیس انجام بدهم و با تاثیری که می‌گذارم دل هواداران را شاد کنم. »

طارمی از بازی حساس مقابل نفت هم صحبت می‌کند: «نفت از تیم‌های خوب و جوان لیگ برتر است که سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت. البته امسال چند بازیکن خوب سال گذشته‌شان را از دست دادند و کمی در تیم‌شان حاشیه درست شد ولی تیم خوبی هستند اما اینکه نتیجه نمی‌گیرند شاید به دلیل ناهماهنگی بازیکنان‌شان باشد و فکر می‌کنم کمی زمان لازم دارند تا دوباره به شرایط خوب برسند. البته چند بازیکن باتجربه نفت مصدوم هستند اما باز هم تکرار می‌کنم که این تیم از بازیکنان جوان و باانگیزه‌ای سود می‌برد و شاید جای بازیکنان باتجربه این تیم که مصدوم هستند در زمین خالی باشد. فکر می‌کنم بازی امروز بازی سختی خواهد بود و نمی‌توان نفت را به این دلیل که از جام حذفی کنار رفته دست کم گرفت. البته نفت تا به حال در لیگ هم خوب نتیجه نگرفته اما ما اعتقاد داریم آنها تیم قدرتمندی هستند و باید با تلاش زیاد این تیم را شکست دهیم.»

تقابل با صادقیان هم می‌تواند برای همه بازیکنان پرسپولیس جذاب باشد. طارمی صحبت‌های جالبی درباره هم‌تیمی سابقش انجام می‌دهد: «پیام از بس که پرسپولیسی است برای بازی امروز هیچ انگیزه‌ای نخواهد داشت. پرسپولیس تیم سابق صادقیان است و او انگیزه‌ای برای تقابل با تیم محبوبش نخواهد داشت. البته او الان بازیکن نفت است و قطعا برای موفقیت تیمش تلاش خواهد کرد.» از نظر طارمی پرسپولیس می‌تواند قهرمان لیگ شود. او می‌گوید: «صد درصد می‌توانیم قهرمان شویم. چرا قهرمان نشویم؟ اختلاف ما با صدر جدول فقط 7 امتیاز است که نمی‌تواند اختلاف زیادی باشد. باید این را هم در نظر بگیرید که یک نیم‌فصل دیگر از مسابقات باقی مانده است. همان ابتدای فصل هم من در مصاحبه‌ای گفتم که جزو سه تیم اول خواهیم بود و هنوز هم حرفم همین است. قطعا در آخر فصل علاوه بر اینکه جزو سه تیم اول خواهیم بود سهمیه آسیایی هم خواهیم گرفت و ان‌شاءا... قهرمان هم می‌شویم.»


ویدیو : طارمی: چرا قهرمان نشویم؟