صفار هرندی: انتقادها به دولت در تغییر و تحولات بجا و حق بود :       عصر سه ...



 

 

تغییر در هیات دولت , هفته دولت , تغییر رمز جیمیل

 

عصر سه شنبه صفار هرندی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار مفید دانشگاه قم در برنامه «8 ماه دفاع مقدس» که به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد به سخنرانی پیرامون حوادث بعد از انتخابات 88 پرداخت.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»، صفار هرندی در ابتدا این مراسم با اشاره به نام همایش و ارتباط آن با هشت سال دفاع مقدس به تشریح و بررسی جبهه های گوناگون در دو دوره ی هشت سال دفاع مقدس و فتنه پس از انتخابات پرداخت.

صفار هرندی با اشاره به این نكته كه در جنگ تحمیلی، ایران در مقابل تمامی دنیا صف آرایی كرد، نقش كشور های غربی همچون فرانسه،‌آمریكا، انگلیس و سایر كشورهای غربی را در مقابل موج عظیم عدالتخواهی و خداخواهی ملت ایران در كمك كردن به جبهه مقابل جمهوری ایران مهم توصیف كرد.

صفار هرندی با اشاره به انتخابات سال گذشته به این نكته اشاره کرد كه در یك طرف جبهه هشت ماهه دفاع مقدس مردمی بودند كه وفادار به آرمان ها و ارزش های انقلاب بودند و راه این وفاداری را شركت در انتخابات می دیدند ولی در طرف دیگر افرادی بودند كه بعد از انتخابات وقتی نتیجه را باب میل خود ندیدند شروع به آشوب کردند.

وی در ادامه گفت: افرادی بعد از انتخابات با بد اخلاقی گفتند حالا كه بازی به نفع ما نیست پس اصلاً بازی باید بهم بخورد. این حركت آنها، به مانند حركت بچه ی تخسی است كه وقتی خود را در بازی بازنده می بیند، توپ بازی رو شوت می كند به خانه همسایه و سعی می كند بازی را بهم بزند. اما تفاوت بازی بزرگان و بچه ها در این است كه صداقت بچه ها موجب می شود كه بعداً این قضیه به فراموشی سپرده شود. اما در بازی بزرگان به دلیل اینكه متصل به بعضی چیز هاست، از حالت بازی خارج شده و به فتنه شبیه می شود. همان اتفاقی كه طی همان هشت ماه پر تب و تاب رخ داد.

مشاور فرهنگی فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با تحلیل و بررسی جریان فتنه سال گذشته، به روز عاشورای سال هشتاد و هشت اشاره كرد. وی با بیان این نکته که تا روز عاشورا هنوز تمامی دعواها سیاسی بود و بین دو گروه اختلافات سیاسی وجود داشت گفت اما در روز عاشورا كه  قرار بود فتح الفتوح جریان فتنه قرار گیرد، مبدل به عملیات مرصاد برای ملت شد و فتنه گران با اهانت به مقدسات و اعتقادات ملّت ایران در كمین گاه خشم، نفرت و كینه مردم گرفتار شدند.

صفار هرندی از 9 دی‌ماه به عنوان روز انفجار غیرت دینی و انقلابی مردم یاد كرد و گفت: این مردم هشت ماه ظلم و هرگونه اهانت را تحمل كرده و حتی متهم شدند كه با تحریك بیگانگان واكنش نشان می‌دهند. 9 دی، نه راهپیمایی بلكه باز خونی پرونده هشت ماه جسارت های جریان فتنه بود. نهم دی ماه انفجار عقده های ان بسازد كه درآخرین نظرسنجی ها حد اكثر هوادارانش به 12 درصد كه اغلب لندن نشین هستند، رسیده است. جریانی كه مدعی مدیریت بر جامعه بود حالا ایام ورشكستگی را هر روز با زیان بیشتر پشت سر می گذارد.

صفار هرندی در پاسخ به سوال یكی از دانشجویان مبنی بر تحولات شكل گرفته مثل بركناری متكی وزیر اسبق امور خارجه و این نكته كه رئیس دفتر رئیس جمهور تبدیل به شخص دوم مملكت شده است، گفت: البته برای این سوال كه این روز ها به نقل مجالس و محافل سیاسی تبدیل شده است، باید در حد یك سوال به آن پاسخ داد و به نظر من این مسئله، مسئله نخست نیست.

وی در ادامه گفت: باید گفت كه مدیر اجرایی كشور حق دارد كادر مدیریتی همراه خود را آزادانه انتخاب كند پس در اینجا كسی نمی تواند ایرادی وارد كند و اختیار قانونی رئیس جمهور را زیر سوال ببرد. اما شاید در بخش دیگر كه انتقادات جدی تر شده، این مسئله مطرح می شود كه اگر تغییر و تحولات خیلی زیاد شود باعث بی نظمی و بی ثباتی می شود كه این پرسش های برخی از مردم است كه باید پاسخش را از ناحیه دولت دریافت كنیم.

وی همچنین افزود: نكته دیگر در ماجرای اخیر كه به نظر من شاید این عامل بوده است كه جامعه همراهی خود را با این اقدام بروز نداد، این بود كه وزیر خارجه ای كه در حال مذاكره با طرف خارجی بود وسط مذاکره خبر بركناری خود را از طرف مذاكره كننده می شنود. این حركت موجب نگرانی مردم می شود. عده ای دلیل آن را سو تفاهمی كه بین دفتر رئیس جمهور با وزیر خارجه بوجود آمده بود می دانستند. اما نتیجه عمل چیز خوبی نبود و انتقاد به جا و به حقی بود كه از سوی رسانه ها، مردم و افراد مستقل نسبت به این عملكرد ابراز شد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دخالت رئیس دفتر رئیس جمهور در این تغییرات گفت: ظاهرا بعضی ها دلشان می خواهد خود را به عنوان نفر اول -در حالی كه نیستند- معرفی كنند و برای این معرفی متوسل به اقداماتی می شوند كه این گمانه در ذهن مردم جامعه شكل بگیرد. حداقل بنده فكر می كنم این كار به نفع آقای رئیس جمهور نیست...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : صفار هرندی: انتقادها به دولت در تغییر و تحولات بجا و حق بود