ضرغامی: اصلاح‌ طلب و اصولگرا معنا ندارد : عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون ...


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون اصلاح‌طلب و اصولگرا معنا ندارد و آنچه که از فرمایشات رهبر انقلاب می‌توان فهمید این است که یک جبهه انقلاب وجود دارد و یک جبهه ضد انقلاب. خبرگزاری مهر: عزت الله ضرغامی شامگاه چهارشنبه در جشن دهه فجر که به همت مجمع اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، به آزمایش‌های الهی اشاره کرد و اظهار داشت: انسان چه در سختی و فقر باشد و چه در آسایش و رفاه مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرد.

وی گفت: مردم ایران از آزمایش‌های الهی سربلند بیرون آمدند؛ ۳۷ سال از انقلاب می‌گذرد انواع توطئه‌ها و محدودیت‌ها را علیه ما انجام دادند که هرکدام یک انقلاب را می‌توانست نابود کند اما تدبیر رهبری و پایداری مردم سبب شد ریشه انقلاب محکم‌تر شود در حالی که بسیاری انقلاب‌ها صورت گرفته در دیگر کشور‌ها مدت زیادی دوام نداشت مانند مصر که نتیجه بی‌ تدبیری و تکبر آقای مرسی این شد که تنها ظرف چند ماه، آمریکا و ارتش مصر بر آن کشور مسلط شدند و او را در‌‌ همان قفسی انداختند که پیش از آن، حسنی مبارک در آن بود.

رئیس سابق صدا و سیما با بیان اینکه جرقه انقلاب از قم زده شد، افزود: امروز سایت فردو که افتخاری برای کشور و نظام است اولین پدافندش مردم ولایتمدار قم هستند.

وی در سخنان خود گفت: بار‌ها تیم مذاکره کننده اعلام کرد اگر هشدارهای به موقع رهبری، سختگیری‌ها، رهنمود‌ها و تعیین خطوط قرمز نبود معلوم نمی‌شد این مذاکرات به کجا می‌رسید لذا رهبر با تدبیر تریبونی آماده کردند تا مردم دنیا به حقانیت ما پی ببرند؛ ولایت فقیه یعنی این.

ضرغامی با اشاره به فتنه ۸۸ و اینکه در آن جریان بیشترین ضربه را از خواص خوردیم، ادامه داد: عده‌ای خواص نمی‌خواستند آتش فتنه خاموش شود؛ در عصر عاشورا به ساحت اباعبدالله(ع) بی‌احترامی کردند و شبکه‌های خبری دشمن از این سوء استفاده می‌کرد، ما در ابتدا تردید داشتیم که این تصاویر را نشان دهیم یا نه اما سرانجام به نتیجه رسیدیم باید مردم را آگاه کنیم و بعد رهبری هم فرمودند این اهانتی که به اهل بیت(ع) کردند نتیجه‌اش راخواهند دید و بعد از چند روز واقعه ۹ دی رخ داد.

وی عنوان کرد: اکنون اصلاح‌طلب و اصولگرا معنا ندارد و آنچه که از فرمایشات مقام معظم رهبری می‌توان فهیمد این است که یک جبهه انقلاب وجود دارد و یک جبهه ضد انقلاب.

این عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام با شاره به اینکه فتنه‌ها فضا را غبارآلود و تشخیص حق از باطل را سخت می‌کند، گفت: تنها راه خروج از فتنه نگاه به رهبری و عمل به دستورات ایشان است و برخی که ادعای نزدیکی با امام و رهبری را داشتند حاضر نشدند حرفی بزنند و به دنبال تسویه حساب‌های جناحی خود بودند.

بسیاری از فیلم‌های ایرانی قابل پخش از تلویزیون نیست


وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد پخش فیلم‌های ایرانی به جای خارجی، تصریح کرد: اگر اعتبارات خوبی اختصاص یابد می‌توانیم تولیدات خوب داشته و از این لحاظ بی‌نیاز شویم.

ضرغامی در خصوص فیلم‌های ایرانی گفت: از حدود هر ۱۱۰ فیلم ایرانی ساخته شده شاید ۱۰ مورد آن را هم نشود نمایش داد حتی فیلم‌های جشنواره فجر هم مشکلاتی دارند که قابل نمایش نیستند و همین فیلم حضرت یوسف پیامبر را بر سر آرایش چهره زنان دربار با آقای سلحشور بحث داشتیم اما همانطوری که رهبری هم فرمودند آنقدر پیام معنوی و دینی آن زیاد و مثبت است که بر آن جنبه منفی‌اش غلبه دارد.

پخش فیلم‌های خارجی که در آن بی‌حجاب‌اند دفع افسد به فاسد است

وی پخش کردن فیلم‌های خارجی در تلویزیون که زنان در آن‌ها بی‌حجاب‌ هستند را دفع افسد به فاسد دانست و افزود: اکنون رقبای زیادی مانند تلگرام وجود دارد که میلیون‌ها نفر در شبکه اجتماعی حضور دارند و به راحتی به هر نوع محتوایی دسترسی دارند به همین دلیل صدا و سیما ناچار است که در برخی از موارد با اغماض پیش برود؛ در سریال‌های خارجی نکات مثبت خوبی هم وجود دارد که حتی مقام معظم رهبری به آن‌ها اشاره کردند.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما در پاسخ به این سئوال که چرا باتوجه به منتقد بودن خود شما نسبت به برخی مواضع دولت حدود ۱۴ ماه درب صدا و سیما را بر روی منتقدین بستید، گفت: کمک به دولت‌هایی که به روی کار می‌آیند یک اصل است و رهبری هم به آن اشاره کردند و من در دوران ریاستم بر صدا و سیما همواره به دولت‌ها کمک کردم اما در آنجایی که خواست استقلال سازمان زیر سئوال برود باید محکم می‌ایستادیم.

ماجرای تأخیر یک ساعته در پخش اولین گزارش ۱۰۰ روزه رئیس جمهور

وی با اشاره به تأخیر یک ساعته در ارائه اولین گزارش صد روزه رئیس جمهور به مردم، عنوان کرد: ‌ وقتی رئیس‌جمهور می‌خواهد در قالب مصاحبه تلویزیونی با مردم سخن بگوید باید مجری برنامه توسط صدا و سیما تعیین شود اما برای آنکه حسن نیتم را به آقای روحانی نشان دهم گفتم اگر مجری خاصی مد نظر دارید معرفی کنید تا ما بررسی کنیم، ایشان دو نفر را معرفی کردند و ما تأیید کردیم اما هنگام آغاز برنامه به من اطلاع داده شد که ایشان مجری‌ها را تغییر دادند به این دلیل من جلوی مصاحبه را گرفتم تا بدانند رئیس جمهور با وجود اینکه مقام بالایی که دارد نمی‌تواند در مورد صدا و سیما که استقلال دارد و زیر نظر رهبری است تصمیم بگیرد که در ‌‌نهایت بر اساس نظر شورای نظارت بر صدا و سیما پذیرفتیم که آن مصاحبه انجام شود.

ضرغامی تصریح کرد: به دلیل تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری کامل با دولت در زمینه یارانه، مخالفت‌هایی که از سوی مجلس و سایر جا‌ها با ما می‌شد را کنترل کردیم تا بر روند کار تاثیری نگذارند.

وی اظهار داشت: در زمان مسؤلیتم در دولت تدبیر و امید نقد‌هایی به من صورت می‌گرفت و برخی وزرا نسبت به پخش فیلم‌ها و جریانات سال ۸۸ اعتراض کردند و گفتند حالا که دولت اعتدال است و همه با هم دوست هستیم چرا شما دوباره با پخش آن فیلم‌ها بین مردم تفرقه ایجاد کرده و آن‌ها را بدبین می‌کنید که من پاسخ دادم همه شما اشتباه می‌کنید؛ ۹ دی و قیام مردم که من آن را انقلاب سوم می‌دانم چیزی نیست که فراموش شود.


ویدیو : ضرغامی: اصلاح‌ طلب و اصولگرا معنا ندارد